Тема: Перевірка закінчення іменників чоловічого роду з основою на приголосний у родовому відмінку однини Мета: ознайомити із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку, вчити використовувати орфографічний словник для визначення закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини; розвивати пізнавальну активність, словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення. Обладнання: малюнок вересу, орфографічні словники. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Фронтальна робота із вправою 126 — Що треба знати, щоб розрізняти давальний і місцевий відмінки? 2. Словниковий диктант Щотижня, улітку, всередині, океан, шеренга, держава, влітку, щогодини. — Підкресліть іменники. Визначте їх рід. — З відмінюванням яких іменників ви вже знайомі? — А який іменник ви ще не вмієте відмінювати? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Самостійна робота — Спробуйте самостійно провідміняти іменник океан. 2. Проблемна ситуація — Прочитайте форму родового відмінка слова. Чому у вас трапляються різні закінчення? (Якщо у дітей вийшли однакові закінчення, вчитель сам створює проблемну ситуацію.) Хто ж із нас має рацію? III. Оголошення теми і мети уроку — Яку проблему нам сьогодні треба розв’язати? — А чого треба навчитись? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійна робота із правилом — Прочитайте правило на С. 65. — Розкажіть, яким є шлях розв’язання нашої проблеми? 2. Природознавча хвилинка — Прочитайте текст і вправи 127. — Про яку рослину цей текст? — Чи зустрічались ви з цією рослиною у нас? Чому? — А де на території України знаходиться Поліський край? — Із вправи 127 випишіть слова з дужок, ставлячи їх у родовому відмінку. — А як ви визначали закінчення у родовому відмінку? V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота за варіантами Вправу 129 виконати за чотирма варіантами. — Що ж об’єднує іменники кожного стовпчика? 2. Пошукова робота. Вправа 130 — Доведіть, що саме це слово зайве. — А як довести, що ви не помилились із вибором закінчення родового відмінка? 3. Робота із словниковими словами — Сьогодні на словниковому диктанті ми писали слова влітку і улітку. Що ви можете розповісти про їх написання? — Спишіть з дошки слова, розкриваючи дужки: (в)ночі, (в)ранці, (в)зимку. — Чому ви записали їх саме так? — Абсолютно правильно. Вони пишуться за тим же правилом. — Поміркуйте, які ще слова можна включити у цю групу. (Уночі, уранці, узимку) VI. Підсумок уроку 1. Творча робота — Зверніть увагу на слова із вправи 131. Складіть речення з одним із слів так, щоб воно стояло у родовому відмінку. — Що ви дізнались про родовий відмінок іменників чоловічого роду? Як правильно визначити закінчення? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання С. 65, вивчити правило; вправа 132; вивчити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1860 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Всього коментарів: 0 | |