Тема: Перша і друга дієвідміни дієслів Мета: познайомити дітей з дієвідмінами дієслів, показати граматичний зміст поняття дієвідміна, формувати в учнів вміння розрізняти дієслова І і ІІ дієвідмін; розвивати дієслова І і ІІ дієвідмін; розвивати вміння співвідносити, зіставляти; виховувати дбайливе ставлення до живої природи. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання. Вправа 114 II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Змініть за числами та особами: жити, сидіти. — Виділіть закінчення. — Що цікавого побачили? (Різні закінчення в однакових формах) — Чим відрізняються закінчення? (и — е) — Як ви думаєте, чому так відбувається? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні дізнаємось, чому одні дієслова в закінченнях мають е, а інші — и. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійна робота із правилом — Прочитайте правило на С. 62. Можливо, воно допоможе нам розв’язати нашу проблему. — Розкажіть, про що дізналися. 2. Складання схеми-опори — Давайте спробуємо скласти опорну схему за цим правилом. Дієслова І дієвідміна ІІ дієвідміна 3 особа однини -уть, -ють,3 особа однини -ать, -ять Інші форми — -е, -є Інші форми — -и, -ї — Чому ж дієслова в однакових формах мають різні закінчення? (Тому що належать до різних дієвідмін.) — Як ви думаєте, чи потрібно нам вміти визначати дієвідміну дієслів? Для чого? — Подивіться на схему. Яка форма дієслова може допомогти чітко розрізнити дієвідміни? (Тільки форма 3-ї особи однини, оскільки ненаголошені е — и дуже схожі у вимові одна на одну, неможливо їх чітко розрізняти.) V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективна робота (вправа 117) — Як визначити дієвідміну дієслова? 2. Коментар до домашнього завдання VI. Підсумок уроку Складання алгоритму. — Що нового дізнались на уроці? — А що вчилися робити? — Давайте складемо алгоритм (послідовність дій), який допоможе нам визначити дієвідміни. Як визначити дієвідміну дієслова? 1.Поставте дієслово в 3-ю особу множини. (Вони.) 2.Виділити закінчення. -ать -ять -уть -ють І дієвідміна VII. Домашнє завдання Правило — С. 62, алгоритм у зошиті, вправа 118. ІІ дієвідміна Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1627 | |
Тварини |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Дикі та свійські тварини |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |