Тема: Залежні слова при однорідних членах речення Мета: розширити знання про однорідні члени речення, вчити виділяти, записувати й правильно інтонувати речення з однорідними членами; розвивати вміння визначати залежні слова при однорідних членах речення; виховувати любов до рідного краю. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 82 Завдання 82 (3) — фронтальне опитування. Завдання 82 (4) учень виконує на дошці і, спираючись на звуко-буквений аналіз слів, пояснює орфограми. 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши речення і постав, де необхідно, розділові знаки. Підкресли однорідні члени речення. Вміння і труд все перетруть. Добре слово говориться не язиком, а душею і серцем. Вовк старіє але не мудріє. Реве та стогне Дніпр широкий. Картка 2 Склади та запиши речення за моделями. Постав, де потрібно, коми. Хто? хто? хто? що роблять? де? Хто?© хто? що роблять? де? Хто?© хто?© хто? що роблять? де? Хто? що робить? та що робить? де? Картка 3 Склади речення за схемами. Пошир їх однорідними членами. Поширені речення запиши, розставивши знаки. хто? -*»- що робили? 11 які?де? хто? о- що робила? 11 яка?куди? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Хвилинка каліграфії Для хлопців:Для дівчат: за ні слолежва — Зберіть слова із складів. — Що значить залежні слова? — Наведіть приклади залежного слова у словосполученні. 2. Робота зі схемою «Однорідні члени речення» III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми розглянемо вигадки, коли однорідні члени речення мають при собі залежні слова. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна робота з підручником (за вправою 83) 2. Проблемне питання — Чи можна вважати залежні слова однорідними членами речення? — Проаналізуйте речення й опору на дошці. Зробіть висновок. Висновок: залежні слова не однорідні, бо пов’язані з різними словами. V. Закріплення та систематизація знань 1. Диференційоване завдання Учні з недостатньою підготовкою — вправа 84. Сильні учні — вправа 85. Колективно обговорити результати роботи. 2. Творча робота (з дошки) У саду дозріли яблука груші сливи абрикоси. — Вставте потрібні розділові знаки. Поясніть їх виконання. — Поширте речення, ввівши залежні слова до однорідних членів. — Чи змінились розділові знаки? Чому? — Змініть речення так, щоб одна кома зникла. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку — Про що сьогодні дізналися? — Чи змінюють залежні слова розділові знаки при однорідних членах речення? VII. Домашнє завдання С. 41, правило; вправа 86. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1244 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Приголосні мають різний характер |
Всього коментарів: 0 | |