Тема: «Гнів Перуна» (слов'янський міф про походження птахів) Мета: ознайомити учнів зі слов'янським міфом; дати уявлення про його витоки; розвивати зв'язне мовлення; вдосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання; виховувати бажання вивчати історію свого народу. Обладнання: картки зі словами, малюнок із зображенням кам'яного ідола. ХІД УРОКУ I. Вправи для розвитку читацьких навичок 1. Читання слів з «карток-блискавок». Перун, Ярило, Сварог, Чорнобог, Дажбог, Вирій. 2. Читання слів із пропущеними голосними. П_р_н, Св_р_г, В_р_й, Д_жб_г, Ч_рн_б_г, _р_л_. - Це - імена слов'янських богів. II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Читання тексту міфу «Створення людей» і відповіді на запитання підручника. 2. Стислий переказ тексту. 3. Переказ самостійно знайдених міфів. III. Вивчення нового матеріалу 1. Мотивація навчальної діяльності. - Чи пам'ятаєте ви, які народи належать до слов'янських? - Сьогодні ми будемо читати слов'янський міф «Гнів Перуна». 2. Читання тексту вчителем. - Про які часи йдеться в міфі? - Хто його дійові особи? 3. Словникова робота. Волхви, гукри, Гук, Слава, одчайдушний. - На с.10 підручника самостійно прочитайте пояснення цих слів. - До слова одчайдушний доберіть синоніми. 4. Читання міфу учнями мовчки. - Як з'явилися на світі ластівки? 5. Читання міфу «ланцюжком». 6. Відповіді на запитання за змістом. - Чому Мисливцеві дозволяли полювати у Перуновій пущі? - Кому не дозволялося там полювати? - А кому заборонялося там з'являтися? - Чи часто Мисливець полював у Перуновій пущі? - Коли він користувався цим правом? - Чому Мисливець заборонив жінці йти на полювання разом із ним? - Чи послухалася його жінка? - Що вона зробила? - Як бог Перун покарав неслухняну жінку? - Чому він перетворив на ластівку і Мисливця? 7. Фізкультхвилинка. 8. Вибіркове читання. - Прочитайте, якого роду був Мисливець. - Як Мисливець рятував від голоду людей свого селища? - Коли Мисливець ходив на полювання у Перунову пущу? - Доведіть рядками твору, що дружина Мисливця була його вірним другом. - Прочитайте опис бою Мисливця і вепра. - Прочитайте опис ластівок. 9. Складання плану і запис його в зошитах. 10. Стислий переказ тексту. IV. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці? - Які імена давніх слов'янських богів запам'ятали? - Яке явище описує міф «Гнів Перуна»? - Якими ви уявляєте Перуна, Мисливця і його дружину? V. Домашнє завдання 1 група. Знайти і прочитати у додатковій літературі, як прадавні слов'яни пояснювали походження інших птахів. 2 група. Підготувати стислу розповідь за прочитаним. 3 група. Навчитись виразно читати слов'янський міф «Гнів Перуна» і відповідати на запитання за його змістом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2970 | |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Прикраси для ялинки |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |