Тема: Ю. Ярмиш «Паличка-рятівниця». В. Чемерис «Чорна кішка, або Магічне число «сім» Мета: вдосконалювати уміння орієнтуватися у структурі тексту, аналізувати й виділяти головне у творі, формувати уміння робити висновки, висловлювати своє ставлення до прочитаного; виховувати бажання вчитися працювати; розвивати зв’язне мовлення, техніку читання. Обладнання: картки, ілюстрації, ребуси, таблиці. ХІД УРОКУ І. Вправи для вдосконалення техніки читання 1. Розчитування за таблицею (склади зі збігом приголосних звуків). 2. Вправи з цифровими таблицями Шульте. 3. Читання скоромовки. II. Повідомлення теми і мети уроку — В які ігри ви любите гратися з друзями? — Чим вам та вашим друзям подобається займатися на дозвіллі? — Які ви маєте захоплення? — Прочитайте назву теми, над якою будемо працювати кілька уроків. ІІІ. Опрацювання казки Ю. Ярмиша «Паличка-рятівниця» 1. Робота над заголовком твору. — Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі. — До якого з жанрів може належати цей твір? 2. Словникова робота. Читання колонок слів у парі «буксиром». • Вражений звелів боронив • викрутитись пробурмотів запопадливий • зачарований свербітимуть халепа • звичайнісінький червонозоряний споважнів — Прочитайте спочатку прикметники, а потім — дієслова. (Пояснення окремих слів.) 3. Первинне ознайомлення з твором. Читання тексту учнями. — Скільки дійових осіб у казці? Назвіть головних персонажів казки. 4. Аналіз змісту казки. — Яким був хлопчик на початку казки? Як змінювалося його ставлення до роботи, навчання? Поміркуйте, чи такі зміни відбувалися з примусу, чи з його власної волі. — Коли Микола відчув задоволення від своєї роботи? — Яку думку передають слова дідуся? Про що міркував Микола? — Що вирішив зробити хлопчик? Чи правильним було його рішення? — Чому Микола відмовився від чарівної палички? 5. Вибіркове читання. — Знайдіть опис незвичайного дідуся. — Яким було перше завдання дідуся? Прочитайте, як його виконував Микола. — Що дідусь загадав у другому завданні? Знайдіть рядки, в яких описано, як хлопчик впорався з ним. — Яким було останнє завдання? — Знайдіть опис чарівної палички-рятівниці. — Яким було останнє бажання, що виконала паличка-рятівниця? 6. Читання казки за особами. 7. Розвиток зв’язного мовлення. — Проаналізуйте, яким могло бути закінчення казки, якби Микола залишив паличку в себе. 8.Узагальнююча бесіда. — Чому казка має таку назву? — З якою метою автор склав таку казку? Що він хотів передати нею читачеві? IV. Опрацювання твору В. Чемериса «Чорна кішка, або Магічне число „сім”« 1. Робота над заголовком. — Прочитайте назву твору. Поміркуйте, про що може йти мова у цьому творі. — Яким за жанром може бути твір із такою назвою? 2. Словникова робота. навмисно наврочитизарадитибіді квапливо підстерігає нікому анічичирк невдачаотакезнихпересталощастити всадовилазашепотілашерсть наїжачить — Поясніть вислови, записані в останньому стовпчику. 3. Самостійне читання твору учнями мовчки. — Хто головний герой твору? Які ще персонажі в ньому зустрічаються? — Який цей твір за жанром: казка чи оповідання? Доведіть свою думку. 4. Вибіркове читання. — Прочитайте, як хлопчик зустрічався щоранку з чорною кішкою. — Знайдіть речення, в яких описано господарку Пуми. — Прочитайте, яку таємницю розкрила жінка Василькові. 5. Аналіз змісту твору. — В яку прикмету вірив Василько? Звідки він її дізнався? — Поміркуйте, чи добре хлопчик вивчав правила. Чому жінка сказала, що «один» — число просте, а «сім» — магічне? — Що насправді допомогло Василькові? — У чому полягає магія числа «сім»? 6. Читання оповідання за особами. 7. Творчий переказ оповідання. — Уявіть себе на місці Василька. Перекажіть цю цікаву історію від свого імені. 8. Хвилинка-цікавинка. Робота довідкового бюро (учні розповідають цікаві історії про котів). 9. Робота з прислів’ями. — Складіть і прочитайте прислів’я, в яких є слово сім. Краще сім раз горіти,... Наговорив сім міхів горіхів,... Сім літ минуло, як музика грала,... Сім літ мак не родив,... та всі неповні. і голоду не було. аніж один раз осиротіти. а він ще до сих пір скаче. — Пригадайте ще прислів’я, в яких міститься слово сім. 10. Розгадування ребусів, що містять слово сім. V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Подумайте і скажіть, для чого потрібно учитися? — Що засуджуєте у поведінці головного героя твору «Чорна кішка, або Магічне число „сім”? VI. Домашнє завдання Читати і переказувати вивчені твори. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1858 | |
Свійські тварини рідного краю |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Всього коментарів: 0 | |