Тема: Написання закінчень у дієсловах другої особи Мета: познайомити дітей з системою закінчень дієслів різних дієвідмін в однині та множині 2-ї особи, вчити розпізнавати дієслова 2-ї особи, правильно писати і вживати їх у мовленні; розвивати уважність, зібраність і спостережливість; виховувати самостійність у навчанні. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 122 — Чи можна розрізнити дієвідміни за формою 1-ї особи? Як? 2. Відновлення таблиці І дієвідміна ІІ дієвідміна 1-а особа однини? (-у, -ю)? ^, -ю) 1-а особа множини ? (-емо, -ємо) ? (-имо, -імо) II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Гра «Скажи, що я роблю» Вчитель показує, що він читає книгу. — Що я роблю? Один із учнів фіксує на дошці: «Ви читаєте». Вчитель показує, що він спить. — Що я роблю? Далі можна залучити до гри дітей. — У формі якої особи стоять використані вами дієслова? Доведіть. III. Оголошення теми і мети уроку — Зверніть увагу на таблицю. (Відкриває запис на дошці.) І дієвідміна ІІ дієвідміна 2-а особа однини?? 2-а особа множини?? — Спрогнозуйте тему уроку. — А що ми будемо вчитися робити? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1.Колективне виконання вправи 123 — За результатами роботи заповніть таблицю. І дієвідміна ІІ дієвідміна 2-а особа однини? (-еш)? (-иш) 2-а особа множини?? — Якої форми 2-ї особи ми не зустріли? 2.Самостійна робота із таблицею (за вправою 124) V. Закріплення та систематизація знань 1. Диференційоване завдання Учні з недостатньою підготовкою — вправа 126 (1,2) Сильні учні — вправа 127. 2. Самостійна робота із вправою 128 — Як ви визначали особу дієслів? — Що ви можете розповісти про 2-у особу дієслів теперішнього часу? — В якому часі дієслова мають таку ж систему закінчень? 3. Творча робота із вправою 125. Робота в парах — Які закінчення ви використали при творенні 2-ї особи однини майбутнього часу? — Поясніть, чому в одних закінченнях ви використали літеру е, а в ін-ших — и. — Чому в прислів’ях найчастіше вживається форма 2-ї особи дієслів? VI. Підсумок уроку 1. Командна гра «Знавці» Клас розбити по рядах на команди. Вчитель називає дієслово в неозначеній формі, а команди ставлять його у формі однини і множини 2-ї особи теперішнього часу. За правильну відповідь команда отримує « + », а за неправильну — «-». Копати, кликати, нести, робити, читати, грати, говорити, спати. Виграє та команда, яка не має мінусів. — Що ви можете розповісти про закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило на С. 67; вправа 129; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 957 | |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Декоративна аплікація |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Всього коментарів: 0 | |