Незвичайна форма дієслова
ТЕМА. Неозначена форма дієслова. МЕТА: закріпити і поглибити знання учнів про неозначену форму дієслова. Виробляти вміння правильно ставити питання до неозначеної форми дієслова. Виховувати патріотичні почуття, любов до природи. ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки, загадки. ТИП УРОКУ: комбінований. Хід уроку І. Організація класу до уроку. Дзвоник вже сигнал нам дав. Працювати час настав. Тож і ти часу не гай, Працювати помагай! ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Спиши прислів’я та приказки, розкриваючи дужки. 1. З чужої біди (не) смійся. 2. Де сила (не) візьме, там розум допоможе. 3. Ото на себе (не) надійся, чужому лихові (не) смійся. 4. (Не) хитруй, (не) мудруй, а чесно працюй. 5. (Не) вчи рибу плавати. 6. (Не) вміє той, хто (не) працює. (В цей час сильніші діти працюють з індивідуальними картками). ІІІ. Каліграфічна хвилинка. Ти ти ти ти - Запишіть каліграфічно якомога більше дієслів, що закінчуються на –ти. - Поставте питання до записаних дієслів. (Що робити?) - Пригадайте з 3-го класу, як називається форма дієслова, що відповідає на питання що робити? Що зробити? (Неозначена форма дієслова) IV. Повідомлення теми і мети уроку. Тема сьогоднішнього уроку – неозначена форма дієслова. На уроці ми з вами повинні закріпити і поглибити знання про неозначену форму дієслова. Вироблятимемо вміння правильно ставити питання до неозначеної форми дієслова. V. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Робота над словом. (За вправою 88). - Виразно прочитайте вірш і скажіть, чи є незрозумілі слова. - Відшукайте у вірші дієслова. Спробуйте визначити час дії. - Прочитайте виділені слова. Чи можна виділити час дії, позначеної цими словами? (Ні). 2. Висновок – правило. Дієслова боронити, любити, не ходить, працювати вжиті в неозначеній формі. (Діти читають правило разом, потім самостійно і розказують уже вивчене). 3. Робота з індивідуальними картками. Постав дієслова в неозначеній формі: Живемо - вчить - іду – Виконаєш - майструє - відгадала – Знайшов - виконав - малювала – Фізкультхвилинка 4. Робота з прислів’ями. (За вправою 90). - Прочитайте прислів’я, з’ясуйте, чи є невідомі слова. - Поясніть, як ви розумієте зміст кожного прислів’я. - Відшукайте і прочитайте дієслова. - Які форми дієслів використано у прислів’ях? (Неозначену форму дієслова). 5. Вивчення правила: - Зверни увагу: * Неозначена форма є початковою формою дієслова; * Що робити? Що зробити? – це питання неозначеної форми дієслова; * кінцеву частину дієслів у неозначеній формі –ти, -ть називають закінченням: співати, співать. (Діти вчать правило). 6. Робота з індивідуальними картками. VI. Підсумок уроку. 1. Продовжте речення. * Дієсловом називається… (частина мови, що означає дію предмета і відповідає на питання що робити? Що робив? Що робитиме?) * Початковою формою дієслова є … (неозначена форма дієслова). * -ти, -ть вкінці дієслова називають … (закінченням). * Найчастіше дієслово в реченні зв’язане з …(іменником). * Не з дієсловами треба… (писати окремо). * В реченні дієслово виступає … (присудком). 2. Гра «Будь уважним». Вчитель називає дієслово з іменником. Якщо дієслово відповідає іменникові, тобто вказує на дію даного предмета, учні плещуть в долоні, якщо не відповідає, - мовчать. Наприклад, риба пливе – діти плещуть в долоні, риба кричить – в класі тиша. Виграє той, хто жодного разу не помилився. Корабель пливе; діти співають; машина летить; соловейко пливе; учні пишуть; кіт малює; швець шиє; Оленка розказує; ялинка йде; комар пищить. Домашнє завдання: Вправа 91, повторити вивчені правила. Підібрати прислів’я і приказки, у яких дієслова вживаються в неозначеній формі. (Не менше 5). | |
| |
Переглядів: 1569 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
Всього коментарів: 0 | |