Тема: Пригоди Василька з гостем планети Сатурн. М. Чумарна «Лумпумчик» (уривок з фантастичної повісті) Мета: продовжити ознайомлення з творчістю М. Чумарної; викликати інтерес до сюжету твору; розвивати вміння виділяти напружені епізоди; характеризувати почуття і вчинки героїв; стимулювати розвиток творчих здібностей. Обладнання: картки зі словами для розширення поля читання. ХІД УРОКУ І. Вправи для розвитку читацьких навичок 1. Визначення спільної буквеної частини слів. - Прочитайте слова правильно і швидко, визначте в них спільну буквену частину. Сусідній - сусід; побитий - чудовий; інопланетянин - планета; пообіцяв - пообідав; вік - віконце; грали - програли. 2. Читання деформованого тексту. цяменПисьни ріяМа рмаЧуна сядиронала у лісе шинРак на щиноТерпільні. лачиаЗкін сьЛьвівкйи синіувертте. раЗаз працею ктодиромре лишко «вітаТри» у віЛьво. (Письменниця Марія Чумарна народилася у селі Ракшин на Тернопільщині. Закінчила Львівський університет. Зараз працює директором школи «Тривіта» у Львові.) - Який твір Марії Чумарної ми вже читали? («Казка про друга») II. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми прочитаємо ще один твір Марії Чумарної із незвичайною назвою - «Лумпумчик». III. Опрацювання частини твору М. Чумарної (С. 145-150) 1. Словникова робота. 1) Гра «Встав букви». - Замість крапок вставте букви так, щоб вони були закінченням або початком усіх слів. чудовано - Прочитайте найдовше і найкоротше слово. Прочитайте спочатку всі іменники, а потім - дієслова. - Прочитайте слова кожної колонки на одному мовному видиху. - Знайдіть пояснення деяких слів останньої колонки після твору. - Поясніть значення слова пустотливий. 2. Первинне ознайомлення з твором (учні читають вголос «ланцюжком»). - Скільки дійових осіб у творі? Назвіть головних персонажів. - Де відбуваються описані події? 3. Вибіркове читання. - Прочитайте, як виглядав казковий гість із планети Сатурн. - Якого значення хлопчик приділяв футбольному матчу? - Як Лумпумчик господарював у Васильковій кімнаті? - Прочитайте опис початку матчу. 4. Аналіз змісту твору. - Чому Василько вирішив узяти Лумпумчика на футбольний матч? Хто йому у цьому мав допомогти? Ким доводився Юрчик Василькові? - Що хлопець пояснив малому сусідові? - Які почуття переживав хлопчик під час матчу? Що його турбувало? - Поміркуйте, чому Лумпумчик утік від Юрчика. IV. Підсумок уроку - Чим текст схожий на казку? - Чому він має назву «Лумпумчик»? - Чому Юрчик плакав? Як його втішив Василько? V. Домашнє завдання 1. Виразно читати першу частину казки. 2. Стисло переказувати І частину. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3812 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Весняні свята. Великдень |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |