Тема: Рослинництво рідного краю. Його галузі. Особливості у зв’язку з природними умовами Мета: ознайомити учнів з рослинництвом Харківщини, його особливостями; вчити спостерігати, характеризувати, робити висновки, аналізувати; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість, монологічне мовлення; удосконалювати уміння роботи у парах, групах, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до природи рідного краю, прагнення бережливо ставитися до рослин, естетичні почуття. Обладнання: карта природних зон Харківщини, контурні карти, ребуси, кросворди, ілюстрації, гербарій. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота в зошитах. Повідомлення учня про стан погоди та зміни в природі. 2. Перевірка домашнього завдання. 1) Слухання розповідей учнів за матеріалами екскурсії. План 1. Флора. 2. Фауна. 3. Взаємозв’язки. 2) Слухання повідомлень про живі організми Харківщини. II. Мотивація навчальної діяльності Завдання учням. Розгадування ребусів. * * АИ (Край) (Рослини) III. Опрацювання нового матеріалу 1.Слово вчителя. (Під час розповіді учитель використовує ілюстрації лісу, степу, водойм.) На Харківщині трапляються дубові, кленово-липово-дубові ліси. На луках — заплавні ліси. Це широколисто-мішані ліси. Також соснові й широколисто-соснові ліси, сухі бори. Головна порода лісів Харківщини — це дуб звичайний. ХМІЛЬ верба біла тополя срібляста тополя чорна Соснові й широколисто-соснові сосна звичайна дуб звичайний в’яз яблуня лісова груша звичайна бруслина клен верба береза вільха крушина У степах характерними рослинними угрупуваннями є степові злаки та різнотрав'я. У справжньому степу налічується понад 300 видів рослин. Біля водойм, боліт ростуть верби, берези пухнасті, вільха клейка, крушина ламка, мохи. Оточують водойми зарості очерету, аїру, комишу, рогозу, різнотрав'я. 2. Робота у парах. 1) Позначити на контурних картах основні рослинні угруповання Харківщини. 2) Проблемне питання. Чому одні рослини ростуть у лісах, інші — в степах, деякі — біля річок? 3. Завдання учням. Фронтальна практична робота з гербарієм. Назвати рослини, описати їх, зазначити умови, в яких вони ростуть. 4. Самостійна робота в зошитах. IV. Домашнє завдання 1. Продовжувати спостереження за погодою. 2. Читати матеріал у підручнику про рослинні угруповання Харківщини. 3. Підготувати повідомлення «Рослинність Харківщини» за групами. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2655 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Всього коментарів: 0 | |