УРОК 119 Тема: Прямокутник. Задачі на знаходження третього доданка. Знаходження числових значень буквених виразів. Календар. Час. Одиниці часу — доба, місяць, рікМета: поглибити знання дітей про геометричні фігури, зокрема про чотирикутники; дати визначення, що таке прямокутник; вправляти у розв'язуванні задач, знаходженні числових значень буквених виразів; ознайомити з календарем; розвивати творчі вміння і навички учнів. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Математичний диктант • Запишіть число, яке більше 36 і менше 38. • Перший доданок — 8. Значення суми дорівнює 15. Знайдіть другий доданок. • Зменшуване невідоме, від’ємник — 5, значення різниці — 60. Чому дорівнює зменшуване? • Задумане число збільшили на 30 і отримали 36. Яке число задумали? • Запишіть число, у якому 8 десятків, а одиниць — на 4 менше. • Число, що передує числу 60, зменшили на 0. Яке це число? • До суми чисел 4 і 5 додати 30. • На скільки 87 більше 7? — Перевіримо, що у вас вийшло. 37; 7; 65; 6; 84; 59; 39; 80. — Яке з цих чисел зайве? Чому? (7 — одноцифрове або — 80 — кругле.) — На які групи можна розбити? (На одноцифрові і двоцифрові. На круглі і некруглі числа) 2 Хвилинка каліграфії — Запишіть усі круглі числа в межах 100. III. повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці нас чекає зустріч з дивною наукою — геометрією. Слово геометрія в перекладі з грецької мови означає «вимірювання Землі» (део — Земля, теігіо — міряти). Але спочатку налаштуємося на УРОК, оскільки завдання, які я вам запропоную, вимагають уваги, дисципліни, знання математичної термінології, властивостей і законів та швидких обчислювальних навичок. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Подивіться на креслення на дошці. ♦ — Які фігури ви бачите? — Скільки кутів в кожному чотирикутнику? — Знайдіть фігури, у яких усі кути прямі. 2 Пояснення нового матеріалу — Це прямокутник. — Чому він так називається? (У нього всі кути прямі.) Здійснюється перевірка біля дошки. — Давайте виміряємо довжину сторін. Що ви про них скажете? (Сторони, які лежать одна навпроти одної, рівні.) Учитель на дошці фіксує властивості прямокутника. — Називаються ці сторони протилежними. Протилежні сторони прямокутника рівні. Висновок. Чотирикутник, у якого всі кути прямі, називається прямокутником. 3 Первинне закріплення • Учням роздаються моделі різних чотирикутників. Учні визначають кількість прямих кутів у кожному з них. • Учням роздаються моделі прямокутників. Учні вимірюють довжину кожної сторони. У процесі виконання завдання з’ясовують, що прямокутники бувають рівносторонні (квадрат, ромб) і такі, у яких тільки протилежні сторони рівні. ● Фізкультхвилинка В одному букеті 20 квітів, в іншому — стільки ж. В обох букетах 30 ромашок, а решта — волошки. Скільки волошок в обох букетах? На дошці коротка умова задачі. Раз, два! Всі присіли, Потім вгору підлетіли. Три! Чотири! Нахилились, Із струмочка гарно вмились. П’ять! Шість! Всі веселі Летимо на каруселі. Сім! Вісім! В потяг сіли, Ніжками затупотіли. Дев’ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли. V. Розвиток математичних знань 1 Порівняння виразу і числа — Вставте один із знаків: <, >, = . 80 - 30 □ 50 72 - 2 □ 287 дм□ 7 см 27 - 20 □ 17 60 + 7 □ 70 3□ 30 дм Завдання виконується з коментуванням. 2 Колективне розв'язування задачі 3 Знаходження числових значень буквених виразів — Знайти суму а + 5, якщо а = 20; 8; 7. Виконується з детальним поясненням. 