Тема: Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір'їнка» Мета: розширити і поглибити знання про творчість В. Сухомлинського; спонукати учнів до роздумів щодо змісту твору; розвивати творче сприймання й вміння описувати навколишній світ; розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення учнів. ХІД УРОКУ І. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу - Перш ніж ми почнемо працювати, давайте згадаємо вимоги до нашого усного мовлення. Правильне! Грамотне! Чітке! Зрозуміле! - А тепер налаштуймо свої голоси і думки на роботу. Для цього прочитаємо чистомовку. Ок-ок-ок - у нас цікавий урок. Ень-ень-ень - холодний морозний день. Ні-ні-ні - розумні учні. Уть-уть-уть - вирушаємо в путь. - Щоб продовжити урок, я хочу до вас звернутися з такими словами: Дам вам усім щиру пораду: На міркування дається хвилина, Але відповідь має бути розумна й кмітлива! - А тепер згадайте, хто з письменників написав «Казки школи під голубим небом» і пропонував проводити уроки серед природи? (В. О. Сухомлинський) - Розумник і розумниця зі школи майбутнього розкажуть усім, що вони дізналися про життєвий шлях письменника після подорожі до бібліотеки. (Розповідь підготовлених учнів.) - Які твори цього автора ми вже читали? - Чого вони нас навчили? Гра «Складіть і поясніть» - Багато прислів'їв, приказок і висловів з творів В. Сухомлинсько-го стали крилатими. Відновіть і поясніть їх значення. Гарні не красиві слова,... Якби все на світі було однакове,... Рана від слова заживає, проте... До самої вершини... У кожної людини є... ..не було б краси. ..своя співуча пір'їнка. .. а красиві діла. ..слід глибокий зостається. ..веде кам'яна стежина. II. Повідомлення теми і мети уроку - Кожен з вас, діти, має певні здібності. Хтось гарно танцює, співає, а хтось швидко і правильно розв'язує задачі, працює на комп'ютері. Але не завжди людина знає про свої здібності, цінує свою унікальність, не завжди знає свої можливості, розпізнає і розвиває їх. Саме на такі роздуми наштовхують твори цього розділу. III. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Співуча пір'їнка» 1. Словникова робота. Читання слів «буксиром» за вчителем. Дивовижний свист свист звучання висувається розправляє струни найтоншої стрепет - Прочитайте окремо іменники, дієслова, прикметники. 2. Читання твору вчителем. 3. Перевірка первинного сприймання. Тест 1) Стрепет - це...: а) хлопчик; б) птах. 2) Стрепет співає: а) крилом; б) дзьобом. 3) Стрепет загубив: а) голос; б) співучу пір'їну. 4) Співучу пір'їну знайшов: а) Сергійко (хлопчик); б) дядько Сергій. 4. Читання учнями казки вголос. 5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. - Чи знаєте ви такого птаха? - Із чим порівнюється його спів? Прочитайте. - Яке лихо трапилось у стрепета? - Хто знайшов пір'їнку? - Як ви розумієте слова чоловіка? - Чи є співучі пір'їнки у ваших однокласників? Чи є вона у вас? 6. Гра «Розвідники». - Скільки разів у творі автор вжив слово Сергійко, стрепет? - Доберіть спільнокореневі слова до слова спів. (Співає, співуча, поспівати, заспівати) IV. Підсумок уроку - Що ви зрозуміли з казки? - До чого закликає її автор? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2541 | |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Всього коментарів: 0 | |