Тема: Тренувальні вправи на використання прикметників у мовленні. Практичні словотворчі вправи. Усний опис зимового пейзажу Мета: вдосконалювати вміння рід, число і відмінок у сполученні з іменником, вміння добирати прикметники-синоніми, повторити правило перевірки ненаголошеного голосного у корені слова; розвивати словотворчі вміння дітей, усне мовлення; виховувати любов до природи. Обладнання: картинки зимової природи, словники синонімів, антонімів. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання (вправа 248) II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Визначення закономірності груп. — Як пов’язані між собою слова: хмара — хмарний — безхмарний; сам катається — самокат? — Поясніть спосіб творення слів. — Доберіть синонім до слова безхмарний. — Поставте у початковій формі словосполучення гірського потоку. — Хто зможе пояснити, як утворився прикметник гірський? III. Оголошення теми й мети уроку — Спробуйте визначити тему уроку. — На що ми сьогодні звернемо увагу? — А що будемо вчитися робити? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Диференційоване завдання Вправу 249 запропонувати виконати сильним учням — самостійно, учням з недостатньою підготовкою — за допомогою словників синонімів. Можна виділити 2-3 учні, які будуть добирати антоніми до прикметників. 2. Колективне виконання вправи 250 3. Робота із словниковим словом — Виберіть із тексту вправи 250 слово, яким можна було б замінити вислів: мінеральна порошкоподібна речовина, з якої при змішуванні з водою утворюється однорідна в’язка маса, що швидко тужавіє й перетворюється на каменеподібне тіло; вживається в будівельній справі. — Як ви думаєте, чому я звертаю вашу увагу на це слово? — А де в ньому «пастка»? Що це за орфограма? — Як перевірити ненаголошений голосний у корені слов? Доберіть перевірні слова. — Що робити у цьому випадку? Запишіть слово у словничок, позначте орфограму. — Продовжте ланцюжок: цемент — цементний ... (цементував, цементований). — Поясніть спосіб творення нових слів. V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота з підручником (вправа 251) 2. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 252) Вчитель звертає увагу дітей на картини зимової природи. — Які почуття вони викликають у вас? — Що найбільше вражає, захоплює? — Доберіть прикметники, які характеризують: сніг; сонце; річку; ялинку; снігура; погоду. — Давайте усно складемо опис картини зимової природи, використовуючи дібрані прикметники. 3.Коментар до домашнього завдання VI. Підсумок уроку • Високий, могутній, крислатий, гіллястий. (Дуб) • Білокора, струнка, ніжна, кучерява. (Береза) • Червонобоке, стигле, соковите, смачне, кругле, солодке. (Яблуко) — Доберіть прикметники до слів: сніг, снігур. — Які антоніми до ваших прикметників можна дібрати? — Що ми сьогодні вчилися робити на уроці? VII. Домашнє завдання Вправа 252 (3). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2242 | |
Що може комп’ютер |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Українська народна казка «Колосок» |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |