💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Написання не з дієсловами

Тема: Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв’язком дієслова в реченні з іншими частинами мови

Мета: провести аналіз і підбити підсумки контрольної роботи; актуалізувати знання дітей про дієслово, його граматичні ознаки, правопис його з часткою не; розвивати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; виховувати активну життєву позицію.

Обладнання: тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Колективне виконання вправи 77. Відповідь на завдання зафіксувати на дошці.

— З якою частиною мови зв’язуються дієслова? (Зафіксувати на дошці.)

III. Оголошення теми і мети уроку

— З якою частиною мови будемо сьогодні працювати?

(Вчитель пише заголовок до опорної схеми, яку починають

складати.)

— Дійсно, сьогодні згадаємо все, що ми з вами знаємо про дієслово. (Відповіді дітей вчитель фіксує у схемі.)

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 1.Колективне виконання вправи 78

— З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово?

— Якщо найчастіше воно пов’язується з іменником, то з якими частинами мови, що за своїми граматичними ознаками максимально схожі на іменники, ще може пов’язуватись дієслово? (Доповнюється опорна схема.)

2. Самостійна робота з підручником (вправа 79)

— Про яку ознаку дієслова розповіла вам ця вправа?

— Чи можна вважати сполучення підмета і присудка словосполученням?

3. Самостійне виконання вправи 86

— Чому з першого речення ви не змогли вибрати словосполучення?

— А що ви можете розповісти про написання не з дієсловами?

— Хоча слід зазначити, що є в мові дієслова, які без не не вживаються, наприклад: ненавидіти, нехтувати. Такі дієслова слід писати з не разом.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота за варіантами (за власним вибором)

— Запишіть у зошиті вправу 82 або 83.

— Чого навчають нас ці вправи?

— Що треба знати про правопис не з дієсловами?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

3. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 85)

— Хто хоче запропонувати послухати нам свій переказ?

— З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово?

4. Робота зі словниковим словом

— А що позначає слово дисципліна? Зверніться до тлумачного словника.

— Як ви думаєте, чому це слово винесли окремо?

— Поясніть орфограми, з якими ми зустрілися в цьому слові.

— Занесіть у словничок, підкресліть орфограми.

— Складіть словосполучення «дієслово + дисципліна». За необхідності змінюйте форму слова дисципліна.

Підтримувати дисципліну;

порушувати дисципліну;

пишатися дисципліною і т. ін.

VI. Підсумок уроку

— З якою частиною мови ми розпочали знайомство?

— Прочитайте правило про дієслово на С. 43, порівняйте його з опорою, яку ми склали протягом уроку.

— Що не записували у правилі?

— Вдома повторіть все, що ми дізналися сьогодні про дієслово.

VII. Домашнє завдання

Правила на С. 43,44; вправа 84; повторити словникові слова.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (11.07.2015)
Переглядів: 1114 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до шкільної майстерні
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]