💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 143-147.)

Тема: Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 143-147.)

Мета: Ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. Розвивати вміння пояснювати закінчення іменників жіночого роду в даній формі за допомогою засвоєного правила.

Обладнання: Картини зимової природи, мовний матеріал.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

Не гаймо часу, поспішаймо, урок скоріш розпочинаймо!

II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 142.)

— Про яку пору року розповідається у тексті вправи?

— Які вирази вжито в переносному значенні?

— У яких словах відбувається чергування голосних у корені?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Колективна робота з таблицею. (Вправа 143.)

— В яких іменниках жіночого роду в родовому відмінку однини пишеться закінчення -і, а в яких -и?

— Від чого залежать закінчення таких іменників?

3. Засвоєння правила, с. 72.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з текстом. (Вправа 144.)

а) Читання тексту і поділ на частини.

б) Коротка бесіда про допомогу дорослих і дітей птахам і звірам взимку.

в) Списування тексту, вставляючи пропущені закінчення іменників.

г) Визначення відмінків іменників.

ґ) Пояснення вимови і написання виділених слів.

2. Робота з прислів'ями. (Вправа 145.)

— Утворіть прислів'я і запишіть їх.

— Як ви їх розумієте?

— Утворіть родовий відмінок однини від виділених іменників і визначіть їх закінчення.

Фізкультхвилинка.

3. Творчий диктант.

— Запишіть подані іменники в родовому відмінку однини.

Держава, земля, телеграма, Оксана, миша, береза, задача, праця, хвиля, роса, книжка, неділя, волошка, пшениця.

— Доберіть спільнокореневі слова до слова хвиля.

4. Каліграфічна хвилинка.

X х Хх хв ля хвиля Тиша в морі... Ледве-ледве колихає море хвилі. (Леся Українка)

5. Робота із загадками. (Вправа 146.)

а) Відгадування загадок.

б) Списування трьох загадок (за вибором).

в) Пояснення закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини.

6. Розвиток зв'язного мовлення.

— Складіть усний твір за поданим початком, використовуючи іменники в родовому відмінку однини.

Був морозний ранок. Навколо тиша. І раптом у нашу шибку хтось постукав: „Тук-тук! Тук-тук!». Я побачив (побачила) у вікні синичку... (Використовуються картини зимової природи).

V. Підсумок уроку.

1. Продовжіть речення.

— У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення – і після ... . Наприклад: .....

— У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення - и після ... . Наприклад: .....

2. Гра „Впіймай іменник у родовому відмінку однини».

У Марічки, у сестрички

засмутилось кругле личко:

 повернулася із річки,

а в косі немає стрічки.

Біля вільхи, край дороги

не знайшла, втомила ноги.

Сльози бризнули в Марічки:

„Як же буду я без стрічки?»

VI. Домашнє завдання.

С. 72, правило; вправа 147.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (11.08.2015)
Переглядів: 1115 | Рейтинг: 0.0/0
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Київ — столиця України
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах»
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]