Тема: Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Вправи 127-132.) Мета: Ознайомити учнів із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини; формувати вміння і навички користуватись орфографічним словником для перевірки закінчення таких іменників; розвивати словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення. Обладнання: Орфографічні словники, мовний матеріал, прислів'я. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. Хто поважає рідну мову — вживає всі її слова безпомилково. II. Повторення вивченого. Мовна розминка. — Що називається відмінюванням іменників? — Як розрізнити в реченні називний і знахідний відмінки іменників, що є назвами неістот? — Як розрізняти знахідний і родовий відмінки іменників чоловічого роду, що означають назви істот? — Як можна розрізнити давальний і місцевий відмінки? 1. Перевірка домашнього завдання (вправа 126). — Які думки викликав у вас текст вправи? — У якому відмінку вжито іменники жіночого роду? — Яким за метою висловлювання є останнє речення? 2. Пояснювальний диктант. Край села стояла невелика хата. Вузька втоптана стежка вела від порога до глибокої криниці. Вода в ній була завжди студена і прозора. Понад стежкою росли пахучі квіти. Із хати вийшла молода дівчина. У її довгій косі червоніла стрічка. З вишитої сорочки сміялися голубі незабудки. — Визначте відмінок іменників жіночого роду. I варіант — у п'ятому реченні. II варіант — у шостому реченні. III. Вивчення нового матеріалу. 1. Оголошення теми і мети уроку. 2. Робота над текстом вправи 127. — Про що ви дізнались із змісту тексту? — Як називається місцевість, у якій ми з вами проживаємо? — Спишіть текст, ставлячи іменники, що в дужках, у родовому відмінку однини. — Позначте закінчення у таких іменниках і зробіть висновок. 3. Засвоєння теоретичного матеріалу (с. 65). IV. Тренувальні вправи. 1. Творче списування. Вправа 128. а) Бесіда за змістом прочитаного . б) Списування тексту, користуючись орфографічним словником. в) Фонетико-орфографічна хвилинка. (За таблицею підручника). г) Словникова скарбничка. Вночі — прислівник (у нічний час). Спільнокореневі слова. Ніч, ніченька, нічний, нічка, ночувати. ПрикМета: Як вночі ясно, то вдень буде хмарно. Вранці (уранці) — прислівник (в ранній час). Спільнокореневі слова. Рано, ранок, раненько, вранішній, ранній, ранковий. Антонім. Вранці (уранці) — ввечері (увечері). Приказка. Хто вранці плаче, той увечері сміється. 2. Каліграфічна хвилинка. В в вр нц ці вранці вночі Чого вранці не зробили, того ввечері не здоженем. — Як ви розумієте зміст цього прислів'я? — Вимовте звуки у слові вранці. — Якими буквами вони позначенні на письмі? Фізкультхвилинка 3. Групова робота (вправа 129). — Запишіть подані іменники у родовому відмінку однини. — Перевірте виконання роботи за орфографічним словником. — Що об'єднує іменники кожного стовпчика? 4. Гра „Виправ помилки». З дна океана, малювати з портрета, немає гектару, кров з мізинця, готуємось до диктанта, звук сигнала, провід телефона. (Океану, гектара, диктанту, сигналу, телефону). 5. Складання речень (вправа 131). — Складіть речення з поданими словами, ставлячи їх у родовому відмінку однини. — Запишіть три речення (на вибір). 6. Робота з прислів'ями. — Складіть прислів'я, ставлячи слова, що в дужках, у родовому відмінку однини. Зима без (сніг) — літо без (хліб). (Вовк) боятися — в ліс не ходити . V. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання. — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? — Чому потрібно знати закінчення іменників чоловічого роду у родовому відмінку однини? — Як можна себе перевірити, якщо ви не впевнені у правильності виконання завдання? 2. Гра „Знайди зайве слово». (За вправою 130). — Поставте подані іменники у родовому відмінку однини. — Знайдіть «зайве» слово у кожній групі іменників. (Жовтень, іній, горох, біль.) VI. Домашнє завдання. Вправа 132, с. 65, правило. | |
| |
Переглядів: 2237 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Природа Українських Карпат |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |