УРОК 1 Тема. Повторення вивченого за 1 -3 класи. Ділові якості працівників, умови праці для різних видів професійної діяльності. Правила професійної діяльності Мета: ознайомити учнів із темами, які будуть вивчатися протягом року, виготовити «шкалу оцінювання», розвивати увагу, мислення; виховувати любов до праці та бережливе ставлення до матеріалів на уроці. Обладнання: білий картон, шаблони букв, прислів'я, надруковане на стандартному аркуші, «шкала оцінювання» (зразок). ХІД УРОКУ I. Організація учнів класу Перевірка готовності учнів до уроку. II. Повідомлення теми і мети уроку Розповідь вчителя 1. Знайомство з темами уроків на І семестр (за програмою). 2. Матеріали, які треба заготовити протягом І семестру: а) рослинні матеріали: сухі листочки і квіти, насіння, зрізи дерев; б) пластилін та глина; в) тканина, нитки. 3. Правила безпечної роботи. Безпечна робота — робота в умовах, що забезпечують нормальну трудову діяльність людини. Правила безпечної роботи 1) Перед роботою надягни робочий одяг. 2) Під час роботи не відвертай свою увагу та увагу інших. 3) Не вставай з місця без дозволу вчителя. 4) Інструменти потрібно використовувати тільки за призначенням, не можна гратись з інструментами. 5) Не можна працювати несправними інструментами. 6) Будь уважним під час роботи. 4. Робоче місце. Робоча поза учня — зручне положення тулуба під час виконання роботи. Робоче місце — це частина поверхні столу, на якій виконується робота. Правильно організоване робоче місце говорить про культуру праці. 5. Правила для людини, яка працює. 1) Працюй на своєму робочому місці. 2) Перш ніж почати роботу, приготуй робоче місце правильно. Кожний предмет має своє місце і знаходиться у зоні досяжності руки. Предмети, якими користуються частіше, розташовують ближче, а ті, що рідше, — далі. Праворуч розташовують предмети, якими користуються правою рукою. Ліворуч — ті, які зручніше брати лівою рукою. Усе зайве прибирають. 3) Щоб під час роботи не зіпсувати парту, накрий її клейонкою або картоном. 4) Під час роботи з клеєм, пластиліном витирай руки серветкою. 5) Чистота і порядок на робочому місці — запорука акуратного, правильного і швидкого виконання роботи. Адже випадково перекинутий клей або пензлик, який впав, можуть зіпсувати твій виріб. 6) Після закінчення роботи прибери своє робоче місце. 6. Демонстрація готових дитячих виробів із класної колекції. III. Бесіда про різні професії людей, з якими будемо зустрічатися на уроках трудового навчання Сідайте, діти, всі зручніш. Зустрілися ми знову! Про славні руки золоті Я поведу розмову. Ті руки звичні до землі, Будують, вміють шити... Ми часто бачим мозолі На їх долонях, діти. Всі вдячні золотим рукам, Я теж їх поважаю. Тож хочу розповісти вам Усе про них, що знаю. — Ви, певно, здогадалися, діти, що умілі руки — то руки ваших тат і мам, трудівників, людей усіх-усіх професій. — Як називають людей, які будують будинки? (Будівельники) — Послухайте віршик і скажіть, про яку професію розповідається в ньому. Є правило кравецьке просте: Сім раз відмір, а раз відріж! І щоб костюм пошить по зросту, Потрібно мірку знять раніш... — Чи знаєте ви, з якими інструментами працює швачка? З людьми цієї професії ми ознайомимось, коли будемо вивчати тему «Побутова праця». У нашім парку квітникарка Зростила тисячі квіток! Якщо буває дуже жарко, Ми в парк ідемо, в холодок. Весела, рада квітникарка — Розквітли квітоньки усі! — Багато людей різних професій дбають про красу і затишок міст і сіл, у тому числі і квітникарі. Ми з вами будемо дбати про красу і затишок нашого класу. IV. Практична робота учнів 1. Робота над змістом прислів’я. Прочитати прислів’я, написане на дошці. Що зроблено наспіх, то зроблено насміх. Пояснити зміст цього прислів’я. 2. Виготовлення карток для «шкали оцінювання», а) Пояснення вчителя. — На уроках трудового навчання ми будемо користуватися «шкалою оцінювання». Ось вона. Оля 0123456789101112 — Для цієї шкали кожен із вас має виготовити картку зі своїм ім’ям. Для цього нам потрібні білий картон, лінійка, простий олівець, клей, ножиці і шаблони букв. Спочатку вибираємо шаблони букв, потрібні для написання особистого імені. Хлопчики використовують кольоровий папір синього кольору, а дівчатка — червоного. Обводимо шаблони букв на кольоровому папері і вирізаємо. б) Повторення правил користування ножицями. 1. Ножиці — це небезпечний інструмент. Поводитися з ними треба обережно. 2. На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти. 3. Не тримай ножиці вістрям догори. 4. Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця. 5. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. 6. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання. — Накладаємо вирізані букви на основу (картон білого кольору), вирівнюємо їх і приклеюємо. в) Повторення правил користування клеєм. 1. Клей потрібно наносити пензликом від середини букв до країв. 2. При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою. 3. Для притискання букв і витирання рук треба користуватися матер'яною серветкою. 4. Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити. г) Самостійне виконання роботи. Індивідуальна допомога учням. V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Що вам запам'яталося? — Спробуйте оцінити свої роботи, користуючись «шкалою оцінювання». — На наступний урок принесіть пластилін. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1372 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Всього коментарів: 0 | |