💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник». (Вправи 8—10.)

Тема: Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник». (Вправи 8—10.)

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Прикметник». Вчити передавати зміст тексту (усно й письмово), продовжити формувати вміння переказувати текст. Виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати інтерес до народних традицій.

Обладнання: Таблиця «Почуття» (додаток 4).

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Навчальний тренувальний письмовий переказ (за вправою 8).

1. Читання тексту вправи 8 вчителем і з'ясування значень невідомих слів.

2. Висловлення учнями почуттів від прослуханого тексту. (Таблиця почуттів.)

3. Визначення головної думки і мети тексту.

Головна думка тексту. Новорічне свято — свято надій і сподівань.

Мета тексту. Ознайомити учнів з новорічними традиціями наших предків.

4. Самостійне вдумливе читання учнями тексту з метою підготовки до письмового переказу.

5. Усне переказування тексту учнями.

6. Запис на дошці словосполучень і виразів, необхідних у письмовому переказі.

Сива давнина, предки-слов'яни, біло-рожевим цвітом, навколо новорічної вишні, вічнозелена ялинка, цар Петро Перший, у тисяча сімсотому році.

7. Самостійне складання плану переказу і записування переказу в зошит.

8. Зачитування учнями текстів-переказів з метою вдосконалення (якщо необхідно).

Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти — треба трішки відпочити. Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Вище руки підніміть, а тепер їх опустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд.

IV. Каліграфічна хвилинка.

Нов виш ння з ацв віл Під Новий рік вишня зацвіла.

— Прокоментуйте зміст записаного речення.

— Які асоціації виникають у вас?

V. Вибірковий диктант-пісня (за вправою 9).

1. Вчитель співає щедрівку «Ой сивая та зозуленька», даючи завдання впізнати прикметники.

2. Словникова робота.

— Поясніть значення слів: щедрий, щедрівка, щедрувати. Щедрівка — старовинна українська обрядова новорічна пісня, що виконується 31 грудня та 1 січня.

Щедрувати — співати щедрівки, брати участь в обряді, пов'язаному з виконанням цих пісень.

— Які щедрівки ви виконуєте в сімейному колі?

3. Виписування прикметників після повторного співу щедрівки.

— Яка роль прикметників у щедрівці?

— Якнайшвидше визначте прикметник у називному відмінку множини. Доведіть правильність свого вибору.

4. Перевірка вибіркового диктанту.

VI. Підсумок уроку.

— Яка частина мови називається прикметником?

— Як змінюються прикметники?

— Як визначити рід, число і відмінок прикметника в реченні?

— Які закінчення мають прикметники у називному відмінку однини і множини?

— А на завершення — гра «Впіймай оплеском прикметник».

Прикметник —

це частина мови,

без якої нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово пречудове,

йому, як другові, всміхнись.

Земля — ласкава, люба, рідна,

а сонце — щире, золоте,

а небо — лагідне, погідне,

життя — прекрасне, золоте.

А очі в мами — добрі, ніжні,

а голос — чистий і дзвінкий,

а руки — теплі і надійні,

а погляд — сонячний, ясний.

Квітки у полі — білі, сині, червоні, жовті, голубі.

Хмарки у небі — бистрокрилі, весняні, літні, голубі.

Усі ознаки називає прикметник як частина мови

і жодної не обминають слова ці, справді пречудові.

(Л. Лужецька)

VII. Домашнє завдання з інструктажем.

Вправа 10.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (26.08.2015)
Переглядів: 2028 | Рейтинг: 0.0/0
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м...
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]