Тема: Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника Мета: продемонструвати учням тісний морфологічний зв’язок прикметника з іменником, вчити визначати відмінок прикметника у реченні за допомогою відмінкової форми іменника; розвивати мовні вміння, словарний запас учнів; виховувати любов до рідного краю. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 222 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Провідміняй іменники разом з прикметниками. Виділи закінчення прикметників. Визнач їх рід. Ясний день, ясна усмішка, ясне небо. Картка 2 Провідміняй прикметники разом з іменниками. Визнач число і познач закінчення прикметників. Хоробрі воїни, мужні бійці. Картка 3 Спиши речення. Познач закінчення прикметників з основою на твердий приголосний. Визнач відмінок прикметників. Грамотний — видющий і на все тямущий. Мудрим ніхто не родився, а навчився. Ранній пар родить пшеничку, пізній — мет-личку. Дружній череді вовк не страшний. З добрим дружись, а лихих стережись. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Вставте закінчення, визначте відмінок прикметників. Нахиляє дуб висок_ серед пишн долини віти дуж і висок___ до червон калини. (Б. Грінченко) Запропонувати дітям звірити з сусідом результати своєї роботи. Можливе виникнення суперечностей при визначенні відмінків прикметників, особливо слів дужі, високі. Якщо проблема не виникає, вчитель сам створює її. — Як же нам розв’язати цю проблему? III. Оголошення теми і мети уроку — Не завжди закінчення прикметників можуть підказати відмінок. Значить, необхідно знайти інший спосіб визначення відмінків прикметників. Цим ми й будемо займатися сьогодні на уроці. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Творча робота (з дошки) — Визначте відмінок прикметників та іменників у кожному стовпчику. Родючого (?)пронизливим (?)зимовою (?) вітром (?)поля (?)погодою (?) — Спробуйте поєднати іменники з прикметниками таким чином, щоб утворилось словосполучення. Визначте головне слово у словосполученнях. — Що цікавого помітили? (Відмінки іменників і прикметників збігаються.) — А чи можна до іменника в орудному відмінку приєднати прикметник у родовому? — Про що це свідчить? — А як це може нам допомогти при визначенні відмінка прикметника? — Звірте наші висновки із правилом на С. 113. 2. Хвилинка чистопису Батьківщина — це й наші пісні. — Звірте свою роботу із зразком на С. 113. — Підкресліть буквосполучення, які у вас вийшли не дуже добре. — Спробуйте їх прописати каліграфічно (п’ять разів). — Знайдіть підмет і присудок. Що цікавого помітили? (Присудок виражений іменником.) Визначте відмінки іменників. — Поширте речення прикметниками. — Як ви думаєте, у якому відмінку стоять ці прикметники? Чому? V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота за варіантами I варіант — вправа 223 (1, 2); II варіант — вправа 224 (1, 2). Завдання 224 (3,4) опрацювати колективно. 2. Вибірковий диктант — Виберіть із речень і запиши словосполучення «іменник + прикметник». Визначте рід, число і відмінок прикметників. Від щирого слова світ радіє. На похиле дерево і кози скачуть. Хто чисте сумління має — спокійно спати лягає. Чужим добром не забагатієш. Доброму слову ціни немає. У дірявому глеку вода не втримається. — Розкажіть, як ви визначали відмінок прикметників. — А що цікавого помітили? (Збігаються ще рід і число.) 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку Тест із самоперевіркою (з дошки) 1. Відмінок прикметника залежить від: а) закінчення; б) іменника, з яким він пов’язаний; в) від кінцевого приголосного основи. 2. Щоб визначити відмінок прикметника, треба: а) подивитись на закінчення; б) поставити питання; в) визначити відмінок іменника, з яким він пов’язаний. — Обміняйтесь зошитами. Перевірте. — Обговоріть результати роботи. — Хто хоче оприлюднити результат своєї роботи? — Що ми навчилися робити сьогодні на уроці? VII. Домашнє завдання Правило на С. 113, вправа 225, повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1877 | |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
МУЗИКА РОЗПОВІДАЄ ПРО КАЗКОВИХ ГЕРОЇВ |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Різноманітність рослин |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Всього коментарів: 0 | |