Тема: Вимова й правопис прикметників на -ськ-, -зьк-, -цьк- Мета: вчити дітей утворювати, правильно вимовляти й записувати прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-; розвивати фонематичний слух, вміння ставити й розв’язувати проблеми; виховувати почуття гордості за героїчне минуле Батьківщини. Обладнання: портрет Богдана Хмельницького, малюнок козака. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте складені тексти-міркування. — Чи була необхідність у використанні прикметників? — А прикметників у переносному значенні? — А в яких текстах вони зустрічаються? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Утворіть прикметники від іменників: село — рибалка — — Поясніть спосіб творення прикметників. — Які суфікси ви використали? — Де є «пастки» в цих словах? III. Оголошення теми й мети уроку — Спробуйте сформулювати тему нашого уроку. — А мета його яка? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над текстом «Козацькі могили» (за вправою 236) Вчитель звертає увагу на портрет Б. Хмельницького, малюнок, на якому зображений козак. — А що ви знаєте про козаків? — Які почуття викликав у вас цей текст? Після самостійного виконання завдання 236 (2) вчитель питає, що помітили діти у суфіксах, просить зробити висновок про правопис суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-. — Як записати прізвище Хмельницький? Запишіть ім’я і прізвище цього видатного гетьмана України. 2. Робота із правилом — Прочитайте правило на С. 119. — Що нового ви відкрили для себе? — Складіть опорну схему до правила. 3. Творча робота в парах (за вправою 239) Пара, яка закінчить роботу першою, записує на дошці прикметники, утворені від власних іменників. — За якою ознакою ви зібрали у групу саме ці слова? — Як пишуться власні назви? А прикметники, утворені від них? — За допомогою яких суфіксів ви утворювали прикметники? Що ви розкажете про ці суфікси? — А чим цікаві слова донецький та луцький? V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота за варіантами I варіант — вправа 237; II варіант — вправа 238. Хі ськ цьк зьк ль, ськ цьк зьк 2.Хвилинка чистопису К к К к ко за цьк ко го козак Ми роду коза кого діти, Землі україн кої цвіт. — Які суфікси вставили в прикметниках? — Що про них можете розповісти? VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Утворіть словосполучення: (море) берег, (чумак) шлях, (Бучач) район, (Харків) метро. — Що необхідно знати, що правильно вимовляти і записувати прикметники із суфіксам -ськ-, -зьк-, -цьк-? 2. Прочитайте завдання до вправи 240. — Чи є до мне питання? VII. Домашнє завдання Правило на С. 119; вправа 240. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1742 | |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Всього коментарів: 0 | |