💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Що вивчає курс «Основи здоров’я». Здоров’я та його ознаки. Практична робота «Дерево здоров’я»

УРОК 1

Тема. Що вивчає курс «Основи здоров’я». Здоров’я та його ознаки. Практична робота «Дерево здоров’я»

Мета: дати уявлення учням про те, що таке здоров’я, про значення здоров’я для людини; навчити учнів називати ознаки здоров’я, порівнювати самопочуття здорової і хворої людини; розвивати мислення, мовлення; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.

ХІД УРОКУ

1. Повідомлення вчителя про предмет «Основи здоров’я»

Вчитель розповідає, що на уроках діти дізнаються, як піклуватися про своє здоров’я, зміцнювати його, що для здоров’я корисно, що — ні, вивчатимуть правила безпечної поведінки.

— На уроках вашими помічниками будуть підручник «Основи здоров’я» (авт. Т. Є. Бойченко, О. Я. Савченко) та зошит з друкованою основою (авт. М. О. Володарська).

Учні роздивляються підручник і зошит.

2. Оголошення теми уроку

— Сьогодні ми будемо говорити про те, що є в кожного з вас. В одних воно міцніше, в інших — слабкіше, але для всіх воно — найдорожчий скарб, дорожчий навіть за золото, бо його не купиш ні за які гроші. Ви, мабуть, здогадалися, що мова піде про... (здоров’я).

Проблемне запитання

— Як ви вважаєте, чому в народі кажуть, що здоров’я дорожче за золото? (Відповіді учнів.)

3. Робота за підручником (С. 3)

— Розгляньте малюнки вгорі.

— Що робить дівчинка на першому малюнку? (Навчається)

— Як ви здогадалися?

— Де стоїть стіл? Чому?

— Як лежать книжки на столі?

— Де сидить ведмедик? Чому?

— Де стоїть портфель? Чому?

— Що робить дівчинка на другому малюнку? (Відпочиває)

— Яка це пора року? Як ви здогадалися?

— Що однакове на малюнках? Що різне?

Висновок: на уроках з основ здоров’я ми навчимося правильно чергувати навчання і відпочинок.

— Що роблять хлопці на нижніх малюнках? (Гуляють)

— Як вдягнений хлопчик на першому малюнку? На другому?

— Який настрій у першого хлопчика і його песика? У другого хлопчика і його песика? Чому?

Висновок: на уроках з основ здоров’я ми зрозуміємо, що для здоров’я корисно, а що — ні.

4. Фізкультхвилинка

Руки в боки.

Нахились вперед.

Нахились назад.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири —

Набираємося сили.

Нахились, повернись,

До товариша всміхнись.

 5. Робота із загадками

• Сидить дівчина в коморі,

 А коса її надворі. (Морква)

• Сидить Марушка В семи кожушках,

 Хто на неї гляне,

 Той і заплаче. (Цибуля)

 — Що вам відомо про ці овочі? Чим вони корисні для здоров’я?

 6. Робота в зошиті

 1)С. 2 № 1

 — Розгляньте малюнки. Хто на них зображений? Що полюбляє порося Хрюша? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Хрюша полюбляє овочі.

 • Хрюша полюбляє цукерки і печиво.

 • Хрюша полюбляє чистити зуби пастою «В1епгї-а-тегї».

 • Хрюша полюбляє фрукти.

 • Хрюша полюбляє молочні продукти.

 — Що для здоров’я корисно? Зафарбуйте відповідний квадратик зеленим кольором.

 Висновок: про своє здоров’я необхідно дбати.

 2)С. 3 № 2

 — Уявіть, що у вас удома оселився бурундучок. Він любить піклуватися про своє здоров’я і завжди робить це із задоволенням. Розгляньте малюнки і складіть речення про те, що робить бурундучок, щоб бути здоровим.

 Орієнтовні відповіді

 • Бурундучок щодня робить зарядку.

 • Бурундучок щодня миється.

 • Бурундучок любить гуляти на свіжому повітрі.

 • Бурундучок любить гратися.

