Тема: Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 1—4.) Мета: Ознайомити учнів з особливостями відмінювання прикметників у множині; виробляти навички правопису закінчень прикметників у називному відмінку множини. Виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до неї. Обладнання: Малюнки-розмальовки: чорнобривці, калина, соняшник. Кольорові ілюстрації квітів: волошки, сокирки, безсмертника, медуниці, звіробою, материнки. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 1. Фронтальне опитування. — З чого складається наше мовлення? (З речень.) — З чого складаються речення? (Зі слів.) — На скільки частин мови поділено всі олова української мови? (На 10 частин мови.) — Яку частину мови ми зараз вивчаємо? (Прикметник.) — Яка частина мови називається прикметником? — Яку роль відіграють прикметники у нашому мовленні? (Вживання прикметників робить наше мовлення багатшим, милозвучнішим, емоційно насиченим.) — Як змінюються прикметники? (За числами, відмінками, а в однині — і за родами.) III. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Колективне виконання вправи 1. а) Ознайомлення і виконання першого завдання вправи. — Спишіть подані сполучення прикметників з іменниками у стовпчик, поставте їх у множині і запишіть через риску. Гордий прапор - горді прапори, мирна угода — мирні угоди, дружня зустріч — дружні зустрічі, складна задача — складні задачі прикра помилка — прикрій помилки. — Виділіть закінчення прикметників у множині. Який висновок можна зробити про закінчення прикметників у називному відмінку множини? 2. Опрацювання правила (с.3), яке є логічним висновком виконаної вправи 1. Висновок. Слід звернути увагу, що всі без винятку прикметники у називному відмінку множини мають закінчення - і, тому варто не забувати, що у вимові треба пом'якшувати кінцеві приголосні перед звуком - і. Це стосується всіх приголосних звуків (у тому числі шиплячих і губних). 3. Тренувальна вправа (усно) на закріплення вивченого правила. — Названий прикметник поставте у множині, доберіть відповідний за змістом іменник, назвіть утворене словосполучення. дорогий — дорогі діти слабкий — сухий — хижий — козачий — мудріший — голубий — скупий — сміливий - 4. Вибіркове списування (за вправою 2). а) Читання тексту вправи, визначення його головної думки. б) Словникова робота. Граціозні — витончені, стрункі. в) Самостійне вибіркове списування за завданням 2 вправи 2. Інформація. На планеті росте понад 200 видів калини. В Україні найпоширеніші 2 види — калина звичайна і цілолиста. г) Перевірка виконаної вправи 2 (зачитування прикметників з пропущеними закінченнями). Фізкультхвилинка. IV. Каліграфічна хвилинка. кі сі ті ні хі ві — Підберіть і запишіть прикметники у множині, які закінчуватимуться буквосполученнями каліграфічної хвилинки. Маленькі, золоті, зелені, тихі, казкові і т.д. — Які почуття виникають під час читання таких слів? (Радісні.) V. Закріплення вивченого матеріалу. — Такі ж веселі світлі почуття викликає і зміст наступної вправи. 1. Самостійна робота (за вправою 3). а) Словникова робота (розгляд кольорових ілюстрацій квітів, згаданих у вправі: волошки, сокирки, безсмертник, медуниця, звіробій, материнка). б) Письмове виконання вправи 3. (Можна запропонувати дівчаткам опрацювати перші два речення, а хлопчикам — 3-є, 4-е, і 5-е речення. Так буде опрацьована вся вправа.) в) Розбір за будовою прикметника. г) Перевірка виконання вправи. VI. Домашнє завдання з інструктажем. (С.5, правило; вправа 4.) VII. Підсумок уроку. Навчальна гра «Продовж речення». — На сьогоднішньому уроці ми продовжили вивчати частину мови... (прикметник). — Прикметники змінюються за... (числами, родами). — Усі прикметники в називному відмінку множини мають... (закінчення —і). Наведіть приклади. | |
| |
Переглядів: 3203 | |
Контрольна робота № 8 |
Твої руки. пограймося |
Дикорослі рослини рідного краю |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |