Тема: Дієслова майбутнього часу. (Вправи 110-114.) Мета: Закріпити знання учнів у розпізнаванні дієслів майбутнього часу. Ознайомити з особливостями змінювання дієслів у майбутньому часі. Обладнання: Таблиця змінювання дієслів майбутнього часу. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 109.) 1. Фронтальне опитування. — Як змінюються дієслова теперішнього часу? (За особами і числами.) — За допомогою чого визначаємо особу і число дієслова? (За допомогою займенника, питання та закінчення дієслова.) 2. Тренувальний диктант. Ніби в білих чистих сорочках, виглядають хати з густих садів на горі. Тополі гнуться, розмовляючи з вітром. Ніби вся земля, з гаями, садами, запашними луками, живе, радіє і всміхається до сонця — і чомусь радіє і всміхається Тарас. (За О. Іваненко) — Підкресліть дієслова. Визначте час. — У дієсловах теперішнього часу визначте особу та число. — Назвіть в тексті іменники — назви неістот. — Чи є у тексті власні іменники? Назвіть орфограму у власних іменниках. — Відшукайте у тексті слова, в яких звуків більше, ніж букв. — Знайдіть у тексті слова, що починаються буквою, яка позначає м'який приголосний звук. 3. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 109.) — Прочитайте свої міркування. — Назвіть дієслова у своєму тексті. Визначте час дієслів. III. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Вибіркове списування з граматичним завданням. (За вправою ПО.) а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів. б) Відшукування в тексті дієслів, визначення дієслів майбутнього часу. — На яку дію вказують дієслова майбутнього часу? в) Виписування з тексту дієслів майбутнього часу. (Дасть, прийде, заграє, застигне, припадуть, зупиниться, слухатиме.) г) Проблемна ситуація. — Спробуйте визначити особу та число записаних дієслів. Висновок. Дієслова майбутнього часу змінюються за особами і числами. 2. Розгляд таблиці змінювання дієслів майбутнього часу. 3. Опрацювання правила про змінювання дієслів майбутнього часу, с. 60. 4. Порівняльний аналіз особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. (За матеріалами вправи 112.) а) Списування вірша М. Коцюбинського (1) і зміненого тексту цього вірша (2). б) Підкреслення дієслів у віршах, визначення часу дієслів. (Вірш 1 — дієслова майбутнього часу, вірш 2 — дієслова теперішнього часу.) в) Позначення закінчень у дієсловах майбутнього і теперішнього часу. Майбутній час Теперішній час назносим зносим назносимо зносимо збудуємо будуємо зробимо робимо Висновок. Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить? що зроблю? що зробили? що зробимо? і ін., мають такі самі особові закінчення, як і дієслова теперішнього часу. 5. Опрацювання правила (с. 60, 61). 6. Творча вправа 113. — Поставити дієслова переписувати (1 ряд), вишивати (2 ряд), від від’їжджати (3 ряд) в усіх особових формах майбутнього часу (за табличкою, с 59.) і записати всі утворені форми дієслів у зошит. Каліграфічна хвилинка. У У У У ууу ру уд ву бу уду У труді ми всі примножим предків славу, Розбудуємо дбайливо ми свою державу. (Ю. Загорський) — Як ви розумієте зміст кожного речення? — Пригадайте, яка частина мови називається займенником. Назвіть займенники у вірші. — Відшукайте у вірші дієслова. Визначте їх час, особу і число. — Визначте головні члени речення у другому реченні. Якою частиною мови виражений підмет? — Доберіть синоніми до слова дбайливо. Дбайливо — старанно, пильно, уважно, турботливо. 7. Самостійна робота. (Матеріал для самостійної роботи — заздалегідь записаний на дошці вірш Т. Гриненка «Коли нам весело буває».) Коли нам весело буває? Як пташка в гаї заспіває, коли барвінком чи розмаєм себе весною заквітчаєм. Коли ми деревце пригоже посадим, гарно обкопаєм, коли ми зробим щось хороше, тоді нам весело буває. (Т. Гриненко) — Випишіть дієслова майбутнього часу, визначте їх особу та число. IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання з інструктажем. С. 60-61 — правила, вправа 114. | |
| |
Переглядів: 2419 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Всього коментарів: 0 | |