Тема: Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично) Мета: практично ознайомити дітей із ступенями прикметників, розширити уявлення дітей про прикметник, вчити використовувати ступені прикметників у мовленні; розвивати мовлення дітей шляхом навчання доцільного використання прикметників у мові; виховувати патріотизм, любов до України. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання Вправу 201 перевірити шляхом індивідуального опитування. — Який із текстів є найвдалішим? Чому? — Що ви можете розповісти про вживання прикметників у різних типах тексту? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1.Хвилинка чистопису (підручник, С. 103) Село Вербівка потонуло у вербах. — Порівняйте написане вами із зразком. — Підкресліть буквосполучення, які вийшли у вас не дуже добре. — Протягом однієї хвилини спробуйте вдосконалити свої вміння. — У кого вийшло краще, ніж на початку? — Визначте частини мови у цьому реченні. Якої частини мови тут немає? — Доберіть прикметники до слова вербах. — Хто хоче один із прикметників розібрати за будовою? — Доберіть прикметник, у складі якого є префікс. III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми розширимо уявлення про прикметник, дізнаємось, як можуть бути пов’язані значення прикметника і його будова. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Пошуково-аналітична робота із вправою 207 (колективно) У завданні 2 — створити ланцюжки. Спритний — спритніший — найспритніший; ясний — ясніший — найясніший. — Поміркуйте, як зміни у будові вплинули на значення прикметників. 2. Гра «Поспішай — запам’ятай» — Зверніть увагу на слова, записані у рамочці на С. 103. Доцільно прочитати їх вголос, колективно, у парах, мовчки протягом 2-3 хвилин. Потім запропонувати записати слова по пам’яті. Для одного прикметника бажано утворити «ланцюжок ступенів». — Усно складіть речення з одним із прикметників. V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота у парах. Вправа 206 — Поясніть вибір прикметників. 2. Самостійна робота. Вправа 209 Завдання 2, 3 перевірити усно фронтально. VI. Підсумок уроку 1. Гра «Асоціації» — Я називаю іменник, а ви до нього добираєте прикметник різних ступенів порівняння. Мама — ... (рідна, рідніша, найрідніша) Бабуся — ... Україна — . Весна — . — А для чого потрібні ступені прикметників у мові? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 213. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1741 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Культурні рослини рідного краю |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Всього коментарів: 0 | |