Тема: Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 143-147.) Мета: Ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. Розвивати вміння пояснювати закінчення іменників жіночого роду в даній формі за допомогою засвоєного правила. Обладнання: Картини зимової природи, мовний матеріал. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. Не гаймо часу, поспішаймо, урок скоріш розпочинаймо! II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 142.) — Про яку пору року розповідається у тексті вправи? — Які вирази вжито в переносному значенні? — У яких словах відбувається чергування голосних у корені? III. Вивчення нового матеріалу. 1. Повідомлення теми і мети уроку. 2. Колективна робота з таблицею. (Вправа 143.) — В яких іменниках жіночого роду в родовому відмінку однини пишеться закінчення -і, а в яких -и? — Від чого залежать закінчення таких іменників? 3. Засвоєння правила, с. 72. IV. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота з текстом. (Вправа 144.) а) Читання тексту і поділ на частини. б) Коротка бесіда про допомогу дорослих і дітей птахам і звірам взимку. в) Списування тексту, вставляючи пропущені закінчення іменників. г) Визначення відмінків іменників. ґ) Пояснення вимови і написання виділених слів. 2. Робота з прислів'ями. (Вправа 145.) — Утворіть прислів'я і запишіть їх. — Як ви їх розумієте? — Утворіть родовий відмінок однини від виділених іменників і визначіть їх закінчення. Фізкультхвилинка. 3. Творчий диктант. — Запишіть подані іменники в родовому відмінку однини. Держава, земля, телеграма, Оксана, миша, береза, задача, праця, хвиля, роса, книжка, неділя, волошка, пшениця. — Доберіть спільнокореневі слова до слова хвиля. 4. Каліграфічна хвилинка. X х Хх хв ля хвиля Тиша в морі... Ледве-ледве колихає море хвилі. (Леся Українка) 5. Робота із загадками. (Вправа 146.) а) Відгадування загадок. б) Списування трьох загадок (за вибором). в) Пояснення закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. 6. Розвиток зв'язного мовлення. — Складіть усний твір за поданим початком, використовуючи іменники в родовому відмінку однини. Був морозний ранок. Навколо тиша. І раптом у нашу шибку хтось постукав: „Тук-тук! Тук-тук!». Я побачив (побачила) у вікні синичку... (Використовуються картини зимової природи). V. Підсумок уроку. 1. Продовжіть речення. — У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення – і після ... . Наприклад: ..... — У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення - и після ... . Наприклад: ..... 2. Гра „Впіймай іменник у родовому відмінку однини». У Марічки, у сестрички засмутилось кругле личко: повернулася із річки, а в косі немає стрічки. Біля вільхи, край дороги не знайшла, втомила ноги. Сльози бризнули в Марічки: „Як же буду я без стрічки?» VI. Домашнє завдання. С. 72, правило; вправа 147. | |
| |
Переглядів: 1115 | |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Київ — столиця України |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |