Тема: Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками. (Вправи 45-51.) Мета: Закріплювати знання про вживання особових займенників. Виробляти вміння змінювати займенники 1-ї особи, визначати їх роль у реченні. Формувати навички роздільного написання займенників з іменниками. Обладнання: Текст на дошці, кросворди. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Мовна розминка-цікавинка. — Який займенник складається з двох звуків, але з однієї букви? (Я.) — Назвати слово, у якому сім займенників. (Сім'я.) — Додавши до займенника першої особи одну букву, перетворити його на антонім до слова «війна». (Ми-р.) 2. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 44.) — Прочитайте речення, у яких є особові займенники. — Яку із згаданих українських пісень ви чули або можете заспівати? — Назвіть слова із домашньої вправи, у яких звуків більше, ніж букв. — Назвіть слова, в яких букв більше, ніж звуків. — Прочитайте спільнокореневі слова, дібрані до слів ночувати, щасливі. ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Фронтальне опитування. — Яка частина мови називається займенником? — Назвіть займенники 1-ї особи однини і множини. (Я, ми.) Складіть з ними речення. — На сьогоднішньому уроці ми навчимося змінювати займенники першої особи за відмінками. 2. Колективне виконання вправи 45. а) Розгляд таблиці відмінювання займенників 1-ї особи однини і множини (с. 28.) б) Уточнення особливості відмінюваних займенників 1-ї особи однини і множини (с. 28, правило). Висновок. Мені, мене, мною і ін. — це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника я. Так само нас, нам, нами,(на) нас — це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника ми. 3. Списування з дошки із завданням. (Текст заздалегідь записаний на дошці.) — Замість крапок поставити в потрібних відмінках особові займенники, названі на початку ряду. Я До ... прийшов товариш. Тато купив ... книжку. Старший брат пишається ... . Сьогодні ... похвалили. МИ У ... дружний клас. З ... весело працювати, Усім ... подобаються рухливі ігри. 4. Закріплення вивченого про відмінювання займенників першої особи однини і множини. (На матеріалі вправи 46.) а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів. б) Відшукування в тексті займенників 1-ї особи однини і множини, визначення їх числа і відмінка. в) Хвилинка фантазії. — Усно продовжіть розповідь краплини про її подальші мандри. г) Дослідження в тексті особливості написання займенників з прийменниками. 5. Вивчення правила про правопис займенників з прийменниками (с. 29.) 6. Каліграфічна хвилинка. зі мною, на мені, з нами, у нас, серед нас, на нас. Хто на нас зазіхав, той собі голову зламав. Фізкультхвилинка. 7. Списування з граматичним завданням. (За вправою 47.) а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів. б) Висловлення почуттів від прочитаного. в) Проблемна ситуація. — Чого не вистачає в тексті? Усуньте цей недолік. (Заголовка і кінцівки.) г) Коментоване списування тексту з наступним відшукуванням у тексті особових займенників 1 -ї особи, підкреслення їх відповідно до того, яким членом речення виступають. (Підметом чи другорядним членом.) г) Самостійне визначення числа і відмінка виділених займенників, а також роду, числа і відмінка виділених іменників. Горобця — ч.р., однина, P.e. Дріт — ч.р., однина, З.в. Очі — множина, З.в. 8. Вправа-загадка (за вправою 48). а) Відгадування загадок. 1. Коноплі. 2. Горіх. б) — Спишіть одне речення (на вибір), підкресліть займенники, визначте їх особу і число. в) Проблемне завдання. — Знайдіть у вправі числівники і визначте їх відмінок. (Половину — З.в.) 9. Списування за зразком (за вправою 49). 10.»Перевір себе» (за вправою 50). Відповідь: 3-й рядок. IV. Підсумок уроку. — Як пишуться прийменники з іменниками? Проблемне запитання. — Скільки різних займенників записано на дошці? Доведіть. Мене, мною, я, на мені. Кросворди «Зійдіть східцями». І. До особових займенників я, ми додайте букви, яких не вистачає, і прочитайте слова. 1. Провалля. (Яр.) 2. Заглибина в землі. (Яма.) 3. Орган у порожнині рота. (Язик.) 4. Хижа тварина. (Ягуар.) 5. Плід. (Яблуко.) 6. Житель Японії. (Японець.) II. І. Частина суші, що гострим кутом врізається в море. (Мис.) 2.Предмет туалету і гігієни. (Мило.) 3. Посуд. (Миска.) 4. Художник. (Митець.) 5. Людина, що варить мило. (Миловар.) 6. Синонім до слова думання. (Мислення.) V. Домашнє завдання з інструктажем. С. 28,29, правила, вправа 51. Вчитель: Луцковська А. А. | |
| |
Переглядів: 4038 | |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |