Тема: Основа речення. (Вправи 64-67.) Мета: Закріплювати знання про підмет і присудок як граматичну основ речення. Удосконалювати вміння визначати в реченні його основ і встановлювати зв'язок між словами в реченні. Виховувати дбайливе ставлення до хліба. Обладнання: Таблиця «Члени речення», таблиця словникових слів. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Актуалізація опорних знань учнів. — З чого складається наше мовлення? — Які бувають речення за метою висловлювання? Наведіть приклад III. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 63.) — Прочитайте спонукальні речення. Які ці речення за інтонацією? Гра «Впізнай речення за метою висловлювання». — Діти, яким реченням ви можете себе уявити: розповідним, питальним чи спонукальним? (Діти вибирають собі роль конкретного виду речення.) Вчитель зачитує уривок зв'язного тексту, в якому є всі три типи речення Завдання: Впізнай себе. «... Побачивши, що Веснянка не рухається з місця, Джон Дибуль вихопив з-за пояса ножаку і замахнувся на хлопчика: — Ти що — нещастя захотів?! Веди, а то тут тобі й смерть! Ще хвилина — і довелося б нам назавжди попрощатися з Веснянкою. Веснянка сам це добре розумів ...» IV. Робота над вивченням нового матеріалу. — Діти, пригадайте, з чого складається речення. — Чи всі слова в реченні однаково сильні, важливі, потрібні? Що ви знаєте про такі слова? 1. Робота з таблицею «Члени речення». 2. Списування з граматичним завданням (за вправою). а) Читання тексту, з'ясування значень незнайомих слів, підбір заголовка до тексту. б) Вибіркове списування (з коментарем про головні і другорядні члени речення). в) Усний розбір одного із записаних речень. 3. Каліграфічна хвилинка. єре осе ред вс всередині посередині а) Словничок. — Слова всередині, посередині належать до групи слів, правопис яких треба запам'ятати. — На які питання відповідають ці слова? (Де?) — В яку колонку таблиці словникових слів можна їх записати? б) «Цікаві загадки» зі словами каліграфічної хвилинки. Що знаходиться посередині Києва? (Літера «Є».) Що посеред землі стоїть? (Літера «М».) Що посередині Ворскли стоїть? (Літера «С».) Що стоїть посередині між стіною і дверима? (Літера «і».) 4. Вибіркове списування (за вправою 65). а) Виписування головних членів з кожного речення. б) Виписування іменників із залежними від них прикметниками. 5. Самостійна робота (за вправою 66, чотири речення). — Визначте основу у перших чотирьох реченнях і запишіть її. 6. Самодиктант із взаємоперевіркою (за вправою 67). а) Заучування першої строфи напам'ять. — Зверніть увагу на речення із звертанням, запам'ятайте розділові знаки, визначте тип цього речення. б) Самодиктант із наступною взаємоперевіркою. V. Підсумок уроку. — Які бувають члени речення? — Назвіть синонімічний ряд до слів головні члени речення. Головні члени речення — основа речення, підмет і присудок. — Який член речення називається підметом? — Який член речення називається присудком? — Складіть речення за запитаннями. І в II в Хто? Як? Що робить? Де? Як? Хто? Що роблять? Коли? Жайворонок високо літає в небі. Тихенько діти сплять вночі. — Назвіть основу цих речень. VI. Домашнє завдання. Вправа 67 (завдання 4). | |
| |
Переглядів: 1475 | |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |