Тема: Порівняльний опис дерев. Складання казки за поданим планом і опорними словами „Горобина і ялина в зимовому лісі.” Мета: вчити учнів складати опис дерев, використовувати його для складання твору; розвиватимовлення учнів, збагачувати словниковий запас, використовувати в мовленні синоніми, антоніми, епітети, порівняння; виховувати доброту, почуття взаємодопомоги, любов до природи. Обладнання: ілюстрації дерев, зимового лісу, картини природних явищ, музичні записи. Хід уроку 1. Організація класу На партах малюнки горобини і ялини, конверти зі словами для складання речень, зошити. 2. Актуалізація опорних знань 2.1. Бесіда за ілюстраціями картин зимового лісу - Чи подобаються вам ці картини природи? - Що можна побачити в зимовому лісі? - Ці картини створені художниками, або зафіксовані фотографами. 2.2. Музична сторінка - А тепер послухаємо, як відомий нам композитор П.І.Чайковський передав красу зимового лісу в музиці (звучить фрагмент з музичного твору „Пори року”) 2.3. Поетична хвилинка Зимовий ліс у деньпогожий На дивну казку дуже схожий: Ялини в шалях білосніжних, І не впізнать берізок ніжних. А горобинове намисто Горить червоно урочисто. Дуби величні і крислаті Стоять, мов парубки чубаті. - Що можна побачити в зимовому лісі? - На що схожий ліс? - Що у вірші говориться про ялину? Горобину? 3. Повідомлення теми і завдань уроку 3.1. Робота за ілюстрацією (горобина і ялина в зимовому лісі)
План 1. Зимовий ліс 2. Горобина 3. Ялина 4. Хурделиця 5. Ялинка сяє вогниками 4. Підготовча робота 4.1. Робота в парах (складання речень з окремихслів, які знаходяться в конвертах) На, галявині, лісовій, горобина, і, ялина, по, коліна, стояли, в, снігу. На, узліссі, горобина, і, ялина, лісу, зимового, красувалися. Зимовий, ліс, подругами-красунями,милувався, ялиною, і, горобиною. Серед, лісу, зимового, поруч, росли, горобина, і, ялина. Лісу, зимового, горобина, і, ялина, окрасою, були. 4.2. Індивідуальна робота на картках по варіантах 1-в. Дібрати прикметники до іменників Горобина (висока, тендітна, струнка) Стовбур (гнучкий, тонкий, гладенький) Ягідки (червоні, полум¢яні) Листочки (золотисті, сухі) 2-в. Дібрати дієслова до іменників Горобина (стояла, росла, тягнулася) Стовбур (хитався, гойдався, гнувся, схилявся) Ягідки (горіли, червоніли, звисали, виблискували) Листочки (тремтіли, лопотіли, трималися) 3-в. Дібрати порівняння Горобина, мов… (дівчина) Ягідки, мов… (намистинки) Листочки, мов… (сережки, корона) 4.3. Складання опису горобини 4.4. Складання опису ялини за тематичною павутинкою (Додаток 1) 4.5. Робота за ілюстрацією „Хурделиця” - Дібрати синоніми (завірюха, хуга, заметіль, метелиця ) - Дібрати дієслова (налетіла, закружляла, підняла, зігнула, засипала, зривала, закрутила) 4.6. Бесіда - Що може статися з горобиною? - Як би ви вчинили, маючи слабшого друга? - Як ви гадаєте, що зробила ялина? 4.7. Складання речень із словосполученнями підняла віти крила; пригорнула горобину; заховала в густих вітах; віддячила подрузі; подарувала червоне намисто; почепила золоті сережки; засяяла вогниками. 5. Усне складання твору 6. Самостійна робота 7. Зачитування написаних казок 8. Редагування 9. Підсумок уроку - Доберіть прислів'я, яке б відповідало змісту написаного твору. Дружба пізнається в біді. Де дружніші там сильніші. Люди за добро добром платять. Зразок твору учня Твір-казка Горобина і ялина в зимовому лісі Горобина і ялина були окрасою зимового лісу. Горобина – тендітне деревце. Її тонкий гнучкий стовбур гойдався від найменшого подиху вітру. На тоненьких гілочках горіли полум'ям червоні кетяги ягід. Тремтіли і виблискували золотисті листочки. Міцний товстий стовбур ялини потопав у снігу. Він до самої землі вкритий широким пухнастим гіллям. Густі зелені голочки пишалися своєю красою. Раптом налетіла хурделиця. Вона закружляла по лісі, кидала снігом. Хуга побачила горобину і почала зривати з неї прикраси. Ялина підняла свої віти-крила, пригорнула горобину, заховала від злої метелиці. В лісі стало тихо. Виглянуло сонечко. Ялина засяяла червоним намистом і золотими сережками. Це горобина віддячила подрузі за порятунок. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6261 | |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Всього коментарів: 0 | |