Тема 3. Яку форму має горизонт?Мета: ознайомити учнів з основними сторонами горизонту; навчити знаходити основні сторони горизонту за Сонцем; розвивати мислення, допитливість; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням? — Порівняйте, якою була довжина тіні від дерева опівдні та ввечері. Поясніть, чому довжина тіні змінюється. 2. Слухання розповідей учнів про першого космонавта України — Леоніда Каденюка III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою. Ви дізнаєтеся, що таке горизонт (обрій), лінія горизонту та основні чотири сторони горизонту: північ, південь, схід і захід. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя — Як же знаходили дорогу додому древні мореплавці, мандрівники? (Міркування дітей.) — Як ви знаходите шлях від будинку до школи? (За певними орієнти рами.) — З давніх пір люди вміли орієнтуватися на місцевості, використовуючи помітні предмети і положення небесних тіл. Вони, наприклад, говорили: «Від великої гори підеш у бік заходу і вийдеш до річки*. Розрізняли чотири основні напрями, які називали «сторонами світу*. Зараз ми називаємо їх сторонами горизонту. Той напрям, де Сонце піднімається найвище і сильніше гріє, вони назвали півднем. Звідти вітер частіше приносить тепле повітря. Протилежний напрям, де Сонце ніколи не з’являється і звідки дмуть холодні вітри, назвали північчю. Уночі на нього вказує Полярна зірка. — Де сходить Сонце, хто знає? (На сході.) — А сідає? (На заході.) 2. Робота за підручникам (с. 10-11] — Розгляньте малюнок на с. 10. Чи вам доводилося бути у полі, на відкритій місцевості? Який простір постав перед вашими очима! Довкола було видно поверхню Землі. Це — горизонт, або обрій. Він має форму круга. -Що називають горизонтом? Що називають лінією горизонту? Які основні сторони горизонту? Як скорочено їх записують? — Розгляньте малюнок. Розкажіть, як знаходити основні сторони горизонту за Сонцем. Тлумачний словничок Слово «горизонт* перекладається як «обмежую* — встановлюю межу. Дата, Клас — З давніх часів мореплавці, вирушаючи у відкрите море, спостерігали, як берег вникав за горизонтом. Коли люди дізналися, що Земля кругла, таємницю горизонту було розкрито. — Поміркуйте! На яку сторону горизонту виходять вікна класу, коли опівдні в них світить сонце? 3.Фізкультхвилинка — Уявіть, що ви стоїте обличчям на північ (до вчителя). — Які сторони горизонту розташовуються навколо вас? (Ззаду — південь, ліворуч — захід, праворуч — схід.) — Оберніться обличчям на захід (до вікна), південь (до шаф), схід (до дверей), північ (обличчям до дошки). — Підніміть праву руку, назвіть сторону горизонту (аналогічно — ліву). V. Узагальнення й систематизація знань Бліцопитування ■ Земля має форму... (кулі). ■ Модель Землі — ... (глобус). • Земна поверхня, яку ми бачимо навкруги, називається — ... (горизонт). • Уявна межа, де небо нібито сходиться із землею, називається... (лінією горизонту). • Основні сторони горизонту називаються... (північ, південь, захід, схід). VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що називається горизонтом? (Земна поверхня, яку ми бачимо навколо себе.) — Що таке лінія горизонту? (Межа горизонту, де небо нібито сходиться із землею.) VII. Домашнє завдання С. 10-11. — Визначте, з якого боку знаходиться гніздо нашої знайомої Синьокрилої Сойки, якщо на нього ніколи не світить сонце? | |
| |
Переглядів: 2924 | |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Аплікація з паперу «курчатко» |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Всього коментарів: 0 | |