Тема: Розташування художніх текстів Мета уроку:
Обладнання: програма "WordPad". Хід уроку I. Організаційний момент. Повторення правил з техніки безпеки. Розминка (виграшна стратегія). Для молодших класів найбільш цікаві i доступні задачі-ігри, у яких беруть участь два гравці. Будемо надалі називати учасників таких iгop "початківцем" i "супротивником". У запропонованих iгpax потрібно встановити наявність виграшної стратегії для початківця чи супротивника, а у випадку її відсутності показати, що при правильній rpi учасників вона може закінчитися тільки нічийним результатом. Розглянемо просту задачу такого типу. Задача. Є купка каменів. Двоє граючих (початківець i супротивник) по черзі беруть на свій розсуд один, два чи три камені. Програє той, хто візьме останній камінь. 1. У купці шість каменів.
2. У купці одинадцять каменів.
Рішення задачі: Нехай у купці шість каменів. Розташуімо їх у ряд, виділивши перший i ocтaнній камені, а в середині - групу з чотирьох каменів. Розглянемо piзнi варіанти гри в пошуках стратегії гри початківця, при якій він виграє. Ця стратегія повинна забезпечити такий порядок ходів початківця, при якому до останнього ходу супротивника залишається не узятим тільки один камінь.
Тому що початківець своїм першим ходом може взяти один, два чи три камені, можливі три варіанти:
Пункт 3 дає виграшну стратегію гри початківця. У пунктах 1 i 2 розглядаються ситуації, при яких початківець робить помилку при своєму першому xoдi, i там же вказується виграшна стратегія супротивника при цій помилці початківця. Але початківець може припуститися помилки при своєму другому ході. Дійсно, нехай після першого ходу початківця супротивник взяв один камінь, а початківець своїм другим ходом взяв один чи два камені (чи супротивник узяв два камені, а початювець своїм другим ходом взяв один камінь). Тоді супротивник одержує можливість узяти камені, що залишилися від четвірки, i тим самим стати в позицію початківця, тобто залишити початювцю останній камінь. Нехай тепер у купці сім чи вісім каменів. Тоді їх можна розташувати таким способом: При цьому ясно, що початківцю для одержання виграшної стратегії необхідно змінити тільки свій перший хід (у випадку семи каменів брати при першому ході два, а у випадку восьми - брати при першому xoдi три камені). Припустимо, у купці одинадцять каменів. Розташуємо їx у ряд, виділивши два перших i останній камінь, a miж ними дві групи по чотири камені. Для одержання виграшної стратегії починаючому, мабуть, потрібно своїм першим ходом взяти два камені, а після кожного ходу супротивника брати стільки, щоб сума каменів, узятих цим ходом початківця i попереднім ходом супротивника, дорівнювала чотирьом. Як поводитися супротивнику, якщо початківець в одному зi своїх ходів допустив помилку? Якщо початківець своїм першим ходом узяв не два, а один камінь, то супротивнику варто взяти також один камінь, i він стає в позицію починаючого, а тому виграє. Якщо початківець своїм першим ходом узяв не два, а три камені, то супротивнику варто взяти також три камені, i він стає в позицію починаючого, а тому виграє. Hapeшті, якщо початківець допустив помилку в другому ході, наприклад, супротивник узяв з першої четвірки каменів один, а початківець - один чи два камені, то супротивнику варто взяти останні камені цієї четвірки, i тоді bіh виграє. II. Перeвipкa домашнього завдання.
III. Актуалізація опорних знань. • Як вирівняти текст за допомогою маркерів на лінійці? (Виділити текст та перемістити маркер на необхідну відстань). IV. Вивчення нового матеріалу. • Яке призначення верхнього маркера, нижнього лівого, правого? (Див. урок 21.) 1. Робота з підручником стор.50. 2. Фізкультхвилинка. Раз, два, три, чотири, п'ять – Вийшов зайчик погуляти. Зимно зайчику стояти, Треба трішки пострибати: Скік – скок, скок – скок – треба трішки пострибати. V. Робота за комп'ютером. Програма "WordPad". Запуск программи ПУСК ® ПРОГРАММЫ ® СТАНДАРТНЫЕ ® WordPad. Виконати завдання стор.51. Релаксащя. Вправи для очей. Покласти долоні одну на одну таким чином, щоб утворився трикутник, затулити цим трикутником очi i повторити вci вправи за вищевказаною послідовністю. Oчi під долонями повинні бути відкриті, але долоні не повинні пропускати світло. Вправи для рук. З'єднати долоні разом перед собою. На рахунок раз – роблячи упор на пальці, розвести долоні в сторони; на рахунок два – з'єднати долоні разом; на рахунок три – роблячи упор на долоні, відхилити пальці лівої руки від правої; на рахунок чотири – привести пальці у вихщне положення. VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. • Навіщо потрібен маркер? (Встановлення необхідної відстані). VII. Домашнє завдання (диференційоване). Завдання 1 (легше). Виконати завдання "Для розумників i розумниць" (з підручника на сторінці 51). Завдання 2 (складніше). Двоє зайняті такою грою: є чотирнадцять каменів; граючі беруть за своїм розсудом один, два чи три камені по черзі. Програє той, хто бере останній камінь. Як повинний грати початківець, щоб виграти? (Скласти стратегію виграшу). | |
| |
Переглядів: 725 | |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Всього коментарів: 0 | |