Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини. (Вправи 160-163.) Мета: Ознайомити учнів з правописом закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку; формувати вміння перевіряти правопис закінчень іменників з основою на -р в орудному відмінку однини за допомогою орфографічного словника; розвивати зв'язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до праці. Обладнання: Орфографічні словники, мовний матеріал, загадки. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. — Працюймо наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилинка не втратилась марно. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Взаємоперевірка виконання вправи 159. 2. Пояснювальний диктант. За високою кручею сховалося сонечко. Повітря дихало прохолодою. За огорожею в зеленому саду виспівував соловейко. Сім'я сіла вечеряти під старим дубом. Стіл накритий свіжою скатертиною. Бабуся пригощала всіх свіжою вечерею. Пахло свіжим хлібом. Як чудово у батьківській хаті! — Знайдіть іменники в орудному відмінку однини і поясніть їх написання. III. Вивчення нового матеріалу. 1. Оголошення теми уроку. 2. Робота з підручником. (Вправа 160.) а) Бесіда за змістом твору. — Про які професії ви дізналися із учнівського твору? — Які професії подобаються вам? — Розкажіть, ким ви мрієте стати у майбутньому. б) Словникова робота Інженер — спеціаліст із вищою технічною освітою. Інженер-механік. Інженер-електрик. Військовий інженер. Словосполучення. Грамотний, талановитий, майбутній, молодий, український ... інженер. Працювати інженером. Звернутися до інженера. Речення. Інженери розробили нові моделі верстатів. Мій тато працює інженером на комбайновому заводі. в) Виконання мовного завдання. — Випишіть з тексту іменники чоловічого роду на -р в орудному відмінку. — Які закінчення мають ці іменники? г) Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 79. г) Звуковий аналіз слів. — Зробіть звуковий аналіз слів створені, працював. IV. Тренувальні вправи. 1. Робота над твором. (Вправа 161.) — Доберіть заголовок до твору учня. — Які недоліки є в побудові твору? — На які абзаци треба розділити текст? — Подумайте, в якій послідовності їх слід розташувати. — Спишіть перший абзац перебудованого тексту. — Підкресліть закінчення в іменниках чоловічого роду на -р. — Доберіть до слова красою кілька форм і кілька спільнокореневих слів. Запишіть їх. (Красою, краса, краси, у красі, красу. Красою, красивий, прекрасний, красень.) 2. Робота із загадками. — Відгадайте, про які професії йдеться, чим вони корисні. • У пору літню, в час осінній, навесні — в гарячий час косять, жнуть вони і сіють, орють лан у котрий раз! (Хлібороби) • Першим стрічає він сонце у місті. Двір наш і вулиця — глянь, які чисті! Будеш на вулиці, біля будинку — знаю: не кинеш ти навіть смітинку! (Двірник) • Хто розносить нам листи, телеграми і газети? Ой, важка у нього ноша! Діти, хто він? (Листоноша) • Він нам, як мама, дорогий, він хоче нас навчити любити край чудовий свій — це мудрий наш ... (учитель). Фізкультхвилинка. 3. Вибірковий диктант. — Випишіть іменники чоловічого роду на -р у стовпчик і поставте їх в орудному відмінку однини. — Перевірте себе за орфографічним словником. Лаком і фарбою пахне маляр, глиною — муляр, замазкою - скляр. Учитель, лікар чи геолог, письменник слюсар чи кресляр — всі називають головною одну професію — школяр. 4. Розвиток зв'язного мовлення. (Вправа 162.) — Люди яких професій зображені на малюнках? — Що ви знаєте про ці професії? — Складіть кілька речень про професії своїх родичів. V. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання. — Які закінчення можуть мати іменники чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку? — Як слід перевіряти їх правопис? 2. Гра „Розсипалось слово». — Прочитайте слова, переставивши літери. — Поставте їх в орудному відмінку однини, перевіривши себе за орфографічним словником. Капер (пекар), еслятр (тесляр), фремер (фермер) , алямр (маляр), карупер (перукар), ухарк (кухар), нержеін (інженер), іаклр (лікар). VI. Домашнє завдання. С. 79, правило; вправа 163. | |
| |
Переглядів: 3488 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Народний календар |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Всього коментарів: 0 | |