Квіти в моєму житті
Незвичайний урок Тема: Квіти в моєму житті Мета: навчати учнів спостерігати за квітами найближчого оточення; пояснити значення квітів у житті людини; виховувати любов до квітів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання Учні в парах розповідають про рослини, що є символами України. Барвінок - це символ радісної життєвої сили, вічності, провісника весни та емблема викривальних сил, невмирущої пам’яті, незайманості. Барвінок, як й інші ранні квіти, вважали провісником весни. Його блискучо-зелене тверде листя не гине ні влітку від спеки, ні зимою від холоду, морозу і снігу. Він став символом радісної життєвої сили, вічності і був перенесений із лісу в сади біля людських осель. . Барвінок, разом із ягодами калини, – це символ дівоцтва, незайманості. Також барвінок є емблемою викривальних сил. Він допомагає викривати чаклунів. Якщо почепити вінок із барвінку над вхідними дверима, тоді й чаклунку видно, вірили у народі. Волошки - це символ святості, чистоти, привітності та чемності, хлоп’ячої краси й добра. Волошки – запашна лікувальна трава із синіми квітами, сильним стійким запахом. Колись селяни розводили їх поблизу своїх осель. Волошки мали широке ритуальне застосування – їх клали за ікони, прикрашали хрести в церквах, святили на Маковія (14 серпня), на Спаса (19 серпня). На Трійцю із волошок плели обрядові вінки. Калина – це символ вогню, сонця, неперервності життя, роду українців, України, Батьківщини, дівочої чистоти й краси, вічної любові, кохання, вірності, гармонії життя та природи, материнства, плодючості, символ нескореності та стійкості, українського козацтва, незрадливої світлої пам’яті, єдності нації, потягу до своїх традицій, звичаїв. «Без верби й калини – нема України» – каже народна мудрість. Раніше калину висаджували в кожній садибі. Чорнобривці Чорнобривців є близько 20 видів. Це квітка із своєрідним запахом, щодопомагає позбутися головного болю. Тому букетики із чорнобривців, свіжих чи сухих, завжди прикрашали українські хати.Жила колись в одному селі сім’я. Звичайні, трудящі люди. Сталася в них радісна подія – народилася трійня, три сини-соколи. Такі в них були карі очі, як мед гречаний, такі чорні брови, такі схожі між собою, що рідні, не змовляючись назвали їх Чорнобривцями, хоч кожен мав своє ім’я. Коли підросли, то виявилось, що і таланти у них однакові і різні водночас: один був золотар, другий гончар – керамік, третій різьбяр дерева-кістки-рога. На всю країну стали славні хлопці, звідусюди приїздили до них подивитись на їх майстерність, придбати бодай одну річ, яка кому до вподоби. .Верба – одне з найулюбленіших у народі дерев. Здавна вона супроводжує людські поселення й оселі. Верби над ставом – традиційна прикмета українського села. Древні слов'яни вважали вербу священним деревом. У них вона уособлювала бога Сонця – Ярему, що дав людям вогонь. Верба – символ родинного вогнища. Навколо дерева водили молоду пару. Під вербами молодь призначала побачення, освідчувалася в коханні 2. Слухання вірша Г. Черінь «Українські квіти» УКРАЇНСЬКІ КВІТИ Вийшли зрання на гуляння Українські діти, їх стрічали і вітали Українські квіти. Ось волошки, сонні трошки, Синім шовком шиті, Ясноокі, чисто вмиті, Розбрелись по житі. Ось рожева конюшина, А на ній і комашина, Що, не дивлячись на ранок, Їсть солодке на сніданок. На горбочку мак, В шапці, як козак. Він яскравий, як вогонь! А бундючний — Бог боронь! Вміє, задаватись так Тільки ще будяк! Там росте холодна м’ята (Добре пахне, як пом’ята), Там шовковая трава Щось шепоче, як жива. А з травички — ніжні личка: То вже «Братик і Сестричка» У тих самих кольорах, Що на наших прапорах. Розбрелись по полю діти — Більші, менші і малі — Молоді яскраві квіти Української землі. Г. Черінь — Про які квіти говорить автор у вірші? — Що цікавого про квіти ви дізналися? Вчитель: --- Про ці квіти ви складіть невеличкі розповіді – описи. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми поговоримо про значення квітів у нашому житті. IV. Вивчення нового матеріалу Розпловідь учителя: — Без квітів не можна уявити нашого життя. Ми милуємося їхньої красою, вони прикрашають житло. З давніх часів деякі квіти вважають оберегами. Обереги — це те, що береже людину. Прочитайте про квіти-обереги. . — Підготуйте розповіді про квіти, які вам найбільше подобаються, або улюблені квіти ваших родин. Це можуть бути розповіді про квіти-обереги вашого краю. Дізнайтеся про квіти, які ростуть у вашому будинку або квартирі, в класі. Чим вони особливі? Запишіть відомості самостійно або разом з дорослими. Доповніть їх фотографіями. Обговоріть у класі зібрані матеріали. Можна їх зібрати в одну спільну книгу «Квіти в нашому житті». Проведіть презентацію роботи. Оцініть результати. 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Міні-проект. Квіти в моєму житті Розповіді учнів: 1. ЯКА КВІТКА НАЙКРАЩА (Казка) У лісі на галявині росли квіти: дзвіночок, ромашка, фіалка, мальва. Вони були дуже красиві і пахучі. Одного разу квіти засперечалися, яка з них найкраща. Ромашка мовила: — Я найгарніша. У мене красиві білі пелюсточки. А дзвіночок продзеленчав: — Ні, я найкрасивіший. У мене, крім вроди, є сріблястий голосок. Тут мальва відповіла: — Ні, найвродливіша — я. У мене гарні квіти. Я висока і гнучка. А маленька фіалка посміхнулася і сказала: — Не сваріться. Ми всі красиві, особливі, вродливі і неповторні. І квіточки помирилися. 2. МОЯ УЛЮБЛЕНА КВІТКА Тюльпан — моя улюблена квітка. Якого б кольору він не був, здається, що тримаєш на долонях маленький глечик. Тюльпан викликає добрі та щирі почуття. Він нагадує мені чарівну казку про алу квіточку, яка принесла дівчинці щастя. На жіноче свято я завжди намагаюся подарувати мамі цю чарівну квітку — як символ свого серця. 3. ТРОЯНДА Моя улюблена квітка — троянда. Трояндовий кущ приваблює моє око. Троянда — тендітна, пахуча і красива квітка. На стеблі в неї є маленькі, але гострі колючки. Квіти бувають різного кольору, мені ж до вподоби червоні троянди. Бо вони — квіти любові. 4. Рута-м’ята Рута-м’ята - це символ очищення, дівочості, цнотливості, відвернення злих духів. У Європі набула значення смутку та горя. У народній поезії українців це поширений фольклорний символ. Вінок із рути означав дівування. Зів’яла рута – символ втраченої цноти. Часто рута символізує розлуку, самотність, нерозділене кохання. 5. Мальва .Мальва – це символ найдорожчого, любові до рідної землі, до народу. Не було села, а в ньому хати, де б не росли під вікнами мальви – прекрасні обереги нашої духовної спадщини. Всім, хто вирушав у далеку-далеку дорогу, ці квіти нагадували: там земля мила, де мати родила! VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового ви дізналися на уроці? -- Які розповіді учнів вам сподобались? -- Про яку квітку ви дізнались особливі відомості? -- Про що нам розповіли квіткові символи? — Підготуйте розповіді про квіти, які вам найбільше подобаються, або улюблені квіти ваших родин. Джерело: урок-подорож | |
| |
Переглядів: 1408 | |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |