Тема: Залежні слова при однорідних членах речення. (Вправи 83-86.) Мета: Виробляти вміння визначати однорідні члени речення із залежними від них словами, поширювати речення однорідними членами. Обладнання: Ілюстрації для складання речень з однорідними членами. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 82.) — Охарактеризуйте перше і останнє речення за алгоритмом (додаток 3). — Поясніть написання слів ПІР'ЇНКУ, КІГТІВ. — Які члени речення називаються однорідними? Наведіть приклади. ІІІ. Каліграфічна хвилинка. а) ззааллеежжнніі слова б) Складання і написання слів з використанням запропонованих букв. Залежні, слова, зал, ніжна. в) Ознайомлення з правилом про залежні слова при однорідних членах речення. Залежні слова не однорідні, бо зв'язані з різними словами. IV. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Колективне виконання вправи 83. а) Встановлення зв'язку між словами в реченнях за допомогою пар слів. Учителька розповідала нам про далекі походи, цікаві зустрічі, захоплюючі пригоди. Учителька (що робила?) розповідала; розповідала (кому?) нам; розповідала (про що?) про походи; походи (які?) далекі; розповідала (про що?) про зустрічі; зустрічі (які?) цікаві; розповідала (про що?) про пригоди; пригоди (які?) захоплюючі. б) Розгляд зв'язку між словами за допомогою схеми (підручник, с. 41). в) Головне і залежне слово в словосполученні. Питання в словосполученні ставиться від головного до залежного слова. 2. Коментоване списування із завданнями (за вправою 84). Фізкультхвилинка. 3. Самостійна робота із фронтальною перевіркою (за вправою 85). 4. Творче завдання. Складіть і запишіть речення за моделлю, записаною на дошці, підкресліть в них граматичну основу речення. I в. Хто?, хто?, хто?, хто?, що роблять?, де? II в. Хто?, що роблять?, що роблять?, що роблять, де? — Якщо можливо, підберіть до однорідних членів залежні слова. Прочитайте утворені речення. V. Підсумок уроку. — Що нового ви дізналися про однорідні члени речення? — Складіть речення з однорідними членами за ілюстраціями, почепленими на дошці. — Поширте це речення залежними словами. — Чи є однорідними залежні слова, які вживаються при однорідних членах? VI. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 86, с. 41 — правило. | |
| |
Переглядів: 2819 | |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Всього коментарів: 0 | |