Тема: Езоп - перший байкар світу. «Двоє приятелів і ведмідь» (байка) Мета: розширити знання учнів про байку як жанр твору; удосконалювати навички читання за особами, вміння ділити байку на логічно закінчені частини та виділяти головну думку (мораль); виховувати бажання допомагати одне одному. Обладнання: портрет Езопа, збірки з його байками. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань - Яку тему ми почали вивчати? - Що таке байка? - Яких відомих байкарів ви знаєте? - Чи відомо вам, хто перший у світі почав писати байки? II. Слово вчителя. Ознайомлення учнів з першим байкарем світу - Езопом - Езоп - відомий у всьому світі перший байкар. Він жив у Стародавній Греції. Це була досить розумна і щедра людина. Він писав байки, в яких навчав людей розрізняти добро і зло, замислюватися над вчинками героїв та своїми власними (показ портрета та знайомство із назвами байок). Невмирущими виявилися Езопові байки. Вони переходять від покоління до покоління, звучать різними мовами, але зберігають свою повчальну силу. III. Повідомлення теми і мети уроку М. Робота над байкою «Двоє приятелів і ведмідь» 1. Читання байки вчителем. 2. Перевірка сприймання. - Чи можна цих приятелів назвати друзями? Чому? 3. Словникова робота. - Прочитайте правильно заголовок, зверніть увагу на наголос. - Доберіть синоніми до слів: вкупі, в путі, трапиться, відсіч, невдовзі, вмить, по боках, неживим, вгледів, подався, нажаханий, оговтався, скрута. - Прочитайте слова, що написані після байки, поясніть їх значення. 4. Читання байки самостійно, знаходження зачину, основної частини і кінцівки твору. 5. Робота над виразністю читання. 1) Вибіркове читання. - Знайдіть у байці питальні речення. Правильно їх прочитайте. (Аналогічно проводиться робота з окличними реченнями.) - Між ким відбувається розмова в байці? Знайдіть слова першого приятеля (другого). - Як можна охарактеризувати вчинок другого приятеля? 2) Читання байки за особами. 6. Закріплення вивченого. - Яка головна думка твору? - Які слова з байки стали прислів'ям? - Пригадайте твори (байки), подібні до цієї за головною думкою. - Які риси характеру засуджуються в байці? - Чи може подія, описана в байці, бути реальною? Чому? (Слід наголосити учням, що ведмеді дійсно не зачіпають мертвих.) 7. Робота над малюнком. - Який епізод байки ви бачите зображеним на малюнку? - Якими словами з байки можна підписати малюнок? V. Домашнє завдання Намалювати свій малюнок до байки, навчитися виразно читати байку. VI. Підсумок уроку. Оцінювання учнів Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4291 | |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Водойми України |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Всього коментарів: 0 | |