Тема: Особливості відмінювання іменників різного роду в однині Мета: закріплювати знання про відмінювання іменників, продемонструвати відмінності у відмінюванні іменників різних родів, вчити визначати відмінок іменників, ставити іменники у початкову форму; розвивати мовленнєві вміння дітей; виховувати уважність, старанність, акуратність у записах. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 113 Індивідуальне опитування. 2.Картки індивідуального опитування Картки 1 Випиши словосполучення, в яких виділені слова мають переносне значення. Теплий (молоко, вечір, зустріч). Крутий (берег, характер, спуск). Птах (сталевий, водоплавний, великий). Крик (дитина, мода, птах). Сховати (книга, усмішка, думка). Картка 2 Провідміняй іменники: сніг, сонце. Картка 3 Провідміняй іменники: трава, сіль. Роботу з картками 2 і 3 провести на дошці. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Перевірте, чи правильно записані відмінки, питання до них і форми іменників. — Чим відрізняються форми іменника і спільнокореневі слова? — Назвіть закінчення іменників у різних відмінках. — Чому в одних і тих самих відмінках іменники мають різні закінчення? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми якраз і поговоримо про відмінності у відмінюванні іменників, з’ясуємо, з чим це пов’язано. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Проблемне питання. Пошукова робота — Так чому ж іменники в однакових відмінках мають різні закінчення? З чим це пов’язано? — Давайте проаналізуємо таблиці у вправі 115 і спробуємо знайти відповідь на ці питання. Колективна усна робота із вправою 115. Як висновок — ознайомлення із правилами на С. 59. 2. Робота в парах За вправою 116 (1) — колективно; 116 (2) — самостійно. Перевірка — фронтально. V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота (за вправою 117) Доцільно речення скласти колективно, а відмінки визначити самостійно. 2. Робота за варіантами Вправу 114 виконати за варіантами: I варіант — перший абзац; II варіант — другий абзац; III варіант — третій абзац; IV варіант — четвертий абзац. Вчитель призначає консультантів для кожного варіанта із числа учнів, які першими правильно виконали завдання. — Кому вдалося виконати завдання без помилок? — Поміркуйте, над чим треба попрацювати тим, в кого у роботі були помилки. 2.Робота із словниковими словами — Яка пора року описана в тексті? — Замініть одним словом: подія, яка сталася протягом осені (зими, весни, літа). — Зверніть увагу на слова, записані на С. 56. Як ви думаєте, чому їх треба внести до словничка? — Занесіть слова у словничок, підкресливши орфограму. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Що ми сьогодні вчилися робити? — А для чого нам це потрібно? — Розкажіть, про що ви сьогодні дізналися. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання С. 59, правило; вправа 118; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1701 | |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Всього коментарів: 0 | |