Тема: Відображення стародавніх подій у поезії Олександра Олеся. О. Олесь «Наші предки - слов'яни», «Ярослав Мудрий» Мета: поглибити знання дітей про Україну та її населення у давні часи; збагачувати словниковий запас; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати гордість за історичне минуле рідного краю. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Вправи для вдосконалення навичок читання 1. Вправи для розвитку мовної здогадки. - Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви. Ст_п_в_й, пр_д_д, л_д_н_, к_м_нн_, р_д_сн_, вкл_н_л_с_, м_др_сть, л_б_в, д_рж_в_. (Степовий, прадід, людина, каміння, радісно, вклонилася, мудрість, любов, держава.) 2. Робота над скоромовкою. Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик, утік горобчик. 3. Читання «слів-блискавок». Князь, Європа, будівництво, посланець, вбрання, наймудріший, метушилось. II. Вивчення нового матеріалу 1. Мотивація навчальної діяльності. - Прочитайте назву нового розділу. - Як ви гадаєте, про що ми з нього довідаємось? - На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо уривок із книги Олександра Олеся «Княжа Україна». 2. Читання уривку вчителем. - Де жили наші предки? - Кого називають предками? 3. Словникова робота. Плем'я слов'яни забуття метушилось князь мудрість праведний розкидались (Читання колонок слів у парі «буксиром».) - Прочитайте слова на с. 18 (читання нових слів за вчителем). 4. Читання тексту учнями мовчки. - Підготуйте запитання за змістом. 5. Читання тексту «ланцюжком». 6. Складання запитань дітьми за змістом прочитаного. 7. Вибіркове читання. - Прочитайте, як поет описує місце, де жили наші предки. - Як наші предки обирали князя? - Що вони цінували у людині найбільше? - Як слов'яни обороняли свої городи від ворогів? - Що автор розповідає про їхні звичаї? 8. Гра «Дочитайте речення». Оселялись цілим... Кожне плем'я... Але все поволі... На річках... 9. Словесне малювання. - Які малюнки ви намалювали би до цього твору? 10. Читання за методикою «Я - диктор» 11. Фізкультхвилинка. III. Робота над твором О. Олеся «Ярослав Мудрий» 1. Словникова робота. Зруйнувавши, подастеся, тинятиметесь, берло, трон, чужоземний. (Читання слів «буксиром» і пояснення їх значення.) 2. Читання тексту «ланцюжком». - Що дізналися ви про князя Ярослава Мудрого? 3. Читання мовчки. - Що заповів Ярослав Мудрий своїм синам? 4. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання. - В якому місті князював Ярослав Мудрий? - В яких рядках йде мова про красу і велич стародавнього Києва? - Як до Ярослава Мудрого ставились посли інших держав? - Прочитайте, у чому полягала мудрість Ярослава. - Що заповів Ярослав Мудрий своїм синам? 5. Визначення основної думки твору. 6. Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді про Ярослава Мудрого. IV. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці? - Які твори вивчали? Хто їх автор? - Чого навчають ці твори? V. Домашнє завдання 1 група. Намалювати малюнок до одного із творів і скласти розповідь за ним. 2 група. Вивчити уривок із твору напам'ять. 3 група. Навчитись виразно читати твір. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1785 | |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |