Тема: Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник». (Вправи 8—10.) Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Прикметник». Вчити передавати зміст тексту (усно й письмово), продовжити формувати вміння переказувати текст. Виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати інтерес до народних традицій. Обладнання: Таблиця «Почуття» (додаток 4). ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. III. Навчальний тренувальний письмовий переказ (за вправою 8). 1. Читання тексту вправи 8 вчителем і з'ясування значень невідомих слів. 2. Висловлення учнями почуттів від прослуханого тексту. (Таблиця почуттів.) 3. Визначення головної думки і мети тексту. Головна думка тексту. Новорічне свято — свято надій і сподівань. Мета тексту. Ознайомити учнів з новорічними традиціями наших предків. 4. Самостійне вдумливе читання учнями тексту з метою підготовки до письмового переказу. 5. Усне переказування тексту учнями. 6. Запис на дошці словосполучень і виразів, необхідних у письмовому переказі. Сива давнина, предки-слов'яни, біло-рожевим цвітом, навколо новорічної вишні, вічнозелена ялинка, цар Петро Перший, у тисяча сімсотому році. 7. Самостійне складання плану переказу і записування переказу в зошит. 8. Зачитування учнями текстів-переказів з метою вдосконалення (якщо необхідно). Фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти — треба трішки відпочити. Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись. Вище руки підніміть, а тепер їх опустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. IV. Каліграфічна хвилинка. Нов виш ння з ацв віл Під Новий рік вишня зацвіла. — Прокоментуйте зміст записаного речення. — Які асоціації виникають у вас? V. Вибірковий диктант-пісня (за вправою 9). 1. Вчитель співає щедрівку «Ой сивая та зозуленька», даючи завдання впізнати прикметники. 2. Словникова робота. — Поясніть значення слів: щедрий, щедрівка, щедрувати. Щедрівка — старовинна українська обрядова новорічна пісня, що виконується 31 грудня та 1 січня. Щедрувати — співати щедрівки, брати участь в обряді, пов'язаному з виконанням цих пісень. — Які щедрівки ви виконуєте в сімейному колі? 3. Виписування прикметників після повторного співу щедрівки. — Яка роль прикметників у щедрівці? — Якнайшвидше визначте прикметник у називному відмінку множини. Доведіть правильність свого вибору. 4. Перевірка вибіркового диктанту. VI. Підсумок уроку. — Яка частина мови називається прикметником? — Як змінюються прикметники? — Як визначити рід, число і відмінок прикметника в реченні? — Які закінчення мають прикметники у називному відмінку однини і множини? — А на завершення — гра «Впіймай оплеском прикметник». Прикметник — це частина мови, без якої нам не обійтись. Ти вслухайсь в слово пречудове, йому, як другові, всміхнись. Земля — ласкава, люба, рідна, а сонце — щире, золоте, а небо — лагідне, погідне, життя — прекрасне, золоте. А очі в мами — добрі, ніжні, а голос — чистий і дзвінкий, а руки — теплі і надійні, а погляд — сонячний, ясний. Квітки у полі — білі, сині, червоні, жовті, голубі. Хмарки у небі — бистрокрилі, весняні, літні, голубі. Усі ознаки називає прикметник як частина мови і жодної не обминають слова ці, справді пречудові. (Л. Лужецька) VII. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 10. | |
| |
Переглядів: 2028 | |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Всього коментарів: 0 | |