💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Займенники 2-ї особи однини і множини. (Вправи 52-57.)

Тема: Займенники 2-ї особи однини і множини. (Вправи 52-57.)

Мета: Продовжити формувати навички роздільного написання займенників з прийменниками. Вчити змінювати займенники 2-ї особи однини і множини за відмінками, спостерігати за зміною цих займенників. Розвивати мовне чуття.

Обладнання: Плакати для гри (або запис на дошці), індивідуальні картки.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Повторення вивченого матеріалу.

1. Робота з індивідуальними картками (3—4 учні).

2. Усмішка.

— Послухайте усмішку, впізнайте займенник, назвіть його особу.

Найголовніше

Учитель. Скажи мені, Ковальчук, чого ще не було на світі сто років тому?

Учень. Літаків, ракет, автомашин, супутників, телефонів, електрики ....

Учитель. А ще чого?

Учень. Мене

3. Перевірка домашнього завдання (вправа 51).

— Що можете сказати про такі слова: нас, нам, нами, у нас? (Це відмінкові форми особового займенника ми.)

— Як пишуться займенники з прийменниками?

— Який займенник «вішав'' із вірша? (Я)

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вибірковий диктант-пісня.

— Виписати займенники.

Виростеш та, сину, вирушиш в дорогу.

Виростуть з тобою приспані тривоги.

(В. Симоненко)

— Визначте особу виписаних займенників. (2-а особа однини.)

— Отже, сьогодні ми вивчаємо займенники 2-ї особи однини і множини.

IV. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Спостереження за відмінюванням займенників 2-ї особи однини і множини. (За вправою 52.)

• Цікаво знати.

За часів Київської Русі пошанного звертання на «Ви» ще не було. Підлеглий до свого володаря звертався на «ти», як і володар до підлеглого. Згодом займенник Ти став нормативним у звертанні до Бога. А займенник Ви в Україні набув поширення у звертанні дітей до батьків, молодших віком до старших та до незнайомих людей. Таке звертання засвідчує етичні норми нашого народу, шо вироблялися протягом віків.

V В Україні до неодруженого чоловіка могли весь вік звертатися на «ти». Лише одруження, тобто започаткування родини, робило можливим вживання форми «ви». А куми, охрестивши дитину, відразу звертались один до одного на «ти».

V В англійській мові займенник thou (ти) вживається тільки в поетичній мові й у звертанні до Бога, а в усіх інших випадках вживається займенник you (ви).

2. Творча робота (за вправою 53).

а) Читання і з'ясування значень незрозумілих висловлювань.

б) Складіть два речення з висловлюваннями.

1 ряд — першої групи,

2 ряд — другої групи,

3 ряд — третьої групи.

3. Словничок.

Гардероб.

1. Шафа для зберігання одягу.

2. Приміщення в установі, театрі тощо, де зберігається верхній одяг відвідувачів.

3. Увесь одяг однієї людини.

— Складіть речення зі словом гардероб у всіх трьох значеннях і займенником ти (в різних відмінках).

4. Каліграфічна хвилинка.

ти тебе тобі тобою Прислів'я.

Не чіпай і пальцем нікого, тебе кулаком не зачеплять.

Журавель у небі, а ти йому вже ціну встановлюєш.

Як ш до людей, так люди до тебе.

— Визначте особу, число і відмінок використаних у прислів'ях займенників.

— Як пишуться займенники з прийменниками?

Фізкультхвилинка.

5. Розв'язок зв'язного мовлення. (За вправою 54.)

а) Читання тексту і з'ясування значень невідомих слів.

б) Висловлення почуттів від прочитаного оповідання.

в) Бесіда за змістом оповідання.

— Чому, звертаючись до матері, Михайлик уживає займенник Ви?

— Який висновок випливає з оповідання? Чи зробить такий висновок Михайлик? (Треба бути слухняним, щоб не хвилювати батьків і не наближати тим самим їхньої старості.)

г) Розпізнавання у тексті всіх форм займенників 2-ї особи, ґ) Робота над словом.

— Доберіть усно синоніми до виділених слів. Відповіла — відказала, відмовила, повіла (рідко);

глянула — поглянула, подивилась, зиркнула, зирнула, глипнула (діалект).

д) Відшукування у тексті числівників. (Три, чотири, одна.)

6. Письмовий переказ за даним початком. (За вправою 55.)

7. «Пошукай добре слово у своєму серці». (За вправою 56.) Найголовніше у цій вправі — дати всім бажаючим дітям можливість висловитись і похвалити їх за правильні відповіді і добре серце.

V. Підсумок уроку.

Гра-конкурс «Скажіть без затримки». На дошці записуються сполучення займенників з прийменниками Учням дається кілька хвилин на роздумування. Потім ведучий (вчитель) вказує учневі на одне із словосполучень і пропонує швидко скласти речення. За кожне правильно складене речення зараховується один бал.

Словосполучення для гри.

З неї, через них, через їх, для нього, для його, біля її, навколо нього, від нього, на їх, проти її, за неї, до їх, в його, за тебе, проти її, за неї, до їх, в його, за тебе, проти вас, після неї, після вас, перед тобою, серед вас, повз тебе, завдяки йому, завдяки вам, під його, за тобою, навколо тебе, навколо вас.

VI. Домашнє завдання з інструктажем.

Вправа 57 — можна оголосити конкурс на кращий твір в номінації «Мрії мого народу».

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (31.08.2015)
Переглядів: 2820 | Рейтинг: 0.0/0
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]