Тема: Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв’язком дієслова в реченні з іншими частинами мови Мета: провести аналіз і підбити підсумки контрольної роботи; актуалізувати знання дітей про дієслово, його граматичні ознаки, правопис його з часткою не; розвивати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; виховувати активну життєву позицію. Обладнання: тлумачні словники. ХІД УРОКУ I. Аналіз контрольної роботи II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Колективне виконання вправи 77. Відповідь на завдання зафіксувати на дошці. — З якою частиною мови зв’язуються дієслова? (Зафіксувати на дошці.) III. Оголошення теми і мети уроку — З якою частиною мови будемо сьогодні працювати? (Вчитель пише заголовок до опорної схеми, яку починають складати.) — Дійсно, сьогодні згадаємо все, що ми з вами знаємо про дієслово. (Відповіді дітей вчитель фіксує у схемі.) IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1.Колективне виконання вправи 78 — З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово? — Якщо найчастіше воно пов’язується з іменником, то з якими частинами мови, що за своїми граматичними ознаками максимально схожі на іменники, ще може пов’язуватись дієслово? (Доповнюється опорна схема.) 2. Самостійна робота з підручником (вправа 79) — Про яку ознаку дієслова розповіла вам ця вправа? — Чи можна вважати сполучення підмета і присудка словосполученням? 3. Самостійне виконання вправи 86 — Чому з першого речення ви не змогли вибрати словосполучення? — А що ви можете розповісти про написання не з дієсловами? — Хоча слід зазначити, що є в мові дієслова, які без не не вживаються, наприклад: ненавидіти, нехтувати. Такі дієслова слід писати з не разом. V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота за варіантами (за власним вибором) — Запишіть у зошиті вправу 82 або 83. — Чого навчають нас ці вправи? — Що треба знати про правопис не з дієсловами? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання 3. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 85) — Хто хоче запропонувати послухати нам свій переказ? — З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово? 4. Робота зі словниковим словом — А що позначає слово дисципліна? Зверніться до тлумачного словника. — Як ви думаєте, чому це слово винесли окремо? — Поясніть орфограми, з якими ми зустрілися в цьому слові. — Занесіть у словничок, підкресліть орфограми. — Складіть словосполучення «дієслово + дисципліна». За необхідності змінюйте форму слова дисципліна. Підтримувати дисципліну; порушувати дисципліну; пишатися дисципліною і т. ін. VI. Підсумок уроку — З якою частиною мови ми розпочали знайомство? — Прочитайте правило про дієслово на С. 43, порівняйте його з опорою, яку ми склали протягом уроку. — Що не записували у правилі? — Вдома повторіть все, що ми дізналися сьогодні про дієслово. VII. Домашнє завдання Правила на С. 43,44; вправа 84; повторити словникові слова. | |
| |
Переглядів: 1114 | |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Всього коментарів: 0 | |