Тема: Круглі числа. Задачі з буквеними даними Мета: вказати на можливість застосування способу округлення чисел під час виконання усних обчислень; вчити розв’язати задачі з буквеними даними та знаходити периметр ділянки за її планом. Обладнання: картки для усної лічби, креслення задачі. ХІД УРОКУ I. Контроль і закріплення знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання • Пояснити розв’язання задачі № 362. • Записати на дошці обчислення з іменованими числами із вправи № 363. 3. Усні обчислення • Робота за картками Картка 1 Л 54 --- 32 = Ш 52 + 19 = Ш 48 : 6 = Щ4557 = Ш 48 --- 36 = Ш 28 + 28 = Ш 53 --- 24 = Щ6483 = □□ 54 --- 27 = Ш 33 + 45 = Ш 4 • 4 = Ш2793 = □□ З лісу полетіло 8 птахів, а прилетіло --- в 5 разів більше. На скільки більше птахів прилетіло в ліс, ніж полетіло з нього? VУ Картка 2 ґ\ 42 68740 0 2 0 012 502582 4324 — + — 1 2 5 9 21 2 5 1 2 32 3 6 6 2 33 2 8 1 5 8 □□□□□ □□□□□□ □□□□□□ □□□□□□ Щоб прикрасити вікна до осіннього балу, використали 4 444 кленових листочків, дубових — на 3 333 менше, а березових — на 1 111 більше, ніж кленових і дубових разом. Скільки березових листочків використали для оздоблення вікон? • Завдання для опитування. — На дві сукні потрібно 5 м тканини. Скільки суконь можна пошити з 20 м тканини? — Обчислити: 10 ц 2 кг + 3 ц 5 кг, 1 кг 250 г — 367 г, 1 т — 2 ц 45 кг. — Поєднати приклади з однаковими відповідями. 22 • 4 36 : 272 : 626 • 3 Ч У --► 78 : 3 90 : 5 6 • 3 54 : 3 2 • 13 72 : 4 8 • 11 60 : 5 II. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовча вправа Розбити числа на дві групи. Пояснити свій вибір. 2 300, 234, 45 211, 4 500, 5 060, 5 069, 6 002, 90 090, 20 000. 2. Пояснення вчителя — Числа, що закінчуються на 0, називають круглими. — Числа 500, 10, 100, 3000, 34 070 — круглі числа. 3. Робота із завданням № 364, 365 4. Робота з таблицею множення Знайти у відповідях таблиць множення чисел 4, 5, 6 круглі числа. 5. Фізкультхвилинка 6. Округлення чисел — Іноді для зручності обчислень користуються способом округлення. Наприклад: 34 ~ 30, 56 ~ 60. Якщо остання цифра більша за 5 — число округлюється в сторону зменшення: 24 -► 20, 33 -► 30, 72 -► 70. Якщо остання цифра більше 5, то число округлюють у порядку зростання: 76 -► 80, 98 -► 100, 46 -► 50. 7. Практична робота Округлити числа: 48, 199, 341, 301, 459, 37, 88. III. Розвиток математичних умінь учнів 1. Обчислення прикладів № 367 з коментуванням 2. Робота за кресленням завдання № 368 Обчислення периметра кожної ділянки. Слід згадати правило знаходження периметра прямокутника. 3. Розв’язання задачі № 366 за схемою (на дошці) IV. Підсумки уроку V. Домашнє завдання № 370, 371. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1672 | |
Істинні та хибні висловлення |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Всього коментарів: 0 | |