Урок 40 Тема. Запитання до природи. Чим снідає їжачок?Мета: уточнювати і розширювати уявлення учнів про їжака як представника диких тварин; розповісти про живлення диких тварин; викликати інтерес до пізнання природи; виховувати любов до світу тварин. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Відгадайте загадку. У густому лісі під ялинками, Обсипаний листям, Лежить клубок з голками, Колючий і живий. — Хто це? (Їжак) — За якими ознаками ви дізналися, що це їжак? — Хто бачив їжака? Де? — Чим живиться їжак? (Розглядання малюнка їжака.) — Сьогодні ми дізнаємося, чим снідає їжачок. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя — Їжак — це невелике колюче звірятко з гострою мордочкою. його тіло вкрите голками завдовжки 2-3 см, які є шерстю, що переродилася. Голки вкривають усе тіло, окрім мордочки, голови і живота. Як і шерсть інших тварин, вони можуть вставати дибки і в цьому випадку є надійним захистом від нападу. їжак може згорнутися клубком, захищаючи таким чином частини тіла, на яких немає голок. Їжак — комахоїдна тварина, але іноді живиться і рослинною їжею, зокрема листям салату, плодами, ягодами, жолудями, а також грибами. З настанням темряви їжак вилазить із нори та обходить свої мисливські угіддя у пошуках равликів, комах, стоніг та інших дрібних тварин. їсть він також бджіл, джмелів і скорпіонів, не боячись їх укусів. їжу їжак шукає ретельно, заглядає під кожен листок, перевертає будь-яку гілку. Самиця водить із собою малюків, щоб навчити їх шукати їжу. Самиця будує з листя просторе гніздо на землі в затишному місці. Зазвичай у їжачихи народжуються п'ятеро дитинчат. Після народження їжачат вона перебуває з ними лише один день, а на другий виходить на пошуки їжі, щоб дитинчатам вистачало молока. їжаки, як правило, малочутливі до отрут. З цієї причини вони часто нападають на гадюк і вбивають їх. До того ж гадюки практично не можуть прокусити шкіру їжака через колючки. — Що є голками їжака? — Чи все тіло їжака вкрите голками? — Як він оберігає ці частини тіла? — Чим живиться їжак? — Коли настає час полювання їжака? — Як їжачиха ростить їжачат? — Чому гадюки небезпечні для їжаків? 2 Складання розповідей про життя їжака і білки (за малюнками) — Для тваринних організмів потрібна їжа. За типом живлення тварин розподіляють на різні групи. Живиться комахами Живиться горіхами 3 Робота над загадками Учні відгадують загадки і називають, до якої групи належить тварина (птахи або звірі), чим вона живиться. • Улітку сіренький, а взимку біленький. Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Заєць — звір, травоїдний) • З гілки на гілку швидкий як м'яч Стрибає по лісу рудий циркач. Ось на льоту він шишку зірвав, Стрибнув на стовбур і в дуплі пропав. (Білка — звір, травоїдна) • Сам вечірньої години Заховався в кущ калини. Та на дудочці одну Грає пісню чарівну. (Соловей — птах, хижак) • Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід Та й замела мітлою слід. (Лисиця — звір, хижак) • Колючий клубочок Прибіг у садочок. (Їжак — звір, всеїдний) • По лужку поважно бродить, Із води сухим виходить, Носить червоні черевики, Ходить гуляти до річки. (Гусак — птах, всеїдний) • Маленьке хлопченя У сірій свитці По дворах стрибає, Крихітки збирає, По полях кочує — В наших краях зимує. (Горобець — птах, всеїдний) • Удень спить, уночі літає. (Сова — птах, хижак) — На які групи за способом живлення поділяться всі тварини? •• Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Уважний слухач» — Уважно слухайте і підводьте руки, коли я вимовлю фразу про їжака. Він мешкає у будинку у людини. Голки виповзають із-під лавки. Полюбляє він мед, варення. Він любить молоко, гриби, жолуді. У нього є два крила. Якщо він згорнеться в клубок, то не видно ані голови, ані ніг. 2 Робота в групах. Робота з деформованим текстом (на картках) 1-ша група — працюють без додаткових слів; 2-га група — є слова для довідки. 3 Гра «Хто зайвий? Чому?» • Собака, білка, корова, кріль, кіт. • Вовк, олень, кінь, лисиця, лось. • Щука, карась, ведмідь, лящ. • Сонечко, синиця, метелик, муха. V. Підсумок уроку — З якою твариною ми познайомилися сьогодні на уроці? — Їжак — це свійська або дика тварина? — Що цікавого ви дізналися про їжака? — Чим снідає їжачок? (Удень їжаки сплять у норі або в ямці під коренями дерева, а вночі виходять на полювання: знищують шкідливих комах, воюють зі щурами, мишами, отруйними зміями. Полюють на жаб, ящірок, полюбляють соковиті плоди рослин.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5666 | |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Ліплення з пластиліну звірят |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Всього коментарів: 0 | |