4 Ознайомлення з календарем, одиницями часу (доба, місяць, рік) 1)Відгадування загадки. • Сам днів не знає, а іншим указує. (Календар) 2) Розповідь учителя. — Я хочу розповісти вам історію. Ці події сталися у далекій чарівній країні Часу. Правив цією країною чесний і справедливий король, і жили в ній дуже добрі і працелюбні люди, про яких надалі склали приказку «Працюють, як годинник». Спостерігаючи за зміною дня і ночі, за рухом Сонця і Місяця, люди стали ділити час на роки, роки — на місяці, місяці — на дні. Але як визначати дату? І люди винайшли календар. Слава про календар рознеслася по всіх казкових королівствах. Злий повелитель сусідньої країни, у якого не було календаря, вирішив за будь-яких обставин отримати його. Послав він підступного Троля, який за допомогою заклинання зменшив календар і вкрав його. І оселився в країні хаос і безлад. Люди, які звикли жити за календарем й уміли цінувати кожну хвилину, вирішили повернути вірного друга-помічника. У погоню за підступним Тролем, викрадачем календаря, вирушили діти короля Часу: Годинка і Хвилинка. Але Троль передбачав, що його шукатимуть, тому підготував різні пастки. Дорога, що виходить з королівства, починалася з вулиці Повторення, і там необхідно було здолати першу перешкоду, але діти легко впоралися з цими завданнями. 3) Ознайомлення зі структурою табеля-календаря. Учитель ознайомлює учнів з відривним календарем та з табелем-календарем. — Розгляньте кожний аркуш відривного календаря. Про що можна дізнатися? (Бажано продемонструвати табель-календар — високосного року і звичайний). Тут є цілий рік: назви місяців, днів тижня, кількість днів у місяці, святкові й вихідні дні. Скільки всього місяців? — З якого місяця починається відлік. — Назвіть перший, другий місяці; кількість днів (30 або 31, у лютому: 28 або 29). — Рік, у якому лютий має 29 днів, називається високосним. Кількість днів у місяці легко визначити за допомогою зігнутого кулака: кісточка — 31 день, «ямка» — 30 днів. Промовляємо: січень — 31, лютий — 28 або 29, березень — 31 тощо. 5 Виконання завдань — Давайте згадаємо про наших казкових героїв. Вони тим часом майже дісталися мети. Тихо увійшовши до палацу, Годинка і Хвилинка побачили злого Троля, який марно бурмотав заклинання. Він забув частину слів і тому не міг збільшити календар. Помітивши дітей короля Часу, він здивувався і сказав: «Не очікував я, що ви так швидко впораєтеся з усіма моїми пастками, але я визнаю себе переможеним лише тоді, коли ви впораєтеся з наступними завданнями». — Який предмет допомагає визначити дату? (Календар) — Які календарі існують? — Який рік почався 1-го січня? — Який був попередній? — Який рік послідує за 2012 роком? — Які одиниці часу ви знаєте? — Закінчіть фразу: • У році ... місяців. • У році ... зимових місяця: ..., ..., ... . • У році ... весняних місяця: ... , ... , ... . • ... рік кінчає, а ... починає. • У місяці ... тижнів. • У тижні ... днів. • Найкоротший місяць в році — ... . ● Робота за табелем-календарем — Ми поїдемо в театр у другий вівторок лютого. Коли це буде? — Веселі старти заплановані в 1-й місяць весни, на 3-му тижні, у четвер. Якого числа відбудеться цей захід? — Розкажіть нам про свій день народження аналогічно, а ми спробуємо визначити його дату. — Відновіть тимчасову послідовність: завтра, позавчора, післязавтра, сьогодні, учора. 6 Офтальмологічна пауза VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Упоравшись із завданнями Троля, діти забрали календар, що належав їх королівству, і вирушили до своєї країни. І знову в країні Часу панував порядок і щастя. Так скінчилася ця чарівна історія. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2370 | |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Всього коментарів: 0 | |