💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Вправи 127-132.)

Тема: Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Вправи 127-132.)

Мета: Ознайомити учнів із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини; формувати вміння і навички користуватись орфографічним словником для перевірки закінчення таких іменників; розвивати словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: Орфографічні словники, мовний матеріал, прислів'я.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

Хто поважає рідну мову — вживає всі її слова безпомилково.

II. Повторення вивченого. Мовна розминка.

— Що називається відмінюванням іменників?

— Як розрізнити в реченні називний і знахідний відмінки іменників, що є назвами неістот?

— Як розрізняти знахідний і родовий відмінки іменників чоловічого роду, що означають назви істот?

— Як можна розрізнити давальний і місцевий відмінки?

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 126).

— Які думки викликав у вас текст вправи?

— У якому відмінку вжито іменники жіночого роду?

— Яким за метою висловлювання є останнє речення?

2. Пояснювальний диктант.

Край села стояла невелика хата. Вузька втоптана стежка вела від порога до глибокої криниці. Вода в ній була завжди студена і прозора. Понад стежкою росли пахучі квіти. Із хати вийшла молода дівчина. У її довгій косі червоніла стрічка. З вишитої сорочки сміялися голубі незабудки.

— Визначте відмінок іменників жіночого роду.

I варіант — у п'ятому реченні.

II варіант — у шостому реченні.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Робота над текстом вправи 127.

— Про що ви дізнались із змісту тексту?

— Як називається місцевість, у якій ми з вами проживаємо?

— Спишіть текст, ставлячи іменники, що в дужках, у родовому відмінку однини.

— Позначте закінчення у таких іменниках і зробіть висновок. 3. Засвоєння теоретичного матеріалу (с. 65).

IV. Тренувальні вправи.

1. Творче списування. Вправа 128.

а) Бесіда за змістом прочитаного .

б) Списування тексту, користуючись орфографічним словником.

в) Фонетико-орфографічна хвилинка. (За таблицею підручника).

г) Словникова скарбничка.

Вночі — прислівник (у нічний час).

Спільнокореневі слова. Ніч, ніченька, нічний, нічка, ночувати. ПрикМета: Як вночі ясно, то вдень буде хмарно. Вранці (уранці) — прислівник (в ранній час).

Спільнокореневі слова. Рано, ранок, раненько, вранішній, ранній, ранковий.

Антонім. Вранці (уранці) — ввечері (увечері). Приказка. Хто вранці плаче, той увечері сміється.

2. Каліграфічна хвилинка.

В в вр нц ці вранці вночі

Чого вранці не зробили, того ввечері не здоженем.

— Як ви розумієте зміст цього прислів'я?

— Вимовте звуки у слові вранці.

— Якими буквами вони позначенні на письмі?

Фізкультхвилинка

3. Групова робота (вправа 129).

— Запишіть подані іменники у родовому відмінку однини.

— Перевірте виконання роботи за орфографічним словником.

— Що об'єднує іменники кожного стовпчика?

4. Гра „Виправ помилки».

З дна океана, малювати з портрета, немає гектару, кров з мізинця, готуємось до диктанта, звук сигнала, провід телефона. (Океану, гектара, диктанту, сигналу, телефону).

5. Складання речень (вправа 131).

— Складіть речення з поданими словами, ставлячи їх у родовому відмінку однини.

— Запишіть три речення (на вибір).

6. Робота з прислів'ями.

— Складіть прислів'я, ставлячи слова, що в дужках, у родовому відмінку однини.

Зима без (сніг) — літо без (хліб). (Вовк) боятися — в ліс не ходити .

V. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Чому потрібно знати закінчення іменників чоловічого роду у родовому відмінку однини?

— Як можна себе перевірити, якщо ви не впевнені у правильності виконання завдання?

2. Гра „Знайди зайве слово». (За вправою 130).

— Поставте подані іменники у родовому відмінку однини.

— Знайдіть «зайве» слово у кожній групі іменників. (Жовтень, іній, горох, біль.)

VI. Домашнє завдання. Вправа 132, с. 65, правило.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (10.08.2015)
Переглядів: 2237 | Рейтинг: 2.0/1
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Природа Українських Карпат
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ...
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець?
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]