Тема: Уявлення про складне речення. Побудова складного речення. Узагальнення знань і вмінь з розділу «Речення» Мета: розширити уявлення про речення, познайомити із складними реченнями, показати їх відмінність від речень з однорідними членами, розповісти про розділові знаки у складних реченнях, вчити утворювати складне речення; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, порівнювати й робити висновки на основі спостережень; виховувати уважність і наполегливість. Обладнання: картки «Прості речення», «Речення з однорідними членами», «Складне речення». ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Вчитель вивішує на дошці картки «Просте речення», «Речення з однорідними членами», «Складне речення». — Про які речення ви можете розповісти? — А з якими з них ви не знайомі? — А чи хотіли б познайомитись? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми познайомимось із складним реченням. Які питання виникають у вас? (Вчитель записує на дошці.) Наприклад: 1. Яке речення називається складним? 2. Чим воно відрізняється від простого речення й речення з однорідними членами? 3. Чи є в ньому розділові знаки? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійна робота із вправою 91 I варіант — 1 речення; II варіант — 2 речення; III варіант — 3 речння. Визначити граматичну основу та скласти схему речення. 2. Пошукова робота Результати роботи із вправою 91 обговорити у групах і представити на дошці у вигляді схеми речення. I варіант що? -о- що=цобили? ІІ як?що? І яку? II варіант що? -<-------► що)2обить? які?які?де?де?де? III варіант що_ЕобЖіь? -О- що?, що?, -О- що_Еобшь? І як? — Візьміть з дошки картку, на якій, на ваш погляд, записаний вид вашого речення. — Яку картку отримали учні третього варіанта? — Чим це речення відрізняється від попередніх? — Спробуйте зробити висновок. Яке речення називається складним? (Вчитель допомагає й уточнює.) — Порівняйте свій висновок з правилом на С. 45. — Що ви можете сказати про розділові знаки у складному реченні? V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне виконання вправи 93 2. Робота в парах (вправа 94) 3. Пояснювальний диктант Записавши речення, поясніть розділові знаки. Восени у їжаків мало їжі. Поховалися в землю черв’яки, зникли ящірки. Важко знайти гадюк і жаб. Цілий день працює їжачок. Вдень і вночі тягне у нору сухе листя, мох. Настане зима, і їжачок солодко засне у гніздечку. VI. Підсумок уроку 1. Записати на аркушах, чого сьогодні навчилися, і здати рахунковій комісії. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання 3. Оголошення результатів роботи рахункової комісії VII. Домашнє завдання С. 45, правило; вправа 95; підготуватися до контрольної роботи. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1500 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |