💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Переказ тексту «Ромашки»

Тема: Переказ тексту «Ромашки»

Мета:вчити учнів переказувати текст, використовуючи творче слово у власномумовленні, робити самоперевірку роботи; розвивати вміння встановлювати логічні зв'язки; креативне мислення, пам¢ять, уяву, спостережливість, увагу;виховувати бережливе ставлення до природи, працьовитість.

Обладнання: ілюстрації, малюнки, фотографії ромашки, слова для словникової роботи, мікрофон, індивідуальні картки, «Сенкан» .

Хід уроку

1. Організація класу

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав.

Отож часу не витрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

- А роботи у нас сьогодні дуже багато. Тому на уроці нам необхідно:

(Девіз уроку написаний на дошці.)

         Не просто слухати, а чути.

         Не просто дивитись, а бачити.

         Не просто відповідати, а міркувати,

         Дружно і плідно працювати.

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Відгадування загадки

- Щоб дізнатись тему нашого уроку, спробуйте відгадати загадку.

         Стоять у лузі сестрички,

         Золотенькі очі, біленькі вієчки.

         Від них шовком коси пломеніють,

         Коли настоєм їх помиють.

         А що це за лікувальні квіти,

         Скажіть, будь ласка, діти?(Ромашки)

2.2.Розгляд ілюстрацій, малюнків, фото; коротка бесіда за ними.

2.3. Технологія «Робота в парах»

- Готуючись до уроку, ви відвідали бібліотеку і знайшли цікавий матеріал про цю рослину. Прошу розкажіть про них своєму сусідові.

2.4.Технологія «Павутинка»

- Розкажіть, що цікавого ви дізналися про ромашку від свого друга по парті?

2.5. Евристична бесідапро бережливе ставлення до природи, збереження дикорослих видів рослин.

-Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливостіі загадкової краси. Вона обов’язкова квітка українського віночка. Усімвідома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідаєтьсяпро ромашку.

3.Повідомлення теми уроку

-Уважно прослухайте текст «Ромашки» і згодом ви напишете його переказ.

3.1. Ознайомлення із текстом

РОМАШКИ

         Навесні Ліда і Оля вирішили у дворі розбити клумбу. Сестри скопали грядку і засіяли її насінням ромашки.

 Дівчата старанно доглядали квітник: пололи бур'ян, в спеку поливали.

 Якось вранці Оля і Ліда зупинилися біля розквітлих квіток і робачили, що ромашки - дуженіжні.Голівки їх, неначе маленькі жовті сонечка з білосніжними промінчиками. Листя - ніби прозоре зелене мереживо. В кожній квіточці - крапелька роси, а в ній блакитне небо і пухнасті хмарки пливуть. Над ними весело кружлялибджілки.

         Сестрички спочатку захотіли нарвати ромашок в букет, але подумали, що зірвані квіти швидко зів'януть. Тоді не почують вони співу пташок, не побачать сонечка, бджілок і навіть їх.

         Дівчата вирішили, що ромашки – чудові квіти, нехай собі ростуть.(98 слів)

3.2. Визначення теми й головної думки тексту

4.Аналіз тексту

4.1. Змістовий аналіз тексту

- Хто і де вирішив розбити клумбу?

- Як дівчата доглядали квітник?

- Що якось вранці побачили Одя і Ліда?

- З чим дівчатка порівняли голівку і листочки ромашки?

- Що відображалося в крапельці роси?

- Хто весело кружляв над квітами?

- Що спочатку захотіли зробити сестри?

- Що вирішили дівчата?

4.2. Мовний аналіз тексту

а) -Якими словами автор називає Ліду і Олю? (Дівчатка, сестрички, вони.)

-А чи не краще звучав би текст без цієї заміни?

б)-Доберіть синоніми до слів:

квітник -клумба

кружляли бджілки -літали бджілки

блакитне небо -голубе небо

спека -теплінь.

- А які слова краще вжити: використані автором чи запропоновані нами?(Авторські)

4.3. Структурний аналіз тексту

а) Складання плану тексту у вигляді запитань за опорними назвами дій

 зробили, доглядали, побачили, літав, захотіли, вирішили.

ПЛАН

Що навесні зробили Оля і Ліда?

Як дівчата доглядали клумбу?

Які квіти побачили вранці сестри?

Хто літав над ромашками?

Що захотіли зробити дівчатка?

Яке рішення прийняли сестри?

б) Поділ тексту на абзаци.

- Назвіть зачин, кінцівку.

- Про що йдеться в основній частині?

- Скільки абзаців у тексті?

5. Усне переказування тексту

6. Орфографічна підготовка

На дошці записані слова. Деякі букви закриті картками. Після пояснення написання слів ці картки знімаються Діти ще раз перевіряють написання слів.

Слова з орфограмами:

навесні, вранці, старанно,засіяли, прозоре мереживо, зів'януть.

7.Повторне читання тексту вчителем

8.Запис переказу в зошит

8.1. Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою:

- початок абзаців;

- набір опорних слів до кожного абзацу.

9. Перевірка виконаної роботи

9.1. Самоперевірка

9.2. Слухання 3 - 4 переказів, внесенняпорад, коректив

10.Підсумок уроку

10.1. Складання «Сенкану».

  1. Іменник. 1 Ромашка.
  2. 2 прикметники.2. Ніжна, чарівна.
  3. Порівняння.3. Сонечко у білому віночку.
  4. Речення. 4. Ромашка – лікарська рослина.
  5. Асоціація.5. Пухнаста хмаринка.

10.2. Гра «Мікрофон»

- Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?

- Що нового дізналися?

- Чи сподобався вам урок? Чому?

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі!

Додатковий матеріал

Ромашка

         За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів.

Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурашки. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку – ромашку та йде степом, тримаючи її над головою. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з ніжних тремтливих пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем.

         Іще 150 років тому ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну з далекої Америки.

         У Росії, а згодом і в Україні, вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, засипали в мішкита повезли з Америки до Росії. У мішках виявилися дірки, у вагонах – щілини, ідрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничномуполотну. А невдовзі американська ромашка розсіяласявздовжколії, укривши землю м’яким, кучерявим, терпкувато – запашним килимом.

( М.Голець)



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (07.01.2015)
Переглядів: 5202 | Рейтинг: 5.0/2
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Дикі та свійські тварини
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]