Тема: Особливості природи океанів і материків. Рослинний світ океанів і материків Мета: ознайомити з особливостями природи океанів і материків, їх рослинним світом; учити спостерігати, уважно слухати; розвивати пам'ять, діалогічне та монологічне мовлення; вдосконалювати навички роботи в групах, парах, навички самостійної, практичної роботи; виховувати допитливість, інтерес до вивчення географії. Обладнання: індивідуальні картки, карти, ребуси, ілюстрації рослин. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Повідомлення учня про стан погоди. 2. Повідомлення учнів про материки та океани. Розшифровування придуманих ребусів. 3. Самостійна робота учнів за індивідуальними картками. Картка 1 Закінчити речення. 1. На земній поверхні материків і океани. 2. Материки: 1) найбільший —:____________________; 2) 3) 4) 5) 6) Картка 2 1. На земній поверхні ___ материків і ___ океани. 2. Океани: 1) найбільший —: ____________________; 2) 3) 4) Картка З 1. Україна розташована на материку — ____________. 2. Найхолодніший материк_____________________. Він розташований на ___________________ півкулі. Картка 4 1. Україна розташована на материку — ____________. 2. Найхолодніший океан ___________________________. Він розташований на __________________________півкулі. II. Мотивація навчальної діяльності Бесіда. — Про які види рослин ви дізналися в 3 класі? (Дерева, кущі, трав'янисті рослини, папороті, мохи, водорості). — Які з цих видів ростуть на материках, а які — у Світовому океані? Сьогодні на уроці ми ознайомимося з рослинним світом різних материків та океанів. III. Опрацювання нового матеріалу (Рекомендуємо використати географічний атлас «Світ і людина»). 1. Робота у групах. Самостійна робота. Пошукове завдання. Користуючись атласом, записати рослини материків. 1 група: Африка. 2 група: Австралія. 3 група: Північна Америка. 4 група: Південна Америка. Перевірка групової роботи. Представник кожної команди зачитує повідомлення про рослинний світ материка. 2. Колективна робота. Фронтальна пошукова робота за картами, атласом «Рослинність Антарктиди, Євразії». 3. Аудіювання. Рослини морів та океанів У морях і океанах живуть різноманітні водорості та водяні рослини. Найдрібніші з них — фітопланктон, яким харчується чимало морських тварин. Великі водорості — ламінарії — утворюють цілі плантації. Вони містять багато йоду, тому становлять собою поживну цінність для риб та тварин, а також і для людини. Є водорості, схожі на траву. Вони — основний корм для ссавців. Морські водорості бувають червоного, коричневого або зеленого кольорів. Сонячне світло проникає в море на глибину 100 метрів, тому тільки в цій товщі води ростуть і розвиваються водорості. Тест 1. Які рослини живуть у морях і океанах? а) трав'янисті рослини; б) фітопланктон; в) дерева; г) водорості; ґ) ламінарія; д) кущі; е) папороть; є) гриби. 2. На яку глибину проникає у море сонячне світло? а) 100 м; б) 200 м; в) 50 м; г) 150 м; ґ) 300 м; д) 500 м. 3. Яких кольорів бувають водорості? а) синього; б) зеленого; в) жовтого; г) червоного; ґ) коричневого; д) білого. IV. Яку водорість через те, що вона містить багато йоду, використовують люди? а) зелену; б) ламінарію; в) фітопланктон. IV. Оцінювання і самооцінювання 1. Читання статей підручника за методикою О.Кушніра. Опрацювання ілюстрацій. 2. Складання дітьми діалогу в парах за матеріалами статей підручника. 3. Самостійна робота в зошитах. Взаємоперевірка. V. Підбиття підсумків уроку 1. Розгадування ребусів. (Пальма) (Кактус) 2. Бесіда. — Що нового ви дізналися на уроці? — Розкажіть про рослинний світ океанів. VI. Домашнє завдання 1. Спостереження за погодою. 2. Опрацювати статті підручника. 3. Індивідуалізоване завдання. Підготувати цікаве повідомлення про рослини материків та океанів. 4. Завдання за групами. Скласти розповіді з поданих тем. 1 група: «Рослини-рекордсмени». 2 група: «У світі незвичайних рослин». З група: «Плоди». 4 група: «Рослини на службі у людини». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2573 | |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Всього коментарів: 0 | |