Тема: Розповідь про «сина нашого полку». Ю. Збанацький «Гвардії Савочка». Робота над репродукцією картини П. Козина «Земляк» Мета: формувати навичку виразного та правильного читання; збагачувати знання учнів про мужність народу в роки Великої Вітчизняної війни, участь у ній дітей; вчити переказувати твір із творчим завданням; виховувати повагу до захисників Вітчизни. Обладнання: репродукція картини П. Козина «Земляк». ХІД УРОКУ I. Організація класу - Наш девіз: «Читання - основа навчання». Як ви розумієте цю тезу? II. Підготовка до сприймання нового матеріалу В краю вогняному Підводиться стовпчик, І зірка на ньому... Вербичка в жалобі Стоїть, мов спокута. Ніхто не забутий, Ніщо не забуте! - Минулого року, діти, Україна святкувала 60-ту річницю Перемоги над фашистами. Задовго до перемоги настав той страшний день - 22 червня 1941 року, коли мирного, теплого літа на нашу прекрасну країну напала Німеччина. У цій страшній війні 1941-1945 рр. загинуло більше 27 млн людей. Україна втратила кожного шостого жителя. Тільки на території України було зруйновано 714 міст і 28 тисяч сіл, багато підприємств, культурних та історичних пам'яток. Люди воювали і на фронті (солдати), і в тилу (партизани). У боях гинули дорослі й малі. Але ми все витримали - і перемогли! Наш народ вів війну справедливу, вітчизняну (захищали свою Вітчизну від загарбників). Про події Великої Вітчизняної війни, про її страхіття та перемогу над фашистами написано багато творів, складено багато пісень, знято багато художніх та документальних фільмів. - Які ви бачили кінофільми про війну? - Які твори читали? - Чи знаєте ви пісні, присвячені Великій Вітчизняній війні? III. Повідомлення теми та мети уроку - Поряд із дорослими боролися й діти. Багато дітей були на фронті і ставали вихованцями полків, ставали маленькими солдатами, а дехто з них йшов допомагати в партизанські загони. Про це написано безліч творів. Відомий український письменник Юрій Збанацький теж писав твори про події війни, тому що він сам у роки Великої Вітчизняної організував партизанський загін у Придеснянському краї. Але виданий зрадником письменник потрапляє до рук фашистів. У полоні він був дев'ять місяців і за цей період встиг пройти Чернігівську тюрму, концтабір, голод і тортури. За сина-підпільника була страчена мати Ю. Збанацького. Від рук фашистів також загинув його рідний брат, якому було лише 14 років. Сильний духом письменник витримав тяжкі удари долі. Після війни він писав багато творів про мужність людей, які боролися за визволення своєї Вітчизни. Сьогодні ми прочитаємо його твір «Гвардії Савочка». IV. Опрацювання оповідання Ю. Збанацького «Г вардії Савочка» 1. Словникова робота. Читання слів «буксиром». o Гвардійський кашовари окопчик o солдатський остовпіли з подиву казаночки o сержантська сьорбали хвацько 2. Пояснення слів. Гвардійський полк - добірний військовий полк. Радянська Армія - армія країни, яка називалась Радянський Союз, що об'єднувала 15 республік, у тому числі Україну. 3. Читання тексту вчителем. - Коли відбулися події? 4. Читання тексту учнями мовчки. 5. Читання оповідання «ланцюжком». 6. Аналіз змісту твору. - Де зупинився гвардійський полк? - Чому там не було людей? - Хто несподівано з'явився перед кашоварами? Що він попросив? Яку одержав відповідь? - Як до нього ставилися? За що його полюбили? - Як Савочці жилося у полку? 7. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Знайти слова в тексті: к_ш_в_р, _к_пч_к_, гв_рд_йц_. 2) Гра «Закінчіть речення» Вони видавали... Саме в цей час... Кашовари щедро... На плечі нашили... 8. Читання за особами. Визначення дійових осіб. Фізкультхвилинка Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки, Підскачіть на місці трохи. Руки ззаду покладемо, Головою поведемо! Дружно всі присядемо І за парти сядемо. 9. Творча робота. Скласти розповідь від імені одного із солдат гвардійського полку. 10. Робота в зошитах. 1 група - скласти план твору. 2 група - скласти розповідь про Савочку. 3 група - розповісти про своє ставлення до Савочки. 11. Розгляд репродукції картини П. Козина «Земляк» (С. 32). Обговорення. V. Підсумок уроку - Як я вже зазначала, нещодавно ми святкували 60-річчя від Дня Перемоги. Минуло багато років після війни. Чому ж через стільки років ми повинні пам'ятати про тих, хто відвоював мир на нашій землі? - Так, ми повинні пам'ятати про війну, щоб зберегти мир, про людей, які ще живі після тих воєнних років, про загиблих, щоб вшанувати їхню пам'ять. Мир потрібен всім - і дорослим, і дітям. Нам потрібне чисте, ясне небо, квітучі сади й врожайні ниви. Ми, дорослі, хочемо, щоб вам, дітям, було спокійно жити, працювати, коли ви виростите. Ми будемо пам'ятати всіх, Хто своє життя віддав за те, Щоб мир оселився на нашій землі, Щоб сонце сіяло нам золоте. VI. Домашнє завдання 1 група. Скласти твір-міркування за темою «Це потрібно не мертвим, це потрібно живим!». 2 група. Читати, переказувати оповідання, скласти розповідь за картиною. 3група. Виразно читати оповідання, відповідати на запитання за його змістом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1819 | |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Культурні рослини рідного краю |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Всього коментарів: 0 | |