Урок 25 Тема. Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краюМета: учити учнів розпізнавати 2-3 види гірських порід своєї місцевості, розповідати про використання людиною гірських порід; розвивати спостережливість, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу через уміння ставити пізнавальні запитання. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми зазирнемо в комори Землі, дізнаємося, що таке гірські породи і ознайомимося з колекцією гірських порід нашого краю. Які це породи? Звідки з'явилися? Навіщо вони потрібні? Ці питання й складатимуть зміст вашої дослідницької роботи на уроці. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя — Гірські породи — це тіла і речовини, з яких складається нежива природа. Гірські породи залягають під ґрунтом на різних глибинах, закриті від нашого погляду, їх потрібно витягнути («покопати», як говорили в старовину) з-під землі. Нафта міститься глибоко під землею, а пісок і глина — близько до поверхні Землі. На дні морів та океанів відкладається вапняковий мул, з якого утворюється крейда. Учитель демонструє зразок і звертає увагу дітей на відбитки на камені раковин морських тварин. — Багато гірських порід становлять велику цінність. їх застосовують як паливо, як будівельний матеріал. Залізо, алюміній, мідь, олово, цинк та інші метали, що мають велике народногосподарське значення, також добувають із різних гірських порід. 2 Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю — У мене на столі — «чорний ящик», нібито у грі «Що? Де? Коли?». У ньому сховані деякі предмети, які легко вгадати. • Білий, як цукор. Поки руки ним не забрудниш, нічого не навчишся. (Крейда) • Чорний як ворон, а гріє як Сонце. (Вугілля) • Що спершу у воді народиться, а потім води боїться? (Сіль) • Він жовтенький і сипкий, У дворі лежить у кучі. Якщо хочеш — можеш брати І фортецю будувати. Тільки воду мусиш мати. (Пісок) • Якщо зустрінеш на дорозі, То зав'язнуть сильно ноги. А зробити миску або вазу — Вона знадобиться відразу. (Глина) • Розглядання зразків (роздавальний матеріал), визначення «відгадок» — Як можна назвати ці об'єкти? (Гірські породи) — У нашому краї є такі гірські породи, як глина, крейда, сіль, глина, пісок. — Глина — це матеріал, що широко використовують у будівництві. — Для чого використовують глину? — З неї можна ліпити, будувати. Наші пращури, щоб зміцнити глину, обпалювали її. Таким чином з'явився попередник сучасної цеглини. Цеглина — будівельний матеріал. Цемент виробляють із гірської породи вапняк (з домішкою інших порід). — Для чого використовують пісок? — З суміші цементу, піску і гравію отримують бетон. — Де використовують ці матеріали? (У будівництві) — З особливих сортів глини створюють фаянсовий і порцеляновий посуд. Граніт — дуже міцний камінь, тому його використовують у будівництві. З нього споруджують фундаменти будинків, набережні, постаменти пам'ятників. Граніт добре шліфується і полірується, тому його використовують для облицювання стін будівель, станцій метро. •• Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів • Гра «Знайди гірську породу» — На дошці записані слова — назви різних речовин і тіл. Оберіть із них ті, що означають гірські породи. • Кам'яна сіль • Глина • Скло • Бетон • Кам'яне вугілля • Пластмаса • Вапняк • Цеглина • Пісок • Граніт (Гірські породи: граніт, пісок, кам'яна сіль, глина, кам'яне вугілля, вапняк.) V. Підсумок уроку — Що таке гірські породи? — Як ви вважаєте: якщо на території немає гір, то це означає, що немає й гірських порід? — Назвіть 2-3 види гірських порід своєї місцевості. — Які з-поміж гірських порід використовують у будівництві? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6232 | |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Вітальна листівка до дня матері |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Всього коментарів: 0 | |