💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Написання закінчень у дієсловах другої особи

Тема: Написання закінчень у дієсловах другої особи

Мета: познайомити дітей з системою закінчень дієслів різних дієвідмін в однині та множині 2-ї особи, вчити розпізнавати дієслова 2-ї особи, правильно писати і вживати їх у мовленні; розвивати уважність, зібраність і спостережливість; виховувати самостійність у навчанні.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 122

— Чи можна розрізнити дієвідміни за формою 1-ї особи? Як?

2. Відновлення таблиці

І дієвідміна ІІ дієвідміна

1-а особа однини? (-у, -ю)? ^, -ю)

1-а особа множини ? (-емо, -ємо) ? (-имо, -імо)

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Гра «Скажи, що я роблю»

Вчитель показує, що він читає книгу.

— Що я роблю?

Один із учнів фіксує на дошці: «Ви читаєте».

Вчитель показує, що він спить.

— Що я роблю?

Далі можна залучити до гри дітей.

— У формі якої особи стоять використані вами дієслова? Доведіть.

III. Оголошення теми і мети уроку

— Зверніть увагу на таблицю. (Відкриває запис на дошці.)

І дієвідміна ІІ дієвідміна

2-а особа однини??

2-а особа множини??

— Спрогнозуйте тему уроку.

— А що ми будемо вчитися робити?

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 1.Колективне виконання вправи 123

— За результатами роботи заповніть таблицю.

І дієвідміна ІІ дієвідміна

2-а особа однини? (-еш)? (-иш)

2-а особа множини??

— Якої форми 2-ї особи ми не зустріли?

 2.Самостійна робота із таблицею (за вправою 124)

V. Закріплення та систематизація знань

1. Диференційоване завдання

Учні з недостатньою підготовкою — вправа 126 (1,2)

Сильні учні — вправа 127.

2. Самостійна робота із вправою 128

— Як ви визначали особу дієслів?

— Що ви можете розповісти про 2-у особу дієслів теперішнього часу?

— В якому часі дієслова мають таку ж систему закінчень?

3. Творча робота із вправою 125. Робота в парах

— Які закінчення ви використали при творенні 2-ї особи однини майбутнього часу?

— Поясніть, чому в одних закінченнях ви використали літеру е, а в ін-ших — и.

— Чому в прислів’ях найчастіше вживається форма 2-ї особи дієслів?

VI. Підсумок уроку

1. Командна гра «Знавці»

Клас розбити по рядах на команди.

Вчитель називає дієслово в неозначеній формі, а команди ставлять його у формі однини і множини 2-ї особи теперішнього часу. За правильну відповідь команда отримує « + », а за неправильну — «-».

Копати, кликати, нести, робити, читати, грати, говорити, спати.

Виграє та команда, яка не має мінусів.

— Що ви можете розповісти про закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 67; вправа 129; повторити словникові слова.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (15.07.2015)
Переглядів: 957 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Декоративна аплікація
Чорне та Азовське моря. Значення морів
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]