Тема: Поезії Івана Франка. І. Франко «Дивувалась зима» Мета: розширити й узагальнити знання учнів про життя і творчість поета; розвивати вміння виразно читати, знаходити та пояснювати образні вислови, рими; визначати пряме і переносне значення слів та речень; виховувати любов до природи, бажання творити добро. Обладнання: портрет І. Франка. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань 1.Конкурс поетів «Закінчіть риму» (усно, на швидкість). 1)А тепер лежить під пледом, П'є гарячий чай із... (медом). 2) Що це робиться? Поясни! Тільки вчора було влітку, А сьогодні - ... (восени). 3) Цей дзвіночок - як намет. Тільки дощ - як... (кулемет). 4) Осінь брами свої замикала вночі, Загубила у небі журавлині... (ключі). 5) Задощило. Захлюпало. Серпень випустив серп. Цвіркуни й перепілки припинили... (концерт). 2. Конкурс на кращого читця вірша Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий...». II. Повідомлення теми й мети уроку - Наш урок присвячений творчості геніального сина українського народу І. Я. Франка. Що вам відомо про нього? Які твори І. Франка ви прочитали? - Сьогодні ми познайомимось з його віршем «Дивувалась зима...». III. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя. Розгляд портрета І. Франка. - Послухайте, що писав у своїх спогадах Михайло Коцюбинський: «Невеличкий, хоч і сильний мужчина, високе чоло, сірі, трохи холодні очі, енергійно зачерчена борода. Рудувате волосся непокірно пнеться, вуси стирчать. Скромно одягнений, тихий та непомітний, поки мовчить. А заговорить - і вас здивує, як ця невисока фігура росте й росте перед вами, мов у казці. Вам стане тепло і ясно од світла його очей, а його мова здається не словом, а сталлю, що б'є кремінь і сипле іскри». - Де ж народилася і в якій сім'ї зростала ця людина рідкісного благородства? На уроці працює «Довідкове бюро». Чергові бюро розповідають: o У селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту в Галичині 27 серпня 1856 року в родині старого Яця, відомого на всю округу коваля, народився рудоволосий, ясноокий хлопчик. o Був хлопчик роботящий, залюбки допомагав батькам по господарству: згрібав сіно, звозив хліб із поля, пас худобу. Був добрим і товариським, мав багато друзів серед ровесників. o Джерелом перших поетичних вражень стали для молодого Івана народні пісні, мати - ласкава, співуча - знала їх безліч: і сумовитих, і ліричних, і жартівливих. Працюючи, вона співала, і з голосу матері Івась запам'ятав багато народних пісень, що стали супутниками і втіхою його життя. 2.Робота над віршем «Дивувалась зима...». 1) Словникова робота. Замклись - замкнулись, стулились. 2) Виразне читання вірша вчителем. 3) Бесіда за прочитаним. - Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітами? - Чи вдалося їй це зробити? - Звідки ти про це дізнався? 4) Читання вірша учнями (мовчки), визначення темпу і тону читання. 5) Читання за методикою «Я - диктор». 6) Вибіркове читання. - Знайдіть і зачитайте слова, за допомогою яких поет змальовує зиму як живу істоту. - Зачитайте, що сталося з квітами, коли зима дмухнула на них вітром. - Як зростало здивування зими? 7) Поділ вірша на частини, словесне малювання картин природи. - Якою б ви зобразили зиму на малюнку? - Скільки ілюстрацій ви намалювали б до цього вірша? 8) Визначення теми й мети вірша. 9) - Доберіть рими з вірша до слів: ледяних - ...зима - ... замклись - ... всі - ... IV. Підсумок уроку - Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? - Що вам найбільше сподобалось? V. Домашнє завдання 1. Вивчити напам'ять вірш «Дивувалась зима». 2. Для сильніших: підготувати розповідь про дитячі роки І. Франка. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2358 | |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Всього коментарів: 0 | |