💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Особливості відмінювання іменників. (Вправи 114-118.)

Тема: Особливості відмінювання іменників. (Вправи 114-118.)

Мета: Закріпити знання про відмінювання іменників. Виробляти вміння ставити іменники в початковій формі, визначати відмінок конкретного іменника в контексті речення.

Обладнання: Таблиця з назвами відмінків іменників і питаннями до них.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 113.)

— Яка тема і мета вірша?

— У якому відмінку стоять виділені іменники?

— Що таке початкова форма іменника?

— Прочитайте речення із звертанням, поясніть розділові знаки.

— Назвіть за порядком відмінки і питання до них.

III. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Попереджувальний диктант (за матеріалами вправи 114, перший абзац).

а) Читання тексту, словникова робота, добір заголовка.

б) Записування диктанту з наступною самоперевіркою.

в) Завдання до диктанту.

— Знайдіть 5 іменників, визначте відмінок кожного з них, назвіть початкову форму.

2. Вправляння у відмінюванні іменників.

— Провідміняйте усно іменники мама, дід, сонце.

3. Колективне виконання вправи 115.

а) Порівняння початкової форми іменників жіночого роду в таблицях 1 і 2.

— Іменники, що містяться в першій таблиці, належать до жіночого роду і мають в називному відмінку однини закінчення -а (-я).

— До другої таблиці вміщено іменники жіночого роду, які в називному відмінку однини мають нульове закінчення.

б) Опрацювання додаткового теоретичного матеріалу (підручник, с. 59).

4. «Перевір себе».

— Виправте помилки в тексті, записаному на дошці (скористайтеся таблицею 3, с. 58).

Немає дарунку, чистого двора, готуємось до диктанта, дивитися з екрану, шукати затишка.

Фізкультхвилинка.

5. Науково-дослідницька робота учня (за матеріалами вправи 116).

а) Повторення про будову слова

б) Дослідницька робота (завд. 1, впр. 116).

в) Відмінювання (письмово) двох іменників із запропонованих у першому завданні, позначення в них закінчень.

6. Каліграфічна хвилинка творчого характеру.

— Запишіть якнайбільше іменників чоловічого роду з основою на м'який приголосний. Наприклад. День, ... .

(День, гай, кінь, кінець, стілець, палець і т. д.).

7. Розвиток зв'язного мовлення (за матеріалами вправи 117).

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 118.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (08.08.2015)
Переглядів: 2024 | Рейтинг: 0.0/0
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Це цікаво знати
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]