Тема: Особливості відмінювання іменників. (Вправи 114-118.) Мета: Закріпити знання про відмінювання іменників. Виробляти вміння ставити іменники в початковій формі, визначати відмінок конкретного іменника в контексті речення. Обладнання: Таблиця з назвами відмінків іменників і питаннями до них. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 113.) — Яка тема і мета вірша? — У якому відмінку стоять виділені іменники? — Що таке початкова форма іменника? — Прочитайте речення із звертанням, поясніть розділові знаки. — Назвіть за порядком відмінки і питання до них. III. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Попереджувальний диктант (за матеріалами вправи 114, перший абзац). а) Читання тексту, словникова робота, добір заголовка. б) Записування диктанту з наступною самоперевіркою. в) Завдання до диктанту. — Знайдіть 5 іменників, визначте відмінок кожного з них, назвіть початкову форму. 2. Вправляння у відмінюванні іменників. — Провідміняйте усно іменники мама, дід, сонце. 3. Колективне виконання вправи 115. а) Порівняння початкової форми іменників жіночого роду в таблицях 1 і 2. — Іменники, що містяться в першій таблиці, належать до жіночого роду і мають в називному відмінку однини закінчення -а (-я). — До другої таблиці вміщено іменники жіночого роду, які в називному відмінку однини мають нульове закінчення. б) Опрацювання додаткового теоретичного матеріалу (підручник, с. 59). 4. «Перевір себе». — Виправте помилки в тексті, записаному на дошці (скористайтеся таблицею 3, с. 58). Немає дарунку, чистого двора, готуємось до диктанта, дивитися з екрану, шукати затишка. Фізкультхвилинка. 5. Науково-дослідницька робота учня (за матеріалами вправи 116). а) Повторення про будову слова б) Дослідницька робота (завд. 1, впр. 116). в) Відмінювання (письмово) двох іменників із запропонованих у першому завданні, позначення в них закінчень. 6. Каліграфічна хвилинка творчого характеру. — Запишіть якнайбільше іменників чоловічого роду з основою на м'який приголосний. Наприклад. День, ... . (День, гай, кінь, кінець, стілець, палець і т. д.). 7. Розвиток зв'язного мовлення (за матеріалами вправи 117). IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 118. | |
| |
Переглядів: 2024 | |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Це цікаво знати |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Всього коментарів: 0 | |