💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Цикли

 

Тема: Цикли

Мета уроку:

  • ознайомити учнів із циклічними процесами, поняттям цикл;
  • ознайомити учнів iз командою повтори;
  • розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.

Обладнання: програма "Садівник".

Хід уроку.

І.     Організаційний момент.

Повторення правил з техніки безпеки.

Розминка.

- Пограємо в гру "Алгоритм – не алгоритм"

Учитель зачитує уривки тексту зі знайомих книг, а учні, по-перше, догадуються, з якої книги взято текст, а, по-друге, чи являється текст алгоритмом.

Гпісля кожного прочитаного тексту учитель задає питания:

  • 3 якого твору (i якого автора) взято уривок?
  • Чи перелічені тут дії?
  • До якого результату приведе їх виконання?
  • Чи є текст описом алгоритму?

Текст 1

А.А. Мілн "Biннi-Пух i все-все-все"

"Якщо я що-небудь розумію, то дірка це нора, а нора це Кролик, а Кролик це підходяща компанія, а підходяща компанія – це така компанія, де мене чим-небудь пригостять та із задоволенням послухають мою бурчалку. I все таке інше ".

(У тексті 1 приводиться не послідовність дій, а ланцюжок міркувань Biннi-Пуха, який призводить до деякого висновку).

Текст 2

"Книга про смачну та здорову їжу"

  • Обчистити декілька бананів.
  • Нарізати їх тоненькими кружальцями.
  • Форму обсипати цукровою пудрою.
  • Викласти денце шматочками бананів.
  • Зверху покласти шар пломбіру.
  • На шар пломбіру знову покласти шар бананів, а потім знову шар пломбіру i т. д. – таким чином заповнити форму доверху.
  • Поставити форму в холодильник на добу.
  • Обернути форму гарячим рушником, викласти вміст на блюдо.

(В тексті приведено саме алгоритм – послідовність дій, що призводить до визначеного результату (приготуванню солодкого блюда "Пломбір iз бананами").

II. Перевірка домашнього завдання.

Можлива блок-схема алгоритму пришивання гудзика наведена нижче. Зверніть увагу учнів, що блоки 7 та 8 i 9 та 10 – однакові. Тобто повторюються однакові дії. Сьогодні yчнi познайомляться з командою, яка використовується в таких випадках.

 

 

III.       Актуалізація опорних знань.

  1. Що являють собою блок-схеми алгоритмів?
  2. Скласти блок-схему обчислень значень виразу (56-34):2 + 12*2 .
  1. Вивчення нового матеріалу.

1.         Бесіда.

-  У світі, що нас оточує, є багато чого, що повторюється. День змінює ніч, після ночi знову настає день. На шахматному полі чергуються чорні та білi клітинки. В музиці повторюються одні i тi ж caмi фрагменти, наприклад, приспів у пicнi. Людині теж доводиться виконувати дії, що повторюються. Наприклад, ходьба – це повторення руху нiг: крок правою, крок лівою. Чистка картоплі, миття тарілок, заточування олівців допускають виконання одних i тих же дій.

Якщо в алгоритмі можна виділити послідовність дій, яка виконується підряд декілька разів, то такий алгоритм називають циклічним. Тобто цикл – це група команд в алгоритмі, які записуються один раз, а виконуються багато разів – стільки, скільки потрібно.

2.          Робота з підручником.

- У вашому підручнику на стopiнцi 26 приведено словесний алгоритм для робота, що poзвішyє малюнки на cтінi та блок-схема цього алгоритму. Зверніть увагу діти на те, що:

  • Команда, зображена зi стрілочкою вверх, створює замкнутий ланцюжок команд (від команди "знайди місце на стіні" до команди в ромбі).
  • Якби не умова в ромбі, то цей ланцюжок команд мiг би виконуватися безкінечно й тоді робот без кінця мусив би вішати малюнки на стіну.
  • В середині ромба записується питання (умова), на яке можна відповісти "так" або "нi".

3.          Фізкультхвилинка.

Вчора сонце так світило,

Що ведмедя розбудило.

Виліз сонний iз барлоги

Та й подався на дороги.

А на тій дорозі снiг,

До ведмежих липне ніг.

"Рано,- думає бурмило,-,

Мене сонце розбудило".

Глянув на зимовий ліс

I швиденько спать поліз.

V.      Робота за комп'ютером. Програма "Садівник".

  • Давайте згадаємо програму "Садівник", iз якою ви знайомилися минулого року. Ви вже звернули увагу, що кожен виконавець (Кенгуру, Садівник) має свій різний нaбip команд. Сьогодні ви навчитесь використовувати команду повтори з умовою поки є саджанці. Виконаємо завдання на сторінці 27.

Релаксаія. Вправи для очей.

Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво й вправо, вверх i вниз. Повторити 4-5 раз. Вправи для рук.

Покласти напівзігнуті пальці на стіл. Кисті рук на стіл не класти. На рахунок раз – підняти напівігнутий палець вгору, на рахунок два – пальці випрямити, на рахунок три – пальці зігнути, на рахунок чотири – покласти на місце. Виконати вправи над кожним пальцем не менше 3-4 разів.

VI.    Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.

– Сьогодні ви познайомилися з поняттям циклічні процеси; узнали, що таке цикл i для чого він потрібний.

VII.   Домашнє завдання.

-  Виконайте завдання "Для розумників i розумниць" (iз підручника
на сторінцi 27).

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (20.03.2017)
Переглядів: 824 | Рейтинг: 0.0/0
Праця людей у місті (селі)
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]