 • У бурундучка хороший апетит.

 • Бурундучок вчасно лягає спати.

 Висновок: треба підтримувати здоров’я у доброму стані.

 7.Вивчення вірша

Навіть якщо ти хворієш,

Ти здоровим бути мрієш.

Кожен учень має знати,

Як здоровим стати.

(О. Чеботарьов)

 — До чого закликає автор вірша?

8. Робота за підручником (С. 4)

— Що роблять діти на малюнку, що розміщено вгорі?

— Чим вони граються?

— Чи небезпечна ця гра? Чому ви так вважаєте?

— Що робить пожежний? Чому могла статися пожежа?

Висновок: на уроках з основ здоров’я ми переконаємося, що пустувати з вогнем, водою, газом небезпечно.

— Що роблять діти на нижніх малюнках? Де вони граються?

— Чому діти наражаються на небезпеку?

Висновок: на уроках з основ здоров’я ми навчимося виконувати правила вуличного руху, вивчимо правила безпечної поведінки.

Учитель. Коли ви здорові, то жваві й веселі. Вам хочеться бігати, стрибати, їсти, міцно спати. На уроках ви уважні, активні, будь-яке завдання вам під силу.

9. Робота в зошиті (С. 4 № 1)

— Домалюйте обличчя здорової і хворої дитини. Порівняйте самопочуття здорового і хворого.

Доцільно провести змагання між хлопчиками і дівчатками: одні називають ознаки здорової, інші — хворої людини.

Вчитель підсумовує сказане і звертає увагу учнів на малюнки підручника (С. 5).

— Катруся грає з поросятком, ведмедиком і зайченятком у лікарню. Вони роздивляються малюнки, на яких зображені здорові діти.

— Що робить хлопчик на першому малюнку?

— Чи можна сказати, що в нього гарний апетит? Чому?

— Що робить дівчинка на другому малюнку?

— Чи можна сказати, що в неї бадьорий настрій? Чому?

— Що робить дитина на третьому малюнку?

— Чи можна сказати, що в неї міцний сон?

— Що робить хлопчик на останньому малюнку?

— Скільки постійних зубів у кожного з вас?

Висновок: у здорової дитини гарний апетит, бадьорий настрій, міцний сон, 8-12 постійних зубів.

 10. Робота в парах

 Учні називають декілька ознак здоров’я сусіда по парті. (Рум’яні щоки, охайний вигляд, гарний настрій, блискуче волосся, нічого не болить, правильна постава, достатній зріст і маса тіла, рожевий язик, нормальна температура тіла, пружні м’язи тощо.)

 Підсумовуючи, учитель зачитує народне порівняння: «Здоровий, як дуб».

 Пояснюється його зміст: дуб — могутнє, міцне дерево. Здоровий, як дуб, той, хто має міцне здоров’я.

 11. Гра «Хвости» (зошит, С. 5 № 4)

 Закінчити речення:

 • Коли я здоровий, то в мене...

 • Коли я здоровий, то я.

 Орієнтовні відповіді

 • Коли я здоровий, то я міцно сплю.

 • Коли я здоровий, то я із задоволенням вчу уроки.

 • Коли я здоровий, то я бігаю за метеликами.

 • Коли я здоровий, то я беру участь у змаганнях.

 • Коли я здоровий, то в мене хороший апетит.

 Завершити розмову про значення здоров’я можна роботою

з прислів’ям «Здоров’я за гроші не купиш».

 12. Підсумок уроку

 — Про що ви дізнаєтеся на уроках з основ здоров’я?

 — Що означає слово «здоров’я»?

 — Як виглядає здорова дитина?

 — Який апетит у здорової дитини?

 — Який настрій у здорової дитини?

 — Який сон у здорової дитини?

 — Скільки постійних зубів у здорової дитини?

 — Які ознаки здоров’я є у вас?

 — Чи необхідно дітям берегти здоров’я? Чому?

 — Як саме його треба берегти?

 — Що ви робите, щоб бути здоровими?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1387 | Рейтинг: 0.0/0
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]