💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Аналіз контрольної роботи. Поняття про числівник як частину мови. Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні

Тема: Аналіз контрольної роботи. Поняття про числівник як частину мови. Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні

Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови — числівником, дати початкове поняття про числівник, його функцію в мовленні, вчити застосовувати знання про числівник на практиці і правильно вживати у мовленні; розвивати інтерес до вивчення природи; виховувати самостійність у навчанні.

Обладнання: орфографічні словнички, малюнок футболіста, ети-мологічні словники.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз уроку

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Згадайте, які частини мови ви знаєте. Заповніть схему.

Діти записують іменник, прикметник, дієслово, прийменник,

сполучник.

— Хочете дізнатися, які ще існують частини мови?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із новою частиною мови.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Гра «Знайди та поясни»

— Знайдіть відомі вам частини мови.

Дивлюсь, гра, зимовий, у, і, вісім, під, але, другий.

— Які слова викликали у вас утруднення?

— Чому?

— Ці слова — нова частина мови — числівник.

2. Пошукова робота

— Давайте спробуємо дати характеристику словам вісім і другий за планом (вчитель відкриває план, записаний на дошці).

1) Що позначає слово?

2) На які питання відповідає?

3) З якою частиною мови пов’язується?

4) Яким членом речення буває?

Результати роботи вчитель фіксує на дошці.

Як висновок — правило на С. 10. Звернути увагу дітей на те, що числівники бувають порядкові й кількісні.

3. Колективне коментоване виконання вправи 13

— З яким числівником ви зустрілися?

4. Робота зі словниковим словом

— Хто це? (Вчитель вивішує на дошці малюнок футболіста.)

— Подумайте, чому написання слів футбол, футболіст нам пропонують запам’ятати?

— Хто зуміє пояснити цю орфограму? Спробуйте звернутися до етимологічного словника або згадайте свої уроки англійської мови.

— Пропишіть каліграфічно рядок слів футбол і футболіст, підкреслюючи орфограму.

— Занесіть ці слова у словнички.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Диференційоване завдання

Сильні учні виконують вправу 14, розподіляючи слова у дві групи. Учні з недостатньою підготовкою готують вправу 16.

Завдання 13 (3) — колективно.

— У чому різниця між кількісними і порядковими числівниками?

2. Самостійна робота із вправою 17

Дівчата — непарні речення; хлопці — парні речення.

Додаткове завдання

— Знайдіть і назвіть тільки кількісні числівники.

3. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 18)

VI. Підсумок уроку

1. Гра «Хто швидше?» (за вправою 12)

Вчитель читає завдання, а учні вказують на потрібний годинник.

— Прочитайте зазначений час іншим способом.

2. Бесіда

— З якою частиною мови ми познайомились?

— Що ви можете розповісти про числівники?

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 10, І варіант — вправа 19; ІІ варіант — вправа 14; повторити словникові слова.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (06.07.2015)
Переглядів: 1062 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Вправи та задачі на засвоєння таблиць множення й ділення. Знаходження значень...
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]