Тема: Переказ тексту «Ромашки» Мета:вчити учнів переказувати текст, використовуючи творче слово у власномумовленні, робити самоперевірку роботи; розвивати вміння встановлювати логічні зв'язки; креативне мислення, пам¢ять, уяву, спостережливість, увагу;виховувати бережливе ставлення до природи, працьовитість. Обладнання: ілюстрації, малюнки, фотографії ромашки, слова для словникової роботи, мікрофон, індивідуальні картки, «Сенкан» . Хід уроку 1. Організація класу Уже дзвінок нам дав сигнал, І на урок він нас покликав. Отож часу не витрачаймо, Роботу швидше починаймо. - А роботи у нас сьогодні дуже багато. Тому на уроці нам необхідно: (Девіз уроку написаний на дошці.) Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати, Дружно і плідно працювати. 2.Актуалізація опорних знань учнів 2.1. Відгадування загадки - Щоб дізнатись тему нашого уроку, спробуйте відгадати загадку. Стоять у лузі сестрички, Золотенькі очі, біленькі вієчки. Від них шовком коси пломеніють, Коли настоєм їх помиють. А що це за лікувальні квіти, Скажіть, будь ласка, діти?(Ромашки) 2.2.Розгляд ілюстрацій, малюнків, фото; коротка бесіда за ними. 2.3. Технологія «Робота в парах» - Готуючись до уроку, ви відвідали бібліотеку і знайшли цікавий матеріал про цю рослину. Прошу розкажіть про них своєму сусідові. 2.4.Технологія «Павутинка» - Розкажіть, що цікавого ви дізналися про ромашку від свого друга по парті? 2.5. Евристична бесідапро бережливе ставлення до природи, збереження дикорослих видів рослин. -Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливостіі загадкової краси. Вона обов’язкова квітка українського віночка. Усімвідома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідаєтьсяпро ромашку. 3.Повідомлення теми уроку -Уважно прослухайте текст «Ромашки» і згодом ви напишете його переказ. 3.1. Ознайомлення із текстом РОМАШКИ Навесні Ліда і Оля вирішили у дворі розбити клумбу. Сестри скопали грядку і засіяли її насінням ромашки. Дівчата старанно доглядали квітник: пололи бур'ян, в спеку поливали. Якось вранці Оля і Ліда зупинилися біля розквітлих квіток і робачили, що ромашки - дуженіжні.Голівки їх, неначе маленькі жовті сонечка з білосніжними промінчиками. Листя - ніби прозоре зелене мереживо. В кожній квіточці - крапелька роси, а в ній блакитне небо і пухнасті хмарки пливуть. Над ними весело кружлялибджілки. Сестрички спочатку захотіли нарвати ромашок в букет, але подумали, що зірвані квіти швидко зів'януть. Тоді не почують вони співу пташок, не побачать сонечка, бджілок і навіть їх. Дівчата вирішили, що ромашки – чудові квіти, нехай собі ростуть.(98 слів) 3.2. Визначення теми й головної думки тексту 4.Аналіз тексту 4.1. Змістовий аналіз тексту - Хто і де вирішив розбити клумбу? - Як дівчата доглядали квітник? - Що якось вранці побачили Одя і Ліда? - З чим дівчатка порівняли голівку і листочки ромашки? - Що відображалося в крапельці роси? - Хто весело кружляв над квітами? - Що спочатку захотіли зробити сестри? - Що вирішили дівчата? 4.2. Мовний аналіз тексту а) -Якими словами автор називає Ліду і Олю? (Дівчатка, сестрички, вони.) -А чи не краще звучав би текст без цієї заміни? б)-Доберіть синоніми до слів: квітник -клумба кружляли бджілки -літали бджілки блакитне небо -голубе небо спека -теплінь. - А які слова краще вжити: використані автором чи запропоновані нами?(Авторські) 4.3. Структурний аналіз тексту а) Складання плану тексту у вигляді запитань за опорними назвами дій зробили, доглядали, побачили, літав, захотіли, вирішили. ПЛАН Що навесні зробили Оля і Ліда? Як дівчата доглядали клумбу? Які квіти побачили вранці сестри? Хто літав над ромашками? Що захотіли зробити дівчатка? Яке рішення прийняли сестри? б) Поділ тексту на абзаци. - Назвіть зачин, кінцівку. - Про що йдеться в основній частині? - Скільки абзаців у тексті? 5. Усне переказування тексту 6. Орфографічна підготовка На дошці записані слова. Деякі букви закриті картками. Після пояснення написання слів ці картки знімаються Діти ще раз перевіряють написання слів. Слова з орфограмами: навесні, вранці, старанно,засіяли, прозоре мереживо, зів'януть. 7.Повторне читання тексту вчителем 8.Запис переказу в зошит 8.1. Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою: - початок абзаців; - набір опорних слів до кожного абзацу. 9. Перевірка виконаної роботи 9.1. Самоперевірка 9.2. Слухання 3 - 4 переказів, внесенняпорад, коректив 10.Підсумок уроку 10.1. Складання «Сенкану».
10.2. Гра «Мікрофон» - Чого вчилися на сьогоднішньому уроці? - Що нового дізналися? - Чи сподобався вам урок? Чому? Ось і пролунав дзвінок, Закінчився наш урок. За роботу по заслузі Щиро дякую вам друзі! Додатковий матеріал Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурашки. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку – ромашку та йде степом, тримаючи її над головою. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з ніжних тремтливих пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем. Іще 150 років тому ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну з далекої Америки. У Росії, а згодом і в Україні, вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, засипали в мішкита повезли з Америки до Росії. У мішках виявилися дірки, у вагонах – щілини, ідрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничномуполотну. А невдовзі американська ромашка розсіяласявздовжколії, укривши землю м’яким, кучерявим, терпкувато – запашним килимом. ( М.Голець) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5202 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Дикі та свійські тварини |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Всього коментарів: 0 | |