Конспект вправи на визначення роду і числа дієслів минулого часу. Окомашенко Ніна Семенівна
Українська мова. 4 клас. Урок- аукціон. Тема.Вправи на визначення роду і числа дієслів минулого часу. Мета. Розвивати вміння визначати рід і число дієслів минулого часу, навички грамотного письма, поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: картки, таблиці, ілюстрації, тлумачний словник, малюнки тварин. Хід уроку Не стріляй у пташку, Не лови комашку, Не зірви рослинку, Не топчи травинку. Бо земля без них- Як без зірочок ясних. Їх створив Господь для тебе, Їх краса для всіх під небом. І.Організація класу. Робота над епіграфом Комунікативна діяльність. Привітання друзів. Доброго ранку дню прекрасному Доброго ранку снігу сріблястому, Доброго ранку небу ясному, Доброго ранку людям усім І всьому прекрасному. Подаруйте один одному свої гарні посмішки і почнемо працювати. ІІ.Ознайомлення з правилаим гри. -Сьогодні у нас урок незвичний. Це урок- аукціон. Вам цікаво дізнатися, що таке АУКЦІОН? Працює довідкове бюро. Із тлумачного словника учень читає. АУКЦІОН- привселюдний розпродаж при якому покупцем є той, хто пропонує більш високу ціну. На аукціоні можна купити різний товар. Цей товар називається ЛОТ. На нашому аукціоні продаються малюнки тварин, рослин, комах, птахів, які можна купити не за гроші, а за знання матеріалу. Ці малюнки можна купити лише в тому разі, якщо правильно і швидше за всіх виконати завдання. Купуючи товар ми сьогодні закріпимо вміння визначати рід і число дієслів минулого часу. Головною людиною на аукціоні є ЛІЦЕТАТОР. Він керує аукціоном. Ліцетатором на аукціоні буду я. Правильну відповідь ви показуєте карткою з цифрою. Увага починається аукціон. Удар молотком по столі. ЛОТ№1. Малюнки квітів. Щоб купити цей лот, треба швидко дати відповіді на запитання. Мозковий штурм. -Що називається дієсловом? -Як треба писати не з дієсловаим? -Що ви знаєте про неозначену форму дієслова? -Як змінюються дієслова? -Як треба розрізняти дієвідміни дієслів? -Як змінюються дієслова минулого часу? ( після кожної правильної відповіді вчитель стукає молотком і говорить»продано» і дає куплений товар). І. Хвилинка каліграфії. Лот№2. Малюнки птахів. Пп Тт ат ап. Пи ап. Пт ПРИНЕСЛИ ПОДОРОЖНИК ТРУДОВИЙ Розібрати слова за будовою; Використовуючи «Метод прес» знайти в цій групі іменники, прикметники, дієслова. 2. Словникова робота. Лот№3. Малюнки тварин. Прокоментувати словникові слова. ВЗИМКУ, ТЕМПЕРАТУРА, ДЯТЕЛ, СИНИЦЯ, СНІГУР, ЩОДЕННО, ЮННАТИ, СПАСИБІ. Робота в парах. До Іменників підібрати спочатку прикметники . а потім дієслова. Температура(яка?) висока, низька, ( що робить?) підвищується, знижується, підскакує. 3. Робота над текстом. Лот№4. Малюнки риб. В морози і хуртовини важко буває птахам знайти їжу. Вони часто злітаються до людських осель. В шкільному саду юннати повісили годівничку. Першою прилетіла жвава синичка і почала дзьобати насіння. А ось і красень снігур завітав. Він ласував ягодами калини. Не забарились і горобці. Весело стало в шкільній їдальні. Влітку пташки будуть захищати сади від шкідників. - Чи є ця розповідь текстом? - З яких частин складається текст? - -Почитайте зачин, основну частину, кінцівку. - Який заголовок можна дібрати? - Знайти речення з дієсловами минулого часу. - Випишіть дієслова минулого часу, визначити число, рід. 4. Лот№5. Малюнки дерев. Робота в групах. Завдання записано на окремих картках. 1 завдання. Списати. Підкреслити дієслова. Середній рівень. Гуляло море на просторі, З далеких гір туман глядів, Як свічечки блищали зорі І місяць весело світив., 2 завдання. Постав дієслова у всіх формах минулого часу. Достатній рівень. Гріти- Летіти- Співати- 3 завдання. Заміни неозначену форму дієслова дієсловами минулого часу. В.Р. Я довго( ходити) в саду. Наді мною( шуміти) розлога яблунька. Червоні яблука( лежати) на землі. 5.. Лот№5.Малюнки комах. Робота над реченням. ДО ШКІЛЬНОЇ ГОДІВНИЧКИ ПРИЛЕТІЛА ЖВАВА СИНТЧКА. - Визначити частини мови. - Визначити головні і другорядні члени речення 6. Лот№6 Малюнки плодів. Робота з підручником. Вправа 139, вправа138. - Діти, давайте підрахуємо скільки малюнків ви купили. Це незвичайні малюнки. На них зображені птахи, тварини, комахи, дерева. Це все наша природа, яку треба оберігати. І давайте разом скажемо слова нашого епіграфу. - _ Завдання з якої теми ми сьогодні узагальнювали? - - Чи сподобався вам урок-аукціон? - Чим саме? - Що треба було б додати до уроку? - Який був урок? Окомашенко Ніна Семенівна | |
| |
Переглядів: 1416 | |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Всього коментарів: 0 | |