💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Вправи 127-132.)

Тема: Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Вправи 127-132.)

Мета: Ознайомити учнів із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини; формувати вміння і навички користуватись орфографічним словником для перевірки закінчення таких іменників; розвивати словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: Орфографічні словники, мовний матеріал, прислів'я.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

Хто поважає рідну мову — вживає всі її слова безпомилково.

II. Повторення вивченого. Мовна розминка.

— Що називається відмінюванням іменників?

— Як розрізнити в реченні називний і знахідний відмінки іменників, що є назвами неістот?

— Як розрізняти знахідний і родовий відмінки іменників чоловічого роду, що означають назви істот?

— Як можна розрізнити давальний і місцевий відмінки?

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 126).

— Які думки викликав у вас текст вправи?

— У якому відмінку вжито іменники жіночого роду?

— Яким за метою висловлювання є останнє речення?

2. Пояснювальний диктант.

Край села стояла невелика хата. Вузька втоптана стежка вела від порога до глибокої криниці. Вода в ній була завжди студена і прозора. Понад стежкою росли пахучі квіти. Із хати вийшла молода дівчина. У її довгій косі червоніла стрічка. З вишитої сорочки сміялися голубі незабудки.

— Визначте відмінок іменників жіночого роду.

I варіант — у п'ятому реченні.

II варіант — у шостому реченні.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Робота над текстом вправи 127.

— Про що ви дізнались із змісту тексту?

— Як називається місцевість, у якій ми з вами проживаємо?

— Спишіть текст, ставлячи іменники, що в дужках, у родовому відмінку однини.

— Позначте закінчення у таких іменниках і зробіть висновок. 3. Засвоєння теоретичного матеріалу (с. 65).

IV. Тренувальні вправи.

1. Творче списування. Вправа 128.

а) Бесіда за змістом прочитаного .

б) Списування тексту, користуючись орфографічним словником.

в) Фонетико-орфографічна хвилинка. (За таблицею підручника).

г) Словникова скарбничка.

Вночі — прислівник (у нічний час).

Спільнокореневі слова. Ніч, ніченька, нічний, нічка, ночувати. ПрикМета: Як вночі ясно, то вдень буде хмарно. Вранці (уранці) — прислівник (в ранній час).

Спільнокореневі слова. Рано, ранок, раненько, вранішній, ранній, ранковий.

Антонім. Вранці (уранці) — ввечері (увечері). Приказка. Хто вранці плаче, той увечері сміється.

2. Каліграфічна хвилинка.

В в вр нц ці вранці вночі

Чого вранці не зробили, того ввечері не здоженем.

— Як ви розумієте зміст цього прислів'я?

— Вимовте звуки у слові вранці.

— Якими буквами вони позначенні на письмі?

Фізкультхвилинка

3. Групова робота (вправа 129).

— Запишіть подані іменники у родовому відмінку однини.

— Перевірте виконання роботи за орфографічним словником.

— Що об'єднує іменники кожного стовпчика?

4. Гра „Виправ помилки».

З дна океана, малювати з портрета, немає гектару, кров з мізинця, готуємось до диктанта, звук сигнала, провід телефона. (Океану, гектара, диктанту, сигналу, телефону).

5. Складання речень (вправа 131).

— Складіть речення з поданими словами, ставлячи їх у родовому відмінку однини.

— Запишіть три речення (на вибір).

6. Робота з прислів'ями.

— Складіть прислів'я, ставлячи слова, що в дужках, у родовому відмінку однини.

Зима без (сніг) — літо без (хліб). (Вовк) боятися — в ліс не ходити .

V. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Чому потрібно знати закінчення іменників чоловічого роду у родовому відмінку однини?

— Як можна себе перевірити, якщо ви не впевнені у правильності виконання завдання?

2. Гра „Знайди зайве слово». (За вправою 130).

— Поставте подані іменники у родовому відмінку однини.

— Знайдіть «зайве» слово у кожній групі іменників. (Жовтень, іній, горох, біль.)

VI. Домашнє завдання. Вправа 132, с. 65, правило.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (10.08.2015)
Переглядів: 2300 | Рейтинг: 2.0/1
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]