Тема: Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини Мета: ознайомити учнів з особливостями утворення форм родового відмінка іменників жіночого роду на -а, -я; вчити вибирати закінчення іменників з опорою на вивчене правило; розвивати вміння аргументувати свою позицію; виховувати вміння співпрацювати в парі і групі. Обладнання: картки індивідуального опитування, картки для розподільного диктанту. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 142 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Провідміняй іменники повінь, кіт. Картка 2 Спиши текст, вставивши пропущені букви. Добери до нього заголовок. Виділені слова запиши в називному відмінку. Листопад — старший син Ос_ні. Чомусь він завжди приходить до нас похмурий і сумний. Може, від того, що робити йому в цю пору р_ку нічого? Блукає старий листопад без рад сті, веселості та бадьор_сті полями, луками, аж поки не дійде до лісу. Картка 3 Прочитай. Випиши іменники. Розбери їх за зразком. Зразок. Дівчинка (хто?) — одн., ж. р., закінчення -а, Н. в. Край веселого струмка білий росяний підсніжник раптом блиснув з-під листка. Виділені слова розбери за будовою. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Письмо по пам’яті. Тихо осипається листя з сумної верб_. Повільно летить воно до холодної земл_. — Визначте рід, число і відмінок іменників землі, верби. — Чому іменники одного разу в одному і тому ж відмінку мають різні закінчення? III. Оголошення теми і мети уроку — Отже, закінчення іменників якого роду і в якому відмінку ми сьогодні розглянемо? — А яку проблему будемо розв’язувати? — А для чого нам це потрібно? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна пошукова діяльність (за вправою 143) Висновок можна зробити у вигляді схеми: Іменник жіночого роду на -а, -я — Звірте свої спостереження із правилом на С. 72. 2. Диференційоване завдання Сильні учні — вправа 144. Учні з недостатньою підготовкою — вправа 146. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне виконання вправи Вправа 145 (1, 2). — Чому іменники одного роду мають різні закінчення в родовому відмінку? 2. Розподільний диктант — Запишіть слова у два стовпчика залежно від того, яке закінчення вони матимуть у родовому відмінку. Земля, телеграма, держава, мета, береза, хвиля, задача, вулиця, машина, волошка, неділя, хмара, пшениця, країна. — Обґрунтуйте свою позицію. VI. Підсумок уроку — Розкажіть, про що ви сьогодні дізналися? — А чого навчилися? — Спираючись на складену схему, поясніть, як вибрати закінчення для родового відмінка іменників жіночого роду VII. Домашнє завдання Правило на С. 72; вправа 147. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2551 | |
Листяні та хвойні рослини |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Істинні та хибні висловлення |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |