💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 169-172.)

Тема: Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 169-172.)

Мета: Ознайомити учнів з вимовою і правописом іменників жіночого роду на приголосний в орудному відмінку однини; формувати правильні правописні уміння і навички; розвивати пізнавальну самостійність і вміння усно переказувати текст; виховувати почуття поваги до старших людей і бажання допомагати їм.

Обладнання: Мовний матеріал, схема-опора.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

Будем на уроці дружно працювати,

всі закінчення в словах чітко визначати.

II. Перевірка домашнього завдання. Вправа 168 (за варіантами).

І завдання.

— Прочитайте перебудовані прислів'я.

— Поясніть їх зміст.

ІІ завдання.

— Чому подані словосполучення іменників суперечать правилу?

— Прочитайте, як їх треба правильно записати.

III. Робота в групах.

Завдання 1.

— Впізнати прислів'я за двома словами.

— Записати складені прислів'я.

Завдання 2.

— Записати прислів'я і визначити відмінок іменників.

— Перша група.

Посієш — пожнеш. Годує — марнує. Згадай йому про роботу, а у нього голова болить. Щастя людини в праці.

Друга група.

Труда — плода. Калачі — печі. Без охоти нема роботи. Під лежачий камінь вода не тече.

Третя група.

Не одежа, а діла. Діло — сміло. Людина славна своєю працею. Без роботи день роком стає.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Робота з текстом. (Вправа 169.)

а) Бесіда за змістом прочитаного.

— Перекажіть зачин тексту.

— Що розповіли жінки про своїх дітей?

— Як ви розумієте відповідь дідуся?

б) Спостереження над мовним матеріалом.

— Випишіть виділені іменники, поставивши їх у початковій формі. (Гордість, печаль.)

— Яке закінчення вони мають?

— Як змінилась основа другого іменника в орудному відмінку?

в) Висновок.

— Які закінчення мають іменники жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини?

3. Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 6. Фізкультхвилинка.

V. Тренувальні вправи.

1. Вправа 170.

а) Виконання мовного завдання.

Любов'ю

б) Формулювання правила.

Коли основа іменника жіночого роду закінчується на приголосний [б], [ßL [Ф1> т0 в орудному відмінку однини кінцевий приголосний не подовжується. Після букв б, в, ф перед закінченням -ю ставиться апостроф.

2. Робота зі схемою опорою.

 — Скориставшись алгоритмом, поставте іменники в орудному відмінку.

Доповідь, зелень, радість, молодість, матір, совість, кров, подорож.

3. Творче списування.

— Спишіть вірш, ставлячи слова, що в дужках, в орудному відмінку.

Пізнай свої можливості, і жити вчись по (щирість). По (щирість), без (хитрість), без (заздрість), (зрадливість). Хай буде більше (радості) від (юність) до (старість). Хвала відвазі й (смілість), війна — (зарозумілість).

4. Робота з деформованими реченнями.

— Зі слів побудуйте речення, ставлячи іменники в потрібному відмінку. Ми, гості, хліб, зустрічаємо, сіль, і, дорогих.

Славиться, багатою, Україна, рослинність. Школа, брат, медаль, закінчив, золотою, із.

— Вкажіть відмінок іменників. (Завдання, виконується за трьома варіантами.)

5. Робота над оповіданням. (Вправа 171.)

— Про кого ви дізналися із тексту оповідання?

— Як допомагала Оксанка дідусеві?

— Як ви оцінюєте ставлення дівчинки до старої одинокої людини?

— Перекажіть текст оповідання (усно).

— Розкажіть про свою допомогу одинокому дідусеві чи бабусі.

— Поставте іменники, що в дужках, в орудному відмінку однини і поясніть написання їх закінчень.

— Визначіть граматичну основу у першому реченні.(Ветеран сидить, милується, чекає.)

VI. Підсумок уроку.

— Що ви запам'ятали на сьогоднішньому уроці?

— Для чого вам потрібні ці знання?

VII. Домашнє завдання. С.84, правила; вправа 172.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (14.08.2015)
Переглядів: 3603 | Рейтинг: 5.0/1
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик
Мистецтво оригамі
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]