Тема: Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах Мета: показати роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах, формувати вміння використовувати прислівники у різних текстах, визначати їх роль; розвивати вміння розпізнавати прислівники в усному і писемному мовленні; виховувати культуру мовлення. Обладнання: картки індивідуального опитування, словники синонімів, малюнки першоцвітів. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота над вправою 186 2. Картка індивідуального опитування Картка 1 До поданих прислівників добери синоніми, подані в дужках. Багаторазово, безжалісно, важко, видимо-невидимо, гарно, глухо, дбайливо. (Багато, скрутно, безсердечно, часто, добре, тихо, старанно) Картка 2 До поданих прислівників добери антоніми. Вчора —Всюди — Корисно —Разом — Спочатку —Спереду — Картка 3 Заміни вислови синонімічними прислівниками. • Лягати разом з курми — • Шукати по гарячих слідах — • Працює, як сонна муха — • Дав, як кіт наплакав — • Прийде, як рак свисне — II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Хвилинка чистопису Прислівник Перевірка — взаємоперевірка за зразком. — Яке слово можна зібрати? 2. Відновлення опорної таблиці — Розкажіть все, що знаєте про прислівник. — Проведіть порівняльний аналіз прикметників і прислівників: 1) Що означає? 2) На які питання відповідає? 3) Змінна чи незмінна? 4) З якою частиною мови найчастіше зв’язується в реченні? 5) Яким членом речення є? III. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми дізнаємось, яку роль відіграє прислівник у різних текстах. — А які тексти бувають? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Списування з граматичним завданням (за вправою 187) 2. Пошукова робота Вправа 188 (1,2) — колективно, усно. Завдання 3 — самостійно. — Порівняйте роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах. 3. Групова робота (за вправою 192) Роботу над вправою доцільно організувати за варіантами: І варіант — скласти художній текст; ІІ варіант — скласти науково-популярний текст. Провести порівняльний аналіз двох текстів, з’ясувати роль прислівників у кожному з двох текстів. V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота з ребусами (вправа 190 і 194) Гра «Хто швидше?» — змагання між хлопчиками та дівчатами. Вправа 190 (1,2) — назад, попереду, ліворуч, праворуч. Вправа 194 (1,2) — восени, взимку, влітку. 2. Робота із словниковими словами — Доберіть антонім до слова попереду. — Що можеш розповісти про правопис цього слова? — Подумайте, як записати слова: (з)заду; (с)переду — Чому разом? (Прислівник не вживається з прийменниками.) — Яку літеру потрібно вставити у слово спереду? Чому? Доведіть. — Запишіть ці слова у словничок. Що про них треба запам’ятати? — Самостійно складіть речення з кожним із прислівників. Запишіть їх. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — За чим ми сьогодні спостерігали? — Який висновок зробили? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 191; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 887 